Tokras på grund av avgassystem??

jonaskolbäck

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Suzuki Hayabusa +250enduro
Satte på ett yoshimura 4-1 på hayabusan i vintras,provkörde lite idag och tyckte den gick svinbra....måste man verkligen montera powercommander även om hojjen går fint? Man har ju hört historier om folk som bränt kolvar o liknande men är det nån som verkligen har råkat ut för det?? eller är det bara skrämsel av folk som vill sälja dyra prylar?

Teoretiskt så är det väl en möjlighet, men jag tror att det är nog 1 på 10000000 som det händer för.

Kör på du, o skaffa en PC sen vid tillfälle, den väcker ju några hästar till. Eller bänka o mappa med en yoshibox.
:)

Öppnar man upp för avgaserna ut o kanske även luft in? har du bytt till ett luftfilter med bättre andning? Så förbränner motorn bättre o vill ha mer soppa då ska man mappa om, om man inte gör det så kommer motorn gå varm pga att soppan även kyler o får motorn för lite "går snålt" så förkortar du livslängden betydligt på motorn. :näsblod

Öppnar man upp för avgaserna ut o kanske även luft in? har du bytt till ett luftfilter med bättre andning? Så förbränner motorn bättre o vill ha mer soppa då ska man mappa om, om man inte gör det så kommer motorn gå varm pga att soppan även kyler o får motorn för lite "går snålt" så förkortar du livslängden betydligt på motorn. :näsblod
Men som det har tagits upp ett antal ggr här på sporthoj så går hojar fett ifrån fabrik. Så det bör gå bra. Bör skriver jag för att slippa ta ansvar. Inte för att du har rätt. ;)

Men som det har tagits upp ett antal ggr här på sporthoj så går hojar fett ifrån fabrik. Så det bör gå bra. Bör skriver jag för att slippa ta ansvar. Inte för att du har rätt. ;)

E nog rätt o riktigt om vi snackar gamla hederliga förgasar hojar. Men nya sprut hojar med kat monterad så e dom inte uppställda orginal.. iofs så skulle jag inte gasa runt en gammal förgasar hoj heller utan att bestycka om den om jag bytt luft/blås om jag tänkt behålla den en längre tid..

Edit. Men det e jag:rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!