Toffelkompisar?

Jag tycker att du kun..............MASSA TEXT.

Bonny: "hmm.. jag har en idé,
jag väljer ut några väl valda delar ur hela tråden, dementerar dom med riktig odiskuterbar fakta och därmed drar ut 3 ämnen till två A4 fyllda,
så jag inte säger något som kan sägas emot och så att ingen orkar heller.
Slutligen avslutar med en försäkran mot mothugg.. ja så gör jag"

Jag tycker att du kunde börja med att läsa lite om evolution och sluta anväda den som en ursäkt för ditt beteende. Du har iofs rätt i att genetiskt har det inte hänt ett dugg de sista 20000 åren men eftersom generna inte styr ditt beteende så är det kanske ointressant!? (innan ni tar upp denna tråd: Generna styr verkligen inget beteede utan skapar bara proteinkedjor som efter en längre process ger oss en kropp med styrkor och svagheter, inkl reflexer. DNA processen är alldeles för långsam för att styra målinriktat beteende och vi skulle dött ut för länge sedan om den styrde.)

Även förhållandet mellan lill- och storhjärnan missar du på. Lillhjärnans främst funktion är balans och koordination. Du tänker säkert på reptilhjärnan, fast den gör dig ju knappast till en "jägare" utan just bara reptil... Så den delen av hjärnan som gör dig till en bra jägare är samma del som gör dig till en, mer eller mindre, bra partner.

Du har ganska tydligt även fallit för myten om "den ädle vilden" som tvingas in i kulturens bojor och blir frustrerad där. Ett tips: http://www.bokus.com/b/9789127025875.html
en oerhört tung bok med massor av sidor, liten text och i stort inga bilder där den myten slaktas ganska så rejält...

Plus att det lite förenklat är så att du blir bra på det du tränar på. Manlighet är ingen dödsdom vad gäller estetik, bär eller annat.

Så jag instämmer med dn-L ( vad det nu står för) om att det är du som är ute och cyklar, fast på SH vinner ju den med störst tålamod och flest förolämpningar i bagaget så jag inser att du kommer att besegra mig.

Först och främst var det dn-L som tog upp lillhjärnan...som jag skrev inom citationstecken.

Att du hänvisar till folk som har skrivit en bok gör ju inte att du har rätt. Jag skulle tippa på att om jag rotade lite så hittar jag "bok"-belägg för min tes oxå.
Jag tror inte på nån ädel vilde, jag tror bara att förr så levde man efter sin förmåga, och ens förmåga var framtagen med hjälp av evolution.
Idag däremot lever vi inte efter vår förmåga utan alltid över den, och det skapar många av de problem vi har i samhället idag.

Lite som Starstriker skrev.

Först och främst var det dn-L som tog upp lillhjärnan...som jag skrev inom citationstecken.

Att du hänvisar till folk som har skrivit en bok gör ju inte att du har rätt. Jag skulle tippa på att om jag rotade lite så hittar jag "bok"-belägg för min tes oxå.
Jag tror inte på nån ädel vilde, jag tror bara att förr så levde man efter sin förmåga, och ens förmåga var framtagen med hjälp av evolution.
Idag däremot lever vi inte efter vår förmåga utan alltid över den, och det skapar många av de problem vi har i samhället idag.

Lite som Starstriker skrev.

Som tillägg kan jag säga att jag läste i en bok
att fyrtaktare tänder vart fjärde varv och tvåtaktare vartannat.

Slutsats: tro inte på allt som står i böcker :fakta

Jag hade inte intentionen att starta någon lång debatt och du har säkert rätt i mycket och kan säkert hitta många böcker men faktum kvarstår att, oavsett om du är medveten om det eller ej, så tror du på myten om den ädle vilden eftersom du summerar den rätt bra i citatet ovan!:pannkyss (Myten handlar alltså om att civilisationen har fört oss bort från vår "sanna natur")

Bonny: "hmm.. jag har en idé,
jag väljer ut några väl valda delar ur hela tråden, dementerar dom med riktig odiskuterbar fakta och därmed drar ut 3 ämnen till två A4 fyllda,
så jag inte säger något som kan sägas emot och så att ingen orkar heller.
Slutligen avslutar med en försäkran mot mothugg.. ja så gör jag"

Tja, du orkade tydligen både läsa, irritera dig och kommentera!
Vilket å andra sidan inte gör dig unik när det gäller mina inlägg. Jag har ju en skara "beundrare" som ofta kommer med annat än fakta i sina bemötande. Skönt att du inte stör dig så mycket på det!

Last edited:
ultimate_TF skrev:
Vad ska jag göra? Skaffa nya kompisar? Gå ut själv? Underminera alla deras relationer? Sprida klamydia och andra goa grejer? Dricka mig så full att jag skiter i vilket? Flytta till en ny stad? Växa upp? Skaffa egen tjej?

Behöver jag tillägga att jag är singel?

Syftet med det här inlägget är inte varken mer eller mindre än att få vissa individer att se själva frågeformuleringen från första inlägget igen, så andra diskussioner kan hålla sig till deras egna trådar. :tungan :rolleyes:

(Do it all! skaffa nya kompisar, gå ut själv, nulla som satan, drick dig ap-full, flytta till en ny stad och väx upp med dig! hehe skaffa en tjej tycker jag du ska ha som plan B)

Stör mig mer på duckies betéende i den här tråden,
hon fösvarar inte med logik, hon försvarar sig med allt hon kan komma på
eftersom hon känner sig hotad och utsatt.

hahah :-D
Som jag sagt tidigare, var snäll och tillskriv mig inte egenskaper och känslor jag ej besitter.

Diskutera sak hädanefter, har du problem med mig personligen och mina åsikter så ta det via PM.

Nej det gör jag faktiskt inte :)

Stör mig mer på duckies betéende i den här tråden,
hon fösvarar inte med logik, hon försvarar sig med allt hon kan komma på
eftersom hon känner sig hotad och utsatt.

Jag känner absolut inte henne, hon må vara ett psyke privat men i den här tråden är ju hon och bonny de ända som verkar hyfsat rättknullade whatsoever. Ni andra uttalar er som primater hela bunten. :mad:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman