Tom är min hjälte!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Imorse på väg från Karlskoga till Kinnekulle så kom jag inte så långt...

vid 07:30 tiden sådär så svänger jag ut på E20 i Laxå och vad händer då? UiiiiiiIii säjer motorn och jag snabbt som ögat på kopplingen o svänger in till kanten.

Jupp, det förbannade kedjelåset är BORTA för övrigt kan jag säja att jag aldrig mer kommer använda kedjelås, nitat lås 4ever

Iallafall, det var ju kul liksom, 5 mil till Karlskoga, 10mil hem, ~10mil till Kinnekulle....

Vad gör jag? jooo... jag kolla lite med de som ska köra på Kinnekulle ifall de har nåt kedjelås liggande.... men icke... jag ringer allas vår trogne Tom som svarar yyyyrvaket, hallå? :tummenupp (nån på Geleåsen bör ju ha ett liggande...)

Jag säjer som det är och han ska bara duscha o fixa lite så ska han kolla runt om det finns nån som har liggande.
Vid den tiden är inte många vakna på Geleåsen men Tom fixade ett nitlås.
2 timmar från det att jag ringde, svänger Tom, min hjälte, in på OK macken i Laxå. Under tiden hade jag satt dit kedjan så det bara skulle va att trycka på kedjelåset, lite frukost fick jag i mig också. :wiggle

Vi får dit det fina kedjelåset och jag tackar o bugar för hjälpen och vi skiljs åt, jag mot Kinnekulle och Tom mot Karlskoga. :banana

Lite senare under dagen ringer McB o undrar lite saker, jag fattar inget först.... men min hjälte blev skadad på vägen hem! :död
Ont i ryggen och ont i handen, det lär ta en stund att komma upp ur sängen imorrn.... Alla detaljer om vad som hände har jag inte men det är ju förjääävligt :mad:

Tom får själv skriva, om han vill, om vad som hände på vägen hem.

I vilket fall så tackar jag för hjälpen!

Tillochmed folk som var på Kinnekulle redan erbjöd sig att hämta mig med släp, underbara människor finns det och ni vet vilka ni är! :kär

Körningen på Kinnekulle var rolig, första gången där och en funkande växellåda, det var störtskönt!
Hade man bara fått en skönt natts sömn innan så hade allt varit tipptopp.... Jag tackar för sovplatsen Jens! :hihi

Händeleserika dagar kan man säga
Trippmätarn:Lördag: Linköping->Örebro->Karlskoga
Söndag: Karlskoga->Kinnekulle->Linköping(Omväg via Hallsberg för att "missa" regn)

Klart man ställer upp om man kan.
Det var ju dessutom inte så långt ner till Laxå, så det gick relativt snabbt att ta sig dit, även i mitt moderata tempo.

Vad som egentligen hände på vägen hem vet jag faktiskt inte, minnesbilderna är lite oklara. Jag tror att jag väjde för något djur modell katt eller så. Sen är det en liten lucka tills jag vet att jag är på väg över slänten. Efter att ha fått platsen beskriven för mig igår så mindes jag att jag siktade på slänten, eftersom de två övriga alternativen var ett stålräcke modell grovt samt en dunge med björkar.
nästa minnesbild är att jag ligger på rygg vid vägkanten, dit jag hade kravlat mig upp för egen maskin enligt uppgift.
Efter färd till sjukhus med ambulans samt lite röntgen och andra undersökningar konstaterades att inget är brutet eller skadat, jag är bara öm och blåslagen samt har en rejält svullen handled (som nu börjar ge med sig).

Jag såg motorcykeln igår på vägen hem från karlskoga, den såg betydligt mer trasig ut än vad jag gjorde. Den har sannolikt snurrat nerför slänten, hur min nedfärd var vet jag inte, men eftersom jag är rejält öm i höger knä och höger armbåge så är väl en kvalificerad gissning att det är där jag slagit i som mest.

Men jag lever och mår bra i alla fall, det var bara lite stelt att ta sig ur sängen imorse. Skall ringa försäkringsbolaget idag och se hur de vill göra med resten. Mina egna skyddskläder är i princip oskadda, hjälmen ser inte ut att ha fått något slag alls (Även om jag ändå kommer att kassera den, utifall att), Skinnstället är i princip helt oskadat, bara smutsigt. Yttersta skinnlagret på högerhandsken är uppnött på ett ställe, under det har jag fått en rejäl blåsa. Det har dock inte gått hål in till skinnet. Höger stövel är skrapad rejält , men inget hål in till foten där heller.

Antar att man borde ha köpt en trisslott igår, men det gjorde jag inte.
Eller så hade man förbrukat sin tur efter morgonens resa :)

Nu såg jag ju inte hojen på hemvägen, men efter din beskrivning kan du inte ha haft annat än änglavakt. Krya på dig nu Tom!

Flyt. Värdera flytet högt. Hoppas du återhämtar dig utan strul.

skönt att du klarade dej så bra! nu är det bara bita ihop och på´t igen bara!

hoppas att du körde GAMgixxern,men det är väl mindre troligt va?

krya på dej nu Tom!

// Jocke

Efter att ha läst första inlägget var jag tvungen att höra med Per om vad som hänt..

Skönt att det inte blev värre med dig!!

Krya på dig Tom och lycka till med försäkringsbolaget!

/Lännström

gamle svarten skrev:
skönt att du klarade dej så bra! nu är det bara bita ihop och på´t igen bara!

hoppas att du körde GAMgixxern,men det är väl mindre troligt va?

krya på dej nu Tom!

// Jocke

Näh, det var nygixxern, men jag funderade faktiskt på att ta just gammelgixxern ner. Det som avgjorde var touringgixxerns eminenta inbyggda packbox där alla verktyg som behövdes fick plats.

o jag som tyckte den såg helt OK ut när den var ny... å så skrotar du den! Kroppskador sux! så det är bra att du blev utan några allvarligare sådana.

Krya på dig.... Du kan få låna moppen om den nu startar.... lite lugnare....

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!