Tokrea på hjälmar!!!

Varför just KBC? Är inte det ett saftigt budgetmärke?

hehe....Jag vet inte vad du tjänar....Men 5-6000 kr för en Arai, eller Soumy?? hehe...jag har fru och barn...De ska kunna äta också...

KBC har faktiskt...Och även Lazer som jag gillar, kevlar/carbon hjälmar, bra passform (fast det är individuellt klart), och de kostar runt 2500-3500:-. Då känns det att man lagt lite och fått säkerheten...Utan att man är märkesbög, om du ursäktar uttrycket. Har växt ifrån den där 15 årsgrejen att - Jag skall minsann ha ett par levis jag också....

Prova du det.... Om ni läser lite andra forum än Sporthoj, som verkar vara väldigt Tyskland vänligt så ser ni vad jag menar...

Till ert försvar kan jag säga att det finns ett par seriösa tyska firmor vad jag vet tex www.louis.de ... Vi skall ju inte dra alla över en kam
Vet bara vad jag och bekanta gjort, men bra att du är nöjd med dina 5% och jag med mina tyska priser.

Advanced Thermo Resin.:yoparty :D , låter häfftigt...
En vanlig plasthjälm med pingpong effekt. :rolleyes: ..inte lika häftigt...

Men det är billigt.

grabbar dom har rätt.. likabra att vi beställer 3 KBC hjälmar var från viking!
priset är inte allt, det är roligt att handla från viking!!

grabbar dom har rätt.. likabra att vi beställer 3 KBC hjälmar var från viking!
priset är inte allt, det är roligt att handla från viking!!

Ja för fan.. o vi kan göra likadant o gå med i dendär klubben där de krävs att man har deras sida som signatur o skriver massa om dem på något mc-forum.:tummenupp

vikinghelmets är lite bättre än alla andra företag som betalar för sin reklam här, de e inte riktigt lika dumma som gör nå sånt, yeee..:yoparty

5%? Ohhh yes
14 dagar? Har man alltid enligt svensk lag, kvittar om det är lagerrensning eller vad. Går ej att avtala bort mot konsument...Tillbaks till skolbänken Abethebabe

haha dryg du e... 5% på din hjälm som kostar 1995:- blir inte ens en hundring. Som han sa. Vilket var riktigt kul :D .
Vilken skola har du gått i som säger annorlunda?

Tokrea ja... Var på Carlbarks i Kumla i helgen och hittade en Shoei X-1000 som passade grabben (NiklasL) Nån som beställt och inte hämtat ut. Pris? 2345:- d.v.s 50% rabatt. Då börjar det likna nåt. Kvalitet till lågt pris. Synd dom inte hade fler..

Tokrea ja... Var på Carlbarks i Kumla i helgen och hittade en Shoei X-1000 som passade grabben (NiklasL) Nån som beställt och inte hämtat ut. Pris? 2345:- d.v.s 50% rabatt. Då börjar det likna nåt. Kvalitet till lågt pris. Synd dom inte hade fler..

Perfekt att lillgrabben äntligen fått sig en riktig hjälm :tummenupp

Beställde min KBC från vikinghelmets men hittade den senare för samma pris i btik i GBG... Ace custom hade alla KBC-hjälmar i lager. Bor ni där så rekommenderar jag er att åka dit istället. En internetbutik SKALL vara billigare!

Och hur mycket stämmer orginal priset tror du?

Beställde min KBC från vikinghelmets men hittade den senare för samma pris i btik i GBG... Ace custom hade alla KBC-hjälmar i lager. Bor ni där så rekommenderar jag er att åka dit istället. En internetbutik SKALL vara billigare!

Om du nu hade skuggan av utbildning så hade du vetat att grossister har riktpriser som återförsäljare ej får gå under. Detta gäller alla branscher.
Grattis till ett bra köp i alla fall!

Last edited:
Fan vad ni är irriterande.

kbc handlar man på ebay för
under 100$ ffs.
Det är jävligt mycket hjälm för pengarna.

haha dryg du e... 5% på din hjälm som kostar 1995:- blir inte ens en hundring. Som han sa. Vilket var riktigt kul :D .
Vilken skola har du gått i som säger annorlunda?

:hihi :hihi :hihi

hehe....Jag vet inte vad du tjänar....Men 5-6000 kr för en Arai, eller Soumy?? hehe...jag har fru och barn...De ska kunna äta också...

KBC har faktiskt...Och även Lazer som jag gillar, kevlar/carbon hjälmar, bra passform (fast det är individuellt klart), och de kostar runt 2500-3500:-. Då känns det att man lagt lite och fått säkerheten...Utan att man är märkesbög, om du ursäktar uttrycket. Har växt ifrån den där 15 årsgrejen att - Jag skall minsann ha ett par levis jag också....

Så jäkla helrätt!!

Om du nu hade skuggan av utbildning så hade du vetat att grossister har riktpriser som återförsäljare ej får gå under. Detta gäller alla branscher.

Tackar för påhoppet, det uppskattas rejält! Skuggan av en utbildning har jag definitivt men det vet du kanske bättre än jag... Jaja ser att folk har trissat upp varandra i denna tråden rejält så jag tänker inte sänka mig till en lägre nivå. Kan ju förresten berätta att jag är väldigt nöjd med min hjälm även om jag inte har fått chans att testa den för brus eller stöt/krockskador än. Den sitter kanon :)

Om du nu hade skuggan av utbildning så hade du vetat att grossister har riktpriser som återförsäljare ej får gå under.
Nope, så är det inte alls. "Man" (tillverkare, importörer, grossister etc) har enligt EU-direktiv inte rätt att bestämma efterföljande leds priser. Fri prissättning råder. Det är itne ovanligt att det finns en klausul med den innbörden i distributionsavtalet, men den har i såna fall ingen rättsverkan. Sen vill jag minnas att bestämmelsen i sig är ett brott*. Det sista är jag dock lite osäker på. Forumjuristerna får ta över och komplettera.

Det fetstilta :hihi

Edit: * brott mot konkurrensbegränsningsreglerna :va Fan vad kasst minne man har...

Last edited:

Fan den här tråden har spårat ur lite...

Och därför ganska underhållande:D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...