Tokvarm

Det kollar man med avgasmätare, det har dom på verkstan tar 2sek...
Det borde dom ha gjort tycker jag.

Hmm... Fast kokar hojen för dig? Eller blir den bara varm när du kör lungt och sen när du gasar sjunker tempen då?

Nej den kokar inte. Den kyler när det e fart men så fort det går långsamt....typ60 km/h o långsamare blir den väldigt varm fort.

De har fyllt kylsystemet och kört den i bänken en stund som jag förstod. Har fått ett nytt kylarlock att byta men det hjälpte inte. De hade även kollat anslutningar sa de.
Skall iaf ringa generalagenten i morgon o höra om det verkligen får gå till så här.

Har du ej garanti kvar då?

Hm ok mer än så tycker jag att dom borde gjort. Efter som att den trycker vatten ur kylaren så tar man reda på varför den gör det så enkelt är det.
Sen ger man inte kunden ett nytt kylarlock som kunden själv sen kan sätta dit utan det ska dom göra på verkstan..

Det ska vara garanti det är ju en 06a men den gäller bara första och andra ägaren eller nåt sånt så det gäller inte...
Men nu har jag lyft ur motorn så det bara nolla maskin och lyfta toppen, det går ju fort bara jag har ork så bör den snart rulla igen.

Nej den kokar inte. Den kyler när det e fart men så fort det går långsamt....typ60 km/h o långsamare blir den väldigt varm fort.

Aha okok men den borde ju koka om du fortsätter att köra så?
Om den inte kokar så undrar jag om det verkligen är nåt fel...?

Eller aah den trycker ju vatten och det ska den inte göra.

Last edited:
Hm ok mer än så tycker jag att dom borde gjort. Efter som att den trycker vatten ur kylaren så tar man reda på varför den gör det så enkelt är det.
Sen ger man inte kunden ett nytt kylarlock som kunden själv sen kan sätta dit utan det ska dom göra på verkstan..

Det ska vara garanti det är ju en 06a men den gäller bara första och andra ägaren eller nåt sånt så det gäller inte...
Men nu har jag lyft ur motorn så det bara nolla maskin och lyfta toppen, det går ju fort bara jag har ork så bör den snart rulla igen.

Aha okok men den borde ju koka om du fortsätter att köra så?
Om den inte kokar så undrar jag om det verkligen är nåt fel...?

Eller aah den trycker ju vatten och det ska den inte göra.

Ja vete fan men nått fel är det eftersom den spottar glykol hela jävla tiden! Får de inte ordning på hojen lägger jag ut den på tradera med köp nu för 5 kr lr nått.....:gnissla

Ja vete fan men nått fel är det eftersom den spottar glykol hela jävla tiden! Får de inte ordning på hojen lägger jag ut den på tradera med köp nu för 5 kr lr nått.....:gnissla

Ta av locket till kylaren och starta hojen och låt den stå och gå och se om det bubblar låt stå en stund och se om den slutar bubbla gör det itne det kommer det in luft nån stans och då är det 99% säkert att det är toppen.

Fortfarande inget svar från honda hur fan det blir! de har iaf konstaterat att det är något fel men mekanikerna väntar på besked från honda om de skall göra något samt vad de skall göra...Hur sätter man fart på dem?

Stämmer det att man kan få hoj under tiden och utlägg för resekostnader osv när det är garantiärende?

Den har nu varit på verkstad i göteborg i 2 veckor och redan första dagen konstaterade att det var något vajsing....Alltså har honda haft 2 veckor på sig att få ut tummen ur:arsele

Last edited:
Har haft kontakt med Honda idag o han jag pratade med var helt suverän! Det är iaf beställt en "nybegagnad" motor till hojen. Helst jävla suveränt även att Ahlqvist motor i Göteborg o speciellt Anton där ÄNTLIGEN hittade och konstaterade att det var något fel till skillnad från den verkstad där jag hade hojen innan. Det var övertryck i kylsystemet och det kunde bero på väldigt många saker så den billigaste och smidigaste lösningen blev en ny motor...

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back