Tomgång på R600 ?

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Hur har ni justerat tomgången på era 600 moppar 3000rpm ?
 
Fulla varv

Jag förmodar att du menar att tomgångsvarvtalet höjs för att minska bakhjulsstuds vid inbromsning. Jag har provat upp till 4000 men det är inte nån jätte-skillnad. Ge mellangas istället. Eller köp en ny 600 de har slirkopling. :tummenupp
 
Jocke S skrev:
2115858 Eller köp en ny 600 de har slirkopling. :tummenupp

ja fan alla 06:or har väl det nu utom Hondan men jag har faktiskt inga problem alls med bakhjuls stuts va mycket värre på min gammla r6:a 99

sen är det ju en fördel med högtomgång när man går ur en kurva med lr har jag fel
:confused:
 
Slirkoppling är verkligen fantastiskt. Skulle inte kunna gå tillbaka nu när man vant sig.

Och angående frågan så ligger jag på 2500 ungefär...
 
Strider skrev:
2117823 Om man inte kör så fort och efter det man släppt bromsen i kurvan inte vågor öppna sin gas som man skall så hjälper det till att ha en hög tomgång. Fast det är ju att kompensera för sin taskiga gaskontroll. :)

Vilket lär kunna ge en viss SR att triggas med vilka följder!? :va :D

Bättre lära sig korrekt gaskontroll och ha koll på läget, eller?

Mvh!
// Niklas
 
Strider skrev:
2117934 Jovisst, det är mycket bättre att göra rätt. Men det hindrar väl inte att man kan få lov att fuska. Och börjar hojen skjuta på av sig själv får du ju en pinsam påminnelse om att du har glömt att öppna gasen som du skall.

En tomgång på ca 3000rpm på en tusenkubikare räcker för att dra runthojen i hårnålen på Knudan tex. Bara att åka med och lata sig. :)

Jag tror till och med att Touringbutiken säljer "farthållare" vilket skulle kunna ge en riktigt "latmans färd"! :hihi

// Niklas
 
Strider skrev:
2117823

Ut ut böj är du redan på gasen eller hur? Och då spelar tomgången ingen roll ju.

Om man inte kör så fort och efter det man släppt bromsen i kurvan inte vågor öppna sin gas som man skall så hjälper det till att ha en hög tomgång. Fast det är ju att kompensera för sin taskiga gaskontroll. :)

enfråga bara :) men lite fusk ut i kurvan kan man ju ha
 
Strider skrev:
2118671 Jaså, jaha du menar att du gick på tomgångsfusk ut ur högfartarn härom kvällen. Då får du nog vrida upp tomgången lite till tills nästa gång.

14 000 Rpm inställt :D :D
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top