Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mackz skrev:Hur ska man tyda detta uttryck, fattar vad det betyder men vad menas egentligen?
Säger alltid vad ja tycker, for better or worse....???
Tack för förhand
Mackz skrev:Hur ska man tyda detta uttryck, fattar vad det betyder men vad menas egentligen?
Säger alltid vad ja tycker, for better or worse....???
Tack för förhand
Zee skrev:Det ska väl tolkas som att vederbörande alltid säger det han/hon faktiskt tycker, även om det ibland kan få positiva eller negativa reaktioner hos folk. T.o.m. att vedebörande hamnar illa ut pga sin ärlighet. Dvs, att han/hon är lite väl ärlig och att han/hon borde kanske vara mer återhållsam.
Nöjd?
Det var en man från Schweiz, vid namn Curt Haager. Han flyttade till Sverige under 60-talet och startade ett dansband, men på äldre da'r så intresserade han sig för telekom och hittade på SMS. SMS står för Svårtolkad Meddelande-Service.Mackz skrev:Puh, supertack.
(Vem uppfann SMS egentligen?)
Mattias skrev:Det var en man från Schweiz, vid namn Curt Haager. Han flyttade till Sverige under 60-talet och startade ett dansband, men på äldre da'r så intresserade han sig för telekom och hittade på SMS. SMS står för Svårtolkad Meddelande-Service.

McFille skrev:Nä nu hittar du bara på.
Det var ju en finne vid namn Matti Makkonen som uppfann SMS!![]()

Mattias skrev:Det var en man från Schweiz, vid namn Curt Haager. Han flyttade till Sverige under 60-talet och startade ett dansband, men på äldre da'r så intresserade han sig för telekom och hittade på SMS. SMS står för Svårtolkad Meddelande-Service.
Mackz skrev:Hahaha, att det är svårtolkat råder det inget tvivel om.
Bah, hur fan ska man kunna läsa mellan raderna när det oftast bara är en rad?Solan skrev:Killar kan inte tolka saker, överlåt det till tjejer och läsa bara vad som står istället.

HanneZ skrev:Bah, hur fan ska man kunna läsa mellan raderna när det oftast bara är en rad?![]()
övertolka är en helt annan sak.Solan skrev:Killar kan inte tolka saker, överlåt det till tjejer och läsa bara vad som står istället.
Solan skrev:Killar kan inte tolka saker, överlåt det till tjejer och läsa bara vad som står istället.
Mackz skrev:Det är det jag måste försöka ändå....inte läge för att svara "Vad menar du egentligen...?"
Solan skrev:Killar kan inte tolka saker, överlåt det till tjejer och läsa bara vad som står istället.
Solan skrev:Varför inte? Då kanske du till och med får reda på vad hon menar...
Jag har aldrig fel....och skulle jag mot förmodan ha det så är det ingenting jag tänker erkänna ändå.Mattias skrev:Du har fel.
Mattias skrev:Det ska man tydligen fatta utan att fråga. Tjejer är kryptiska djur som sällan säger vad dom menar.
Flamma77 skrev:Men killar är så jävla dåliga på att läsa kroppspråk...
jag har sett bilder där han har bältet på sig så jag kan intyga.Mattias skrev:Jag har svart bälte i kroppsspråktolkning.
Måste säga att det inte märks här på forumet iaf, alla inlägg som just är komplicerade, använder svåra ord och är omfattande skrivs av killar.Flamma77 skrev:Vi säger alltid vad vi menar! Men killar är så jävla dåliga på att läsa kroppspråk... en tjej skulle fatta direkt.
När jag kommunicerar med killar försöker jag vara så exakt jag kan och använda enkla meningar.
Ni ar söta men dumma.![]()
![]()
![]()

Silwer skrev:Måste säga att det inte märks här på forumet iaf, alla inlägg som just är komplicerade, använder svåra ord och är omfattande skrivs av killar.
Däremot är många av de absoluta bottennappen skrivna av tjejer.
Men det kanske har en förklaring det med?![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |