MickeZX7R
Posör
Efter kedjebyte ikväll - D.I.D 520 X-ring : 
..startade jag upp hojen. Den rusade upp i sådär 3000 rpm i ungfär dryga minuten. Jag stängde av och startade om, och då låg den på ca 1800 rpm.
Redan efter dessa korta starter på tomgång, gick fläkten igång och kylaren blev riktigt varm. Allt okey vid självchecken i displayen vid uppstart, och inga varningslampor för någonting. Är detta normalt efter att hojen stått utan batteri över vintern?
Den här, som jag utgår ifrån är tomgångsskruven
påverkade inte tomgången alls när jag skruvade åt båda hållen.
Det tyckte jag inte heller om..eftersom jag förväntade mig att kunna justera just tomgången.
En annan detalj jag fick lämna garaget utan att ha identifierat är den här rackaren
som väl är någon slags avluftning?
Tank? Vevhus?
Tekniker - hjälp mig med lite input i de här förbryllningarna så jag kan sova gott inatt.

..startade jag upp hojen. Den rusade upp i sådär 3000 rpm i ungfär dryga minuten. Jag stängde av och startade om, och då låg den på ca 1800 rpm.
Redan efter dessa korta starter på tomgång, gick fläkten igång och kylaren blev riktigt varm. Allt okey vid självchecken i displayen vid uppstart, och inga varningslampor för någonting. Är detta normalt efter att hojen stått utan batteri över vintern?
Den här, som jag utgår ifrån är tomgångsskruven

Det tyckte jag inte heller om..eftersom jag förväntade mig att kunna justera just tomgången.
En annan detalj jag fick lämna garaget utan att ha identifierat är den här rackaren

Tank? Vevhus?
Tekniker - hjälp mig med lite input i de här förbryllningarna så jag kan sova gott inatt.