Toffelkompisar?

Blir man förtryckt tillåter man sig att bli förtryckt. Individer har makten att välja.

Om du e kissnödig och "väljer" att inte kissa så kommer du förr eller senare stå där som en idiot med väta i skrevet.
Det man blir förbannad på är de som inte begriper varför de blev blöta. :fakta

Kan bara instämma i allt. Detta är en klockren beskrivning av min tillvaro de senaste 15 åren med fem olika kvinnor, inkl nuvarande. Vad fan hände med kåt, glad och tacksam?!

Oh shit! Fem kvinnor! Ett väl underbyggt statistiskt underlag med andra ord.

Evolution my ass. Vi är och kommer alltid vara samma grottmänniskor vi alltid varit innerst inne.

Ja, du ja.
DU är också unik.

Allt annat är bara nåt jädra förtryck av vad vi egentligen är och det kommer komma ut nån annanstans, troligen i form av tillsynes spontan depression etc

Hoppsan. Är du inte man nog att ta kontroll över din situation, ta kontroll över din kvinna?

Vem ska vi skylla det på då?
Feministerna? Moderaterna? Bilisterna?

Med den inställningen är man dömd till ett liv i singel. Inget fel i det iofs, men vill man ha en relation med en kvinna är det fanimej omöjligt att inte bli förtryckt om man vill ha en någorlunda lugn tillvaro.

Orden du söker är "kompromiss", "hänsyn" och "respekt".
Förtryck är något helt annat.

Jag har inte sagt emot det,
precis som innan så hittar du på egna tolkningar som bara blir fel.

Du skulle ju inte svara mig mer, sa du.
Stå för vad du säger, människa.

Typiskt män. Velar hit och dit. Eller vänta nu.....var det kvinnor som var så...? hmmm.... :va

Last edited:
Om du e kissnödig och "väljer" att inte kissa så kommer du förr eller senare stå där som en idiot med väta i skrevet.
Det man blir förbannad på är de som inte begriper varför de blev blöta. :fakta

Men nu var det ju inte riktigt kissnödighet vi diskuterade. :rolleyes:

Här behövs ju inte ens argument, du gör det enkelt för mig dreggel. :D

Hoppsan. Är du inte man nog att ta kontroll över din situation, ta kontroll över din kvinna?

Vem ska vi skylla det på då?
Feministerna? Moderaterna? Bilisterna?

Ordet du söker är "kompromissa".
Förtryck är något helt annat.

Nej det är du som, helt otippat, inte fattade ett dugg av vad jag skrev.
Jag menade förtryck och inget annat, och det hade faktiskt inget med nån kvinna att göra.
Jag provar igen då:
Det vi förtrycker är våra primala drifter och funktioner, oftast på grund av uppfostran, tradition, seder, eller att det bara "är så det funkar nu för tiden".

Tillåt mig att förklara, återigen med ett exempel.
Du, i egenskap av att vara kvinna, känner säkert igen problematiken med karlar och färgkombinationer, eller för all del att känna igen färger överhuvudtaget.
För en karl räcker det oftast med att kunna sätta namn på rött, grönt, blått, svart och vitt. Jag vill vara så modig som att påstå att det har med att vi män från början är jägare. Vi skiter helt enkelt i om villebrådet är grönt, blått eller greddelin. Det är helt enkelt en onödig funktion för en jägare.
Kvinnor, å andra sidan, är samlare och plockare, där är det jävligt viktigt att kunna skilja på nyanser och färger, så att inte hela "flocken" blir förgiftade av nåt dumt bär eller konstig svamp.
Män är starkare, snabbare och explosivare, fysiskt, än kvinnor som är byggda för att vara sega och ihärdiga snarare än explosiva, antagligen av samma anledning som nämts ovan. Jag kan fortsätta i evighet.

Saken är att när vi börjar förtrycka de här primala funktionerna så blir det konsekvenser. Tvinga karlar att inreda ett hem så har du ett artistiskt helvete framför dig när han är klar. Förvånad?
Visst, sen finns det de män som är grymma på nyanser, inredning, knyppling, whatever...men då hittar du garanterat andra "avvikelser" oxå...

Och då tänker du som kvinna: Ja men vad fint! Tänk att ha en karl som är bra på att laga mat, sköta hemmet, ta hand om barn, vara mjuk som ett litet barn som du kan puttinutta med, förstå dig när du har mens och samtidigt vara stor, stark, rå, smart, lite farlig, tuff, rik, snygg och rakryggad och stå upp för dig och sig själv! Jo tjena. Sen när du har honom så är han tråkig för han är ju så förutsägbar....och inte så spännande längre.
Men oftast så skiter det sig för nån av de där punkterna var åt helvete...eller så slår han kvinnor eller nåt liknande = förtryket hittade en väg ut.

Men nu var det ju inte riktigt kissnödighet vi diskuterade. :rolleyes:

Här behövs ju inte ens argument, du gör det enkelt för mig dreggel. :D

Nej det var ju en liknelse ;)
Att ta kontroll är att styra vad vi gör, inte vad vi är. Lite skillnad :)

Last edited:
Med den inställningen är man dömd till ett liv i singel. Inget fel i det iofs, men vill man ha en relation med en kvinna är det fanimej omöjligt att inte bli förtryckt om man vill ha en någorlunda lugn tillvaro.

Grovt förenklat.

Två människor träffar varandra för att de tycker om varandra eller whatever anledning, något finns det. Om någon av dem börjar utöva "förtryck" som det populärt kallas i tråden på sin partner så har man sin fulla rättighet att säga byebye och gå vidare. Majoriteten av de med lite seriösare förhållanden försöker nog att fixa problemen till en början men visar det sig vara tröstlöst så går man skilda vägar.

Enkel logik. Barn, husdjur, villa och bilar förändrar inte det hela utan försvårar bara processen.

Väljer man att stanna i ett pissigt förhållande så ta konsekvenserna av det.

Försök uttrycka dig lite bättre då, man är minst två i en diskussion och visst står du väl över det att ensidigt skylla på en?

Jag menade förtryck och inget annat, och det hade faktiskt inget med nån kvinna att göra.
Jag provar igen då:
Det vi förtrycker är våra primala drifter och funktioner, oftast på grund av uppfostran, tradition, seder, eller att det bara "är så det funkar nu för tiden".

Det kallas evolution, utveckling. Människan, djur och miljön är i ständig förändring och utveckling. Uppenbarligen är du är emot det - jag är för det.

Du, i egenskap av att vara kvinna, känner säkert igen problematiken med karlar och färgkombinationer, eller för all del att känna igen färger överhuvudtaget.

??
Jag har faktikst aldrig sett någon problematik med män och färger.

Saken är att när vi börjar förtrycka de här primala funktionerna så blir det konsekvenser. Tvinga karlar att inreda ett hem så har du ett artistiskt helvete framför dig när han är klar. Förvånad?
Visst, sen finns det de män som är grymma på nyanser, inredning, knyppling, whatever...men då hittar du garanterat andra "avvikelser" oxå...

Hitta en lösning som funkar för dig då. De flesta människor, djur och miljö klarar av att anpassa sig i takt med evolutionen - varför skulle du (eller män i allmänhet) ha extra svårt för detta?

(det där med inredning tycker jag inte hör hit öht)

Och då tänker du som kvinna: blablablalba...

Nej, så tänker jag verkligen inte.

Och vad exakt är det som gör att en man slår en kvinna sa du? Jag hängde inte med där.

Last edited:
...Jättelång text...män är bäst etc etc..

Men din grottman. Vad säger att det är så? :) Jag antar att du refererar till någon slags utvecklingslära/utvecklingsteori eller liknande?

Ligger det inte i människornas natur att kontrollera våra egna öden, skapa dom. Det finns inget förutbestämt trams så som att vi har förutbestämda roller etc oev. Kvinnor och män är olika, vi har lite olika förutsättningar men det finns absolut inget som säger att vi är stöpta till vissa uppgifter. Vi må vara mer lämpade för vissa ändamål men det är också det enda.

Fan är ni grotton allihopa eller? :va

Jag provar igen då:

För en karl räcker det oftast med att kunna sätta namn på rött, grönt, blått, svart och vitt. Jag vill vara så modig som att påstå att det har med att vi män från början är jägare. Vi skiter helt enkelt i om villebrådet är grönt, blått eller greddelin. Det är helt enkelt en onödig funktion för en jägare.
Kvinnor, å andra sidan, är samlare och plockare, där är det jävligt viktigt att kunna skilja på nyanser och färger, så att inte hela "flocken" blir förgiftade av nåt dumt bär eller konstig svamp.
Män är starkare, snabbare och explosivare, fysiskt, än kvinnor som är byggda för att vara sega och ihärdiga snarare än explosiva, antagligen av samma anledning som nämts ovan. Jag kan fortsätta i evighet.

Och då tänker du som kvinna: Ja men vad fint! Tänk att ha en karl som är bra på att laga mat, sköta hemmet, ta hand om barn, vara mjuk som ett litet barn som du kan puttinutta med, förstå dig när du har mens och samtidigt vara stor, stark, rå, smart, lite farlig, tuff, rik, snygg och rakryggad och stå upp för dig och sig själv! Jo tjena. Sen när du har honom så är han tråkig för han är ju så förutsägbar....och inte så spännande längre.
Men oftast så skiter det sig för nån av de där punkterna var åt helvete...eller så slår han kvinnor eller nåt liknande = förtryket hittade en väg ut.

Nej det var ju en liknelse ;)

Min tjej gnällde också om något sånt när jag var för känsokall eller något,
förklarade kort och gott för henne att då var det en bög hon sökte, inte mig.

Har inte hört det sen dess :tungan:tummenupp

Det kallas evolution, utveckling. Människan, djur och miljön är i ständig förändring och utveckling. Uppenbarligen är du är emot det - jag är för det.

Nej det kallas inte evolution. Evolution är den process varigenom levande organismer förändras från en form till en annan.

Jag har aldrig skrivit att jag är emot förändring, men man ska inte tro att man kan förändra saker utan att det får konsekvenser. Den stora frågan här är väl om vi verkligen gillar de förändringar vi åstadkomer genom att blint förändra saker bara för att "det ska vara så".
Personligen är jag mer för att utveckla de gentetiska och biologiska skillnader vi har, men först och framförallt inse att det faktiskt är grova skillnader.

Fan Dreggel....du har sån jävla insikt om livet. :tummenupp

Och det är nog oftast det som saknas hos folk.

Självinsikt!!

Att inse sina egna fel och brister...acceptera dom och lära sig leva med dom. Inte skylla på andra för att man beter sig på ett visst sätt.

Och inse, att man inte kan begära att någon annan ska vara perfekt, när man själv inte är det.

//M

Nej det kallas inte evolution. Evolution är den process varigenom levande organismer förändras från en form till en annan.

Jag har aldrig skrivit att jag är emot förändring, men man ska inte tro att man kan förändra saker utan att det får konsekvenser. Den stora frågan här är väl om vi verkligen gillar de förändringar vi åstadkomer genom att blint förändra saker bara för att "det ska vara så".
Personligen är jag mer för att utveckla de gentetiska och biologiska skillnader vi har, men först och framförallt inse att det faktiskt är grova skillnader.

Och konsekvenserna är att män slår kvinnor, eller hur var det nu?

Du tror inte att det kan vara så att förändringen kommer naturligt - människan blir mer upplyst, samhället förändras, miljön, medvetenheten etc etc - utan du tror blint på all förändring sker krystat bara för att det ska vara så?
Det tror inte jag.

Jag är mycket väl medveten om att kvinnor och män är (främst fysiskt) olika - men jag ser ingen vinst med att förstärka dessa skillnader och befästa kvinno- och mansroller "bara för att".

Fan är ni grotton allihopa eller? :va

Det är du oxå, egentligen, fast du vill inte inse det ;)
Sitter du ner och kissar oxå? ;)

Ta det här med sexuellt frustrerade människor t.ex.
På grottmänniskostadiet så löste sig såna saker (på både gott och ont) och vet du vad? Det gör dom idag oxå! Det är bara det att det är en mycket krångligare process idag, för det är inte socialt anpassat att klubba en kvinna i huvudet och släpa henne till grottan. Vissa skiter fullständigt i det ändå, dagens våldtäktsmän.
Men andra har blivit så indoktrinerade av hur "det ska fungera" i dagens samhälle att de gömmer sig, konsumerar alla typer av porr, gynnar prostitution, eller bara helt enkelt flyr vardagen med alkohol eller droger.

Duckies evolution ger jag inte mycket för faktiskt.

Fan Dreggel....du har sån jävla insikt om livet. :tummenupp

Och det är nog oftast det som saknas hos folk.

Självinsikt!!

Att inse sina egna fel och brister...acceptera dom och lära sig leva med dom. Inte skylla på andra för att man beter sig på ett visst sätt.

Och inse, att man inte kan begära att någon annan ska vara perfekt, när man själv inte är det.

//M

Och här kommer Madhonda och bara kliver in och begriper!
Än finns det hopp om kvinnan ;) :tummenupp

Oh shit! Fem kvinnor! Ett väl underbyggt statistiskt underlag med andra ord.
Nu var ju inte avsikten med inlägget att ta en vetenskaplig ansats. Men du får gärna fortsätta tro att alla samlade erfarenheter i tråden bara beror på slumpen. Du är trots allt kvinna och er starkaste sida är ju inte direkt att erkänna era brister.

Nu var ju inte avsikten med inlägget att ta en vetenskaplig ansats. Men du får gärna fortsätta tro att alla samlade erfarenheter i tråden bara beror på slumpen. Du är trots allt kvinna och er starkaste sida är ju inte direkt att erkänna era brister.

Det har jag aldrig trott. Om alla bara slutar genralisera och att anta saker och presentera dessa som sanning skulle interaktionerna mellan människor gå bra mycket smidigare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman