Tokseg server

Temporärt serverbyte
Inlagd: 12/11-2005 - Johnny Cedergren
Vi har temporärt bytt server för att under ett par dagar göra ett underhåll på den servern vi egentligen ska vara på. Så under denna tid kan det gå lite saktare.

Går det segt idag en lördag så kommer det gå grymt mycket segare på Måndag.

Swedie skrev:
Går det segt idag en lördag så kommer det gå grymt mycket segare på Måndag.

Härligt.. Det är tillfällen som detta som ger en återblick till den gammla goda 56Kbits tiden.. När vi är tillbaka på den ordinare servern kommer vi alla att vara tacksamma över vårat bredband....

Bara till att bita ihop, samma för alla och skulle det inte behövas så skulle såklart Swedie inte göra detta.

/Cel

Simp skrev:
Härligt.. Det är tillfällen som detta som ger en återblick till den gammla goda 56Kbits tiden.. När vi är tillbaka på den ordinare servern kommer vi alla att vara tacksamma över vårat bredband....

Vojne, dagens ungdom... :rolleyes: Då skulle du ha varit med på 2.4k-tiden! Polarn hade ett ByteBandit-modem, 2.4k! ByteBandit hette det antagligen för att det snodde varannan byte... :rolleyes:
Det var en revolution med 28.8-modem när dom kom! :) Man lixom bara flög fram på informationens motorvägar. :rock Sen kom 33.6k, då gick det minsann ännu fortare, rena turbomodemen lixom :D

Hoztic skrev:
Vojne, dagens ungdom... :rolleyes: Då skulle du ha varit med på 2.4k-tiden! Polarn hade ett ByteBandit-modem, 2.4k! ByteBandit hette det antagligen för att det snodde varannan byte... :rolleyes:
Det var en revolution med 28.8-modem när dom kom! :) Man lixom bara flög fram på informationens motorvägar. :rock Sen kom 33.6k, då gick det minsann ännu fortare, rena turbomodemen lixom :D

Men shittespommesfrittes! HÅLL MUN! :4skrika

Man känner sig så himla gammal när du påminner om 2,4k-tiden... eller 300bps. FIDO liksom... 9k6 var en dröm! :Bugar

Nu är jag OT som fan och kommer bergis få en :fatta! :hihi

Hoztic skrev:

komma ihåg nä man fick 33 an då va man kung bland it nördarna... :yoparty

Hoztic skrev:
Tsssst, 75/1200 regerade på 80-talet :)

ozeo skrev:
komma ihåg nä man fick 33 an då va man kung bland it nördarna... :yoparty

Jag blev skolans kung när jag fick en 170mb-hårddisk (4800 kostade den) Folk var mäkta impade! Jag tyckte den var ofyllbar, som en stort svart hål... :rolleyes:
Det tyckte jag om 1,2gigarn jag köpte sen också, och dom 200gb jag har nu... :rolleyes:

Hoztic skrev:
Jag blev skolans kung när jag fick en 170mb-hårddisk (4800 kostade den) Folk var mäkta impade! Jag tyckte den var ofyllbar, som en stort svart hål... :rolleyes:
Det tyckte jag om 1,2gigarn jag köpte sen också, och dom 200gb jag har nu... :rolleyes:
För att inte tala om når 8-tumsdisketterna blev dubbelsidiga och man fick tlllgång till 2 x 256 kb...

Tyckte det inte var så längesedan man räknade datathastigheten i baud. Men om man jämför vilka sidor man laddade med de tidiga modemen och de vi laddar idag så har den effektiva sidläsningen inte ökat så mycket.

Lite dataskillnad mellan en BBS och SH.COM....

Hoztic skrev:
Jepp! 640k ram skulle ju vara tillräckligt för allt, alltid också... :rolleyes: :hihi

Samma resonemang har ju å andra sidan förts om det mesta...
640 !!!!

59 kb hade man att tillgå för 20 år sedan. Operativet behövde resterande 5 kb...

Äddit: Det är kanske lite mer än 20 år sedan, 23 då :rolleyes:

Nu går det ännu segare..., HP fixa :fatta!

Eller så fick någon för sig att skruva in 75/1200 istället för bredband :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back