Toffelkompisar?

Nu var det ju inte du som skrev inlägget, så din tolkning är så god som min.
Nej för jag förstår precis vad han menar och det är jag övertygad om att han håller med om.
Var snäll och tillskriv mig inte egenskaper jag inte har "bara för att din tjej är så".
Var människa är unik - oavsett kön.
VA I?! är du galen människa?
jag sa att min tjej hade kunnat säga så med, vad för egenskaper tillskrev jag dig genom en observation? :dummer

Nej för jag förstår precis vad han menar och det är jag övertygad om att han håller med om.

VA I?! är du galen människa?
jag sa att min tjej hade kunnat säga så med, vad för egenskaper tillskrev jag dig genom en observation? :dummer

I två inlägg efter varandra förklarade du min tolkning med att jag var kvinna, din tjej och alla andra kvinnor skulle tolka det på samma sätt, och alla män tolkar texten på ett annat sätt.
Grov generalisering, med andra ord.

Om jag är galen så är väl alla kvinnor det med då.

I två inlägg efter varandra förklarade du min tolkning med att jag var kvinna, din tjej och alla andra kvinnor skulle tolka det på samma sätt, och alla män tolkar texten på ett annat sätt.
Grov generalisering, med andra ord.

Om jag är galen så är väl alla kvinnor det med då.

Generalisering, men likväl sant att ni kvinnor vrider och vänder lite på allt när ni ska tolka det.

Att min tjej skulle ha sagt samma sak som dig är snarare än bekräftelse än krokben för mitt påstående.

Men om vi säger så då, det enda årtal micke nämner är 20,
vilket placerar oss 1978.

Så var får du 50-talet ifrån?

Jo du spinner vidare att då var sist det var sådär riktigt manschauvinistiskt
'Så jag skriver det för att poängtera att han är ett manssvin.'

Last edited:
Generalisering, men likväl sant att ni kvinnor vrider och vänder lite på allt när ni ska tolka det.

Att min tjej skulle ha sagt samma sak som dig är snarare än bekräftelse än krokben för mitt påstående.

Var och ser sanningen efter bästa förmåga.
En del lyckas bättre, och en del lyckas,...ja... inte lika bra.

Det blir nog bra ska du se.

Men om vi säger så då, det enda årtal micke nämner är 20,
vilket placerar oss 1978.

Så var får du 50-talet ifrån?

Jo du spinner vidare att då var sist det var sådär riktigt manschauvinistiskt
'Så jag skriver det för att poängtera att han är ett manssvin.'

Jag bara undrar när han tycker att utvecklingen skall stanna/har stannat på enligt honom en bra nivå. 50-talet var bara ett årtal taget ur luften, som ett exempel.
Jag kunde lika gärna ha skrivit år 40 f.k, 1290 eller 1978 - det är inte viktigt.

Last edited:
Var och ser sanningen efter bästa förmåga.
En del lyckas bättre, och en del lyckas,...ja... inte lika bra.

Det blir nog bra ska du se.

Och jag tolkar det tvärtemot vad du gör (du lyckas inte lika bra),
Men du är så insnöad på att jag ska ha fel så det är inte lönt :tummenupp

Eller så hänger du med mig och mina polers på en utekväll i Kalmar, då jävlar är det drag!

Jag bara undrar när han tycker att utvecklingen skall stanna/har stannat på enligt honom en bra nivå. 50-talet var bara ett årtal taget ur luften, som ett exempel.
Jag kunde lika gärna ha skrivit år 40 f.k, 1290 eller 1978 - det är inte viktigt.

Mickes text var ett överdrivet sätt att förklara följande:

Kvinnor och män är olika, Acceptera det!
Resten ett klagande på att feminister ska ta åt sig allt manligt med "för kvinnor kan!".

Och jag tolkar det tvärtemot vad du gör (du lyckas inte lika bra),
Men du är så insnöad på att jag ska ha fel så det är inte lönt :tummenupp

What can I say - jag är kvinna.... de "kan inte".... :rolleyes:

Kvinnor och män är olika, Acceptera det!

Sjävklart är män och kvinnor olika!
Dock är inte alla kvinnor lika, och alla män lika.
Acceptera det, om du kan.

Last edited:
What can I say - jag är kvinna.... de "kan inte"....

Nej ni kan inte förstå er på vissa saker,
precis som män inte kan.

HERREGUD! du bara spär på mickes påstående ju!

Skärp dig!

Och jag kommer inte att svara på dig mer för jag orkar inte,
du kommer aldrig att ge dig och ännu senare kommer du att insé.
Du är så såld på att jag är ett manssvin och kvinnor kan inte,
så du kan inte se vad i helvete det är jag säger!

Män är svin. Tycker inte du det?!

Sjävklart är män och kvinnor olika!
Dock är inte alla kvinnor lika, och alla män lika.
Acceptera det, om du kan.
Jag har inte sagt emot det,
precis som innan så hittar du på egna tolkningar som bara blir fel.

Män är svin. Tycker inte du det?!

Äntligen någon som kliver fram och räddar mig från helvetets käftar.

Last edited:
Var människa är unik - oavsett kön.

Vad är det som är så jädra unikt med dig då? Att du har en leverfläck 12mm till höger om pastejköket?

Det där med att folk e så förbannat unika är bullshit, jädra Emo-propaganda och typiskt kvinnligt. Ni är inte så unika som ni tror.
Alla människor är i stora drag likadana, reagerar i det största på samma sätt och resonerar på samma sätt.
Dina stora "knappar" sitter på ungefär samma ställe som alla andra tjejers stora "knappar". Det som skiljer sig lite är de små knapparna som man bara bryr sig om ifall man e riktigt nykär typ.

Exempel:
Låt oss säga att du har två barn, och så kallar jag dig för blekfet bidragstagande klimakteriekossa, så kommer du bli förbannad = jag tryckte på stor knapp som alla tjejer har.

Ett annat exempel (som grundar sig i 35 års umgänge med tusentals tjejer, kvinnor, flickvänner och till och med min mor som hävdar att hon är så klok)
Aldrig, jag upprepar ALDRIG! har jag träffat en kvinna som förstår sig på begreppet "Orsak och Konsekvens".
Man kommer hem från kneget, glad i hågen, och möts av ett monster som har haft en kukdag på jobbet och nu står och diskar:
Jag: -"Hej älskling! Vad ska vi äta idag?"
Hon: -"Frääääääs! Morr! Piss och senapsgas!"
och där rök ens goda humör. Sedan 3 timmar senare när man argumenten börjar ta slut och man kommit in i stadiet där man tjafsar om varför man bråkar så kommer det:
Hon: -"Jag är blir så ledsen för att du är så dum."
Jag: -"Nej jag var på bra humör tills du började fräsa."
Hon: -"Ja men jag fräste för att jag blev ledsen för att du är så dum..."
Och så är cirkeln sluten.

Evolution my ass. Vi är och kommer alltid vara samma grottmänniskor vi alltid varit innerst inne. Allt annat är bara nåt jädra förtryck av vad vi egentligen är och det kommer komma ut nån annanstans, troligen i form av tillsynes spontan depression etc.

Man kommer hem från kneget, glad i hågen, och möts av ett monster som har haft en kukdag på jobbet och nu står och diskar...osv, osv.
Kan bara instämma i allt. Detta är en klockren beskrivning av min tillvaro de senaste 15 åren med fem olika kvinnor, inkl nuvarande. Vad fan hände med kåt, glad och tacksam?!

Evolution my ass. Vi är och kommer alltid vara samma grottmänniskor vi alltid varit innerst inne. Allt annat är bara nåt jädra förtryck av vad vi egentligen är och det kommer komma ut nån annanstans, troligen i form av tillsynes spontan depression etc.

Blir man förtryckt tillåter man sig att bli förtryckt. Individer har makten att välja.

Blir man förtryckt tillåter man sig att bli förtryckt. Individer har makten att välja.
Med den inställningen är man dömd till ett liv i singel. Inget fel i det iofs, men vill man ha en relation med en kvinna är det fanimej omöjligt att inte bli förtryckt om man vill ha en någorlunda lugn tillvaro.

Vad är det som är så jädra unikt med dig då? Att du har en leverfläck 12mm till höger om pastejköket?

Det där med att folk e så förbannat unika är bullshit, jädra Emo-propaganda och typiskt kvinnligt. Ni är inte så unika som ni tror.
Alla människor är i stora drag likadana, reagerar i det största på samma sätt och resonerar på samma sätt.
Dina stora "knappar" sitter på ungefär samma ställe som alla andra tjejers stora "knappar". Det som skiljer sig lite är de små knapparna som man bara bryr sig om ifall man e riktigt nykär typ.

Exempel:
Låt oss säga att du har två barn, och så kallar jag dig för blekfet bidragstagande klimakteriekossa, så kommer du bli förbannad = jag tryckte på stor knapp som alla tjejer har.

Ett annat exempel (som grundar sig i 35 års umgänge med tusentals tjejer, kvinnor, flickvänner och till och med min mor som hävdar att hon är så klok)
Aldrig, jag upprepar ALDRIG! har jag träffat en kvinna som förstår sig på begreppet "Orsak och Konsekvens".
Man kommer hem från kneget, glad i hågen, och möts av ett monster som har haft en kukdag på jobbet och nu står och diskar:
Jag: -"Hej älskling! Vad ska vi äta idag?"
Hon: -"Frääääääs! Morr! Piss och senapsgas!"
och där rök ens goda humör. Sedan 3 timmar senare när man argumenten börjar ta slut och man kommit in i stadiet där man tjafsar om varför man bråkar så kommer det:
Hon: -"Jag är blir så ledsen för att du är så dum."
Jag: -"Nej jag var på bra humör tills du började fräsa."
Hon: -"Ja men jag fräste för att jag blev ledsen för att du är så dum..."
Och så är cirkeln sluten.

Hahahaha, men vad rätt du har.

/43-års erfarenhet

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma