Toleransnivå för marodörer på...

Visst ska folk bli irriterade på dom som kör 150 på 30...

Jag undrar när alla ska inse att bilkörkort inte gör att man kan köra bil?

Alla dessa pensionärer, mobilpratare, radioskruvare osv borde också åtgärdas....

Jag endast en person som rör mig mindre än normalpersonen i trafiken (numer) och ändå så kan jag inte ta bilen mellan två ställen i stockholm utan att bli lämnad företräde i rondeller, trängd och allmänt bedrövad över att folk faktiskt inte kan köra bil öht!

Jag vill kunna ta en mysig repa på mina favoritvägar utan att dom boende stenar mig, folk har tröttnat på empatibefriade dårar som skiter i att sakta ner i bebyggda områden, det bildas medborgargarden och snart händer det en olycka pga det.

påsättåvis hoppas jag de händer något, då kommer de uppdagas vad folk håller på med mot MC folk och folk över lag.

Nja tycker du är gnällig faktiskt. Alla som åker mc har samma rättigheter som alla andra i trafiken, och det finns massor av banor i södra Sverige inom rimliga avstånd. Situationen för att köra snöskoter är bra värre än för mc idag.

Jag övergav snöskotern till förmån för mc i år, eftersom det snart är förbjudet att vistas i fjällen på snöskoter. Enorma fina områden råder det totalt skoterförbud i för att några skidåkare ska kunna "njuta av tystnaden" och "slippa avgaslukten och bullret från skotrarna". "Skotrarna förstör miljön med avgaser bla bla". Att fjällvandrare och skidåkare slänger diverse plastskräp, konservburkar ute på fjället räknas givetsvis inte som skadligt...

Förbuden för snöskoter idag är lika många, begränsande, och korkade så att liknande för mc vore något i stil med förbjudet för mc att köras på vägar med 70 km/h eller högre hastighet pga den höga risken för dödsolyckor.

de går nog att dra likande teorier inom all hobby/intresseområden.

bilar, båtar flyg osv.

Last edited:
Det här kommer ju sluta med krig, precis som alla andra trådar har gjort på sista tiden. På ena sidan stängslet står moraltanterna och kastar paj på dem som inte alltid håller 30/50/70/90/110/120 km/h och genar genom kurvan på sin favoritsträcka, dessa herrar svarar då med kasta tillbaka på moraltanterna och så fortsätter det tills tråden blir låst. Så kan vi inte låta varandra leva i frid på varsin sida om staketet och sluta kasta skit.

Det vore så mycket trevligare om inte varenda tråd spårade ur till pajkastning... :krama

Vill bara förtydliga att jag tycker att startinlägget var mycket bra och tänkvärt. Jag tycker själv att jag låter litet gnällig i mitt inlägg, det jag menar är; Låt folk köra som dem vill och sluta kasta skit på den som inte kör som du själv gör.

Typ så, jag får inte riktigt fram vad jag menar utan att låta gnällig verkar det som. Iaf så var trådstarten mycket bra och det vore synd om vissa moraltanter kommer och förstår en i övrigt bra tråd... :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!