Tokholm -En lagom eftermiddagsrunda sön 15 aug kl.14

hermes skrev:
Låte bra, jag kommer, får se om jag får med mig någon polare. och jag hoppas att turen kommer att gå i roslagen, har ett förslag till en 2-2,5h tur. soligt och fint i roslagen.

Jo, nu börjar solen titta fram även här i Årsta :)

Jo, nedre Roslagen, åt något håll.. Hade IOFS inte planerat för någon längre runda, utan en repris av en SH-kvällsrunda jag drog i i början av juli, tog runt 1,5 timme, och med några extrakrokar kanske max 2 timmar, (beror ju IOFS på tempo...) och så lite fika på "slutmålet", och fri hemfärd.. (åtminstone lagom för mig, lite mör efter en 37 mils Roslagsrunda igår..)

Men, men, får babblas när vi syns, dags å börja leta fram hojen!

/B

K-Micke skrev:
:tummenupp Trevlig liten tur.

Tråkigt med olyckan.

Men vänta nu... jag är nog senil... då har ju träffat dig tidigare, men då var det väl Ducce som gällde? Trodde aldrig att Duccatister bytte "religon" ? :eek: :tungan

/B

Superlight skrev:
Körde ni Össeby-Garn? Vi såg en karavan från Statoil-macken i Österåker.

Jo... vi körde Össeby-Garn - Åkersberga, kom ifatt er (som fastnat bakom någon bil) precis före Österåker/Åkersberga, 2 st Duccatister med varsin röd Ducceklubbs-midjeväska, om jag inte såg fel?

//B

Tack för turen. Bra som vanligt.

Ni två, (en av oss) och killen i skogen på Boge - hoppas det blir bra med er. Krya på sig !

Japp, ducatisterna med käcka magväskor i rött, det var vi :hihi

Funderar på att åka med på nån av dina numera berömda körningar :tummenupp

Tack, Benkar!

Mycket lagom runda på idel sköna vägar. Tråkigt med de 2 krascherna bara. Hoppas det gick bra på Norrtälje sjh.

Vi ses igen!

Superlight skrev:
Japp, ducatisterna med käcka magväskor i rött, det var vi :hihi

Funderar på att åka med på nån av dina numera berömda körningar :tummenupp

Jag såg dig allt, eller jag såg en hyper men inte att det var du. Men jag kände jag igen Christoffers blåvita Monster.

benkar skrev:
Men vänta nu... jag är nog senil... då har ju träffat dig tidigare, men då var det väl Ducce som gällde? Trodde aldrig att Duccatister bytte "religon" ? :eek: :tungan

/B

Exakt, jag körde med dig på en 748R förra året. Med viss saknad kör jag en gixxer nu på bana istället. Och nu vet du ju varför......för att ha råd med en GS.......du vill också ha en GS, du vet bara inte om det än. :hihi

Det var första gången jag hakade på en SH-sväng, trevligt folk, rolig väg. Tack! Synd bara på avåkningarna.

J*kligt kul tur! Kul att vi blev så många.
Hoppas vi ses framöver på turer och jag hoppas även att allt gått bra för de som sonderat terrängen intill vägen idag.

ambulanser(oviktigt vetande)

En annan såg fyra ambulanser inom en km vid åkersberga Lervik, tre med ljusen påslagna och den sista som backupp i lördags 10,30.

Undrar vad som hade hänt där? :rolleyes: :confused:

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back