Tokhets inför SO på Falken

Japp japp kommer tjookie 1000 gubbarna o klara ett race till utan vupor o kommer benknäckargubben freestyle ner o smeta ner banan:tummenupp många frågor. vem vinner teamracet,regn sol snö??? öl på kylning.Kommer Rogge ta fler pokaler.:D :rock :rock

ja avstår för er andra säkerhets skull:D har dessutom inte tid då all tid numera går åt till att öva starter:huvet men en ny förstärk motorkåpa sitter på så nu ska la fan oljan stanna kvar i maskinerit, no more kolfiberskydd:gnissla

Vadå ska det vara torrt eller :va

Exxakt:gnissla :huvet

Men när jag var inne och tittade NU ser det bättre ut!!!:banana
REGNchans på lördag och mulet på söndag!!!! :banana En redig regnskur 14.00 är ALLT jag begär!!!!!:)

Last edited:
Exxakt:gnissla :huvet

Men när jag var inne och tittade NU ser det bättre ut!!!:banana
REGNchans på lördag och mulet på söndag!!!! :banana En redig regnskur 14.00 är ALLT jag begär!!!!!:)
Det ska vara fiiint och varmt i helgen, du får lära dig att köra snabbt i torrföre oxo :pannkyss

*Sittaisolenochmysasmily*

Säkerhetsrisk!

Det är inte ofta jag skriver här men nu måste jag ifrågasätta säkerheten här på Falkenberg för förarna.

Det ligger olja en bra bit på banan och där man försökt sanera. När saneringen gjordes blev massor av saneringsmedel kvar som gjort att förarna fått "köra bort" det. Det ligger olja kvar på banan och är alltså behov att sanera ordentlig, få ner saneringsmedelet i oljan och sopa rejält. Men det är inte vad ansvariga på banan i läget anser nu. Ansvariga är inte ute på banan och kör, det är förarna och flera förare har samma syn på att det behövs åtgärdas.

Varför kan man då inte ansvariga göra det och faktiskt ta hänsyn till förare och deras SÄKERHET?

Förare har påpekat detta för tävlingsledaren som hänvisade till domaren som inte är här och kommer senare!? Bör inte tävlingsledningen ha ansvar att se till förares säkerhet och kunna ta beslut om detta?

Jag kanske resonerar fel, tänker fel och likaså förare som reagerat på oljan.
Det är därför jag vädrar problemet med oljan/saneringen här för se om fler ser det som säkerhetsrisk eller inte. Vad som kan göras eller kanske inte behövs göras. Hur och vilka som har ansvar för förarnas säkerhet på banan.

Jag hoppas bara ingen förare behöver hamna i den situation att det blir avåkning där saneringen är under flera förares kritik.

Vi har i alla fall tur med vädret.

Är det någon som vet och kan tala om vad URL'en till webbradiosändningen kommer att bli?
Speaker-radar-paret kanske vet? :va

Tack på förhand.

/Nitrous

undra när kvaltiderna kommer på mylaps !!!!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8