Tomgång vill inte gå ned, KTM 660.

Emen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Har en KTM 660 -04 som gått drygt 50 mil. Om jag accelererar hårt 2:an, eller 3:an ut och sen bromsar ner till stillastående så vill inte tomgången gå ner direkt utan den ligger kvar ett bra tag på kanske dubbla tomgångsvarvtalet. Är detta normalt? Det känns inte som så, och vad kan i så fall va orsaken?!

Samma med min, men använd motorbromsen så hamnar tomgången rätt...

Det stör inte mig iallafall...

Zana skrev:
Samma med min, men använd motorbromsen så hamnar tomgången rätt...

Det stör inte mig iallafall...

Jo man använder ju motorbromsen som oftast, var väl mest orolig att nått inte var som det skulle.

Har du vridit ner tomgångsskruven tillräckligt mycket? Tar den tjuvluft så kan den också bete sig så som du skrev.. Annars vettefan

MackeNo1 skrev:
Har du vridit ner tomgångsskruven tillräckligt mycket? Tar den tjuvluft så kan den också bete sig så som du skrev.. Annars vettefan

Jo tomgången annars är "lagom", tycker inte den borde tjuvta luft med tanke på den är så ny(uttagen i år) men det är ju snabbt kollat. Annars kanske första servicen fixar det som Hobbe säger.

Det kan nog vara lågfartsmunstycket som är en aningen fett... Tror att jag fläskade upp mit en aningen för mycket när jag bytte till större på min...

Men Det är nog inget att höja på ögonbrynen över ens en gång.

Emen skrev:
Har en KTM 660 -04 som gått drygt 50 mil. Om jag accelererar hårt 2:an, eller 3:an ut och sen bromsar ner till stillastående så vill inte tomgången gå ner direkt utan den ligger kvar ett bra tag på kanske dubbla tomgångsvarvtalet. Är detta normalt? Det känns inte som så, och vad kan i så fall va orsaken?!

Tja killen.

Precis lika på min 660 som gått 82mil nu men jag måste säga att det blivit betydligt bättre sen ett par mil tillbaka.. runt 50mil tror jag det var det började släppa.. Inget stort problem tycker jag, men jag ska endå säga till vid 100mils servicen.

Emen skrev:

Inte köra hårt första 100 milen :7peta

Har lite samma tendens på min med fast nu är den inlämnad för 100 mila, passar på att ombestycka lite, får se om det blir bättre.

bange skrev:
Inte köra hårt första 100 milen :7peta

Har lite samma tendens på min med fast nu är den inlämnad för 100 mila, passar på att ombestycka lite, får se om det blir bättre.

Inget stort problem som sagt, men säg till om din 100-mila service hjälpte, kul å veta om inte annat. :tummenupp

det är inget enkelt fel som att gasvajern ligger klämd någonstans?(så att den inte kan röra sig fritt?). och så har du ställt in tomgången efter det?
dra i gasvajern fram å tillbaka som går ut ut gashandtaget å kolla om tomgången ändras.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back