Tog bort repor från instrumentglaset

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tja. När jag bytte styre på hojen så lyckades jag repa mitt instrumentglas :huvet med en skruvmejsel.

Var nära på att köpa nya mätare eftersom det störde mig så sjukt mycket.
Kom på att man kanske skulle testa med displaypolish till mobiler på det.
40:- och 4 poleringar senare så syns knappt repan längre. Så underbart!

Tänkte att denna tråd kanske kunde rädda någon därute.
Hoppas den gör nytta.
 
Fungerar det på visir också tro?
 
Henkka skrev:
Fungerar det på visir också tro?

Jo, om reporna inte är för djupa. Dock blir det inte helt perfekt utan viss försämring i starkt solljus eller mörker.
 
Anders R skrev:
Jo, om reporna inte är för djupa. Dock blir det inte helt perfekt utan viss försämring i starkt solljus eller mörker.

Alltså jag fick bort min djupa repa så det lär ju funka bra även på visir. Ska testa det snart. Men medlet slipar ju bort ojämnheterna så lite av repa finns ju fortfarande kvar. Men innan såg man den tydligt och nu ser man den bara om man verkligen kollar efter den. Så en klar förbättring blir det i alla fall.
 
yonsson skrev:
Tja. När jag bytte styre på hojen så lyckades jag repa mitt instrumentglas :huvet med en skruvmejsel.

Var nära på att köpa nya mätare eftersom det störde mig så sjukt mycket.
Kom på att man kanske skulle testa med displaypolish till mobiler på det.
40:- och 4 poleringar senare så syns knappt repan längre. Så underbart!

Tänkte att denna tråd kanske kunde rädda någon därute.
Hoppas den gör nytta.


vars köpte du det??!
 
Lindahl skrev:
vars köpte du det??!
Kjell och kompani heter det. Ligger i Jönköping. Finns säkert på clas olsson och teknikmagasinet oxå. Och i vissa "välsorterade" mobilaffärer :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top