Nej det är du som, helt otippat, inte fattade ett dugg av vad jag skrev.
Jag menade förtryck och inget annat, och det hade faktiskt inget med nån kvinna att göra.
Jag provar igen då:
Det vi förtrycker är våra primala drifter och funktioner, oftast på grund av uppfostran, tradition, seder, eller att det bara "är så det funkar nu för tiden".
Tillåt mig att förklara, återigen med ett exempel.
Du, i egenskap av att vara kvinna, känner säkert igen problematiken med karlar och färgkombinationer, eller för all del att känna igen färger överhuvudtaget.
För en karl räcker det oftast med att kunna sätta namn på rött, grönt, blått, svart och vitt. Jag vill vara så modig som att påstå att det har med att vi män från början är jägare. Vi skiter helt enkelt i om villebrådet är grönt, blått eller greddelin. Det är helt enkelt en onödig funktion för en jägare.
Kvinnor, å andra sidan, är samlare och plockare, där är det jävligt viktigt att kunna skilja på nyanser och färger, så att inte hela "flocken" blir förgiftade av nåt dumt bär eller konstig svamp.
Män är starkare, snabbare och explosivare, fysiskt, än kvinnor som är byggda för att vara sega och ihärdiga snarare än explosiva, antagligen av samma anledning som nämts ovan. Jag kan fortsätta i evighet.
Saken är att när vi börjar förtrycka de här primala funktionerna så blir det konsekvenser. Tvinga karlar att inreda ett hem så har du ett artistiskt helvete framför dig när han är klar. Förvånad?
Visst, sen finns det de män som är grymma på nyanser, inredning, knyppling, whatever...men då hittar du garanterat andra "avvikelser" oxå...
Och då tänker du som kvinna: Ja men vad fint! Tänk att ha en karl som är bra på att laga mat, sköta hemmet, ta hand om barn, vara mjuk som ett litet barn som du kan puttinutta med, förstå dig när du har mens och samtidigt vara stor, stark, rå, smart, lite farlig, tuff, rik, snygg och rakryggad och stå upp för dig och sig själv! Jo tjena. Sen när du har honom så är han tråkig för han är ju så förutsägbar....och inte så spännande längre.
Men oftast så skiter det sig för nån av de där punkterna var åt helvete...eller så slår han kvinnor eller nåt liknande = förtryket hittade en väg ut.
Nej det var ju en liknelse

Att ta kontroll är att styra vad vi gör, inte vad vi är. Lite skillnad