Tobleronepolitik!

Maria Wetterstrand om skatt på elbolagens övervinster:

"– De tar ut det högsta priset från konsumenten fast deras produktion har en väldigt låg kostnad. Då är det rimligt att staten kan lägga en skatt som gör att vi tar in en del av övervinsterna, säger Maria Wetterstrand."

Rätt talande för vari skillnaden mellan vänster-höger består. Vänsterkartellen är helt ointresserade av att förändra det faktum att elbolagen skor sig kopiöst på sina kunder. Däremot vill de ha del av de pengar bolagen orättfärdigt lurar konsumenterna på. Ungefär som om polisen skulle säga till en rånare, att jag skiter i att du rånat tant Asta på hennes pensionspengar, men jag vill ha 30 procent av bytet.:näsblod

Hade det inte varit mer klädsamt att istället verka för billigare elpriser, t ex genom Vattenfall som är marknandens kanske största aktör och snart under vänsterkartellens kontroll??

Man kan i enkelhetens namn börja med att slopa de 40öre per kWh som vi skattebetalare ger som statlig subvention till vindkraftsbolagen? För att i nästa andetag sälja grön en billigt till öst.
Klokt, mycket klokt att skatta på redan utdelade skattemedel. Nä :huvet
Wetterstrand, ditt genuina pucko.

Aftonbladets nättidningsläsares röstningsresultat har ingen vetenskaplig bärkraft utan bör endast ses som en skojfrisk skvallerblaskegrej. För att det ska kallas vetenskap behövs bl.a urval i kontrollerade former. Tex, kön, ålder, inkomst etc. Annars blir resultet snedvridet eftersom det inte representerar något annat än Aftonbladets nättidningsläsare som orkade rösta just då. Ingen vet vilka dessa är.

Du har gått i Bonnys skola märker jag.:lol

Det är nog ingen som tänkt lägga denna undersökning till grund för en doktorsavhandling. Därifrån till att helt och lättvindigt avfärda denna typ av enkäter tycker jag dock steget borde vara lite längre än vad du ger uttryck för.

Du har gått i Bonnys skola märker jag.:lol

Statistiklära på universitet :tummenupp

Det är nog ingen som tänkt lägga denna undersökning till grund för en doktorsavhandling. Därifrån till att helt och lättvindigt avfärda denna typ av enkäter tycker jag dock steget borde vara lite längre än vad du ger uttryck för.

Faktum kvarstår - undersökningen säger inget annat än vad en slumpmässig grupp av människor som surfade in på Aftonbladets nätbilaga och valde att rösta just då, tycker.

Faktum kvarstår - undersökningen säger inget annat än vad en slumpmässig grupp av människor som surfade in på Aftonbladets nätbilaga och valde att rösta just då, tycker.
Kraften är stark hos dig, master Luke!

M.v.h Yoda!

Helt korrekt, men det är inte samma sak som att man kan avfärda det hur lättvindigt som helst. eller att det inte skulle ha någon betydelse för vad folk tycker om Måna.

Så skulle bara en krengt bonnvänster resonera.:hihi

Maria Wetterstrand om skatt på elbolagens övervinster:

"– De tar ut det högsta priset från konsumenten fast deras produktion har en väldigt låg kostnad. Då är det rimligt att staten kan lägga en skatt som gör att vi tar in en del av övervinsterna, säger Maria Wetterstrand."

Rätt talande för vari skillnaden mellan vänster-höger består. Vänsterkartellen är helt ointresserade av att förändra det faktum att elbolagen skor sig kopiöst på sina kunder. Däremot vill de ha del av de pengar bolagen orättfärdigt lurar konsumenterna på. Ungefär som om polisen skulle säga till en rånare, att jag skiter i att du rånat tant Asta på hennes pensionspengar, men jag vill ha 30 procent av bytet.:näsblod

Hade det inte varit mer klädsamt att istället verka för billigare elpriser, t ex genom Vattenfall som är marknandens kanske största aktör och snart under vänsterkartellens kontroll??

"Grön skatteväxling".
Höj skatten för icke miljövänlig energi och subventionera miljövänlig.
Eller förresten: Höj skatten för icke miljövänlig energi och skit i att subventionera miljövänlig.
Eller förresten: Höj skatten på all energi och behåll pengarna.
Det blir bra.
Då har vi räddat världen igen.

Smågulligt o töntigt tycker jag, upplevt valkampanjer i utlandet bla colombia och där spars det inte på orden, där kallar man sina motståndare för allmöjligt från kriminella till att ha kopplingar till grillan mm..Ska de smutskasta kan de iaf skippa sandlådenivån o köra på riktiga grejjer!

Smågulligt o töntigt tycker jag, upplevt valkampanjer i utlandet bla colombia och där spars det inte på orden, där kallar man sina motståndare för allmöjligt från kriminella till att ha kopplingar till grillan mm..Ska de smutskasta kan de iaf skippa sandlådenivån o köra på riktiga grejjer!

Jag hade hoppats att vi stod över såna löjliga angrepp i svensk politik, men tydligen har nivån sjunkit.

Ska den rödgröna sörjan kontra med "det ska komma från dom som för en licensskolkarpolitik, skit i att betala för dig tills du blirr upptäckt"

Näe, fy fan!

Helt korrekt, men det är inte samma sak som att man kan avfärda det hur lättvindigt som helst. eller att det inte skulle ha någon betydelse för vad folk tycker om Måna.

Så skulle bara en krengt bonnvänster resonera.:hihi

Jag tvivlar starkt på att Sverigedemokraterna får drygt 26 % av rösterna i riksdagsvalet trots att dom får det här på SH enligt en mätning.
Resonerar jag som krengt bonnvänster nu? :lol

Last edited:
klickundersokningen kan inte och bor inte ses som vad "folk tycker om Mona".

Som tidigare talare redan sagt e d en allt for oserios icke vetenskaplig plojundersokning som tidningarna mer an garna sysslar med i tid o otid..

Aftonbladets undersökningar kan ju förstås diskuteras men bristen på förtroende för Måna har ju mätts förut och det kan väl anses bevisat att folk inte har nåt större förtroende för henne ens i de egna leden? Eller menar ni såssar att det är fel?

Förövrigt härligt uppfriskande med tobleroneuttalandet. :tummenupp

Jag tvivlar starkt på att Sverigedemokraterna får drygt 26 % av rösterna i riksdagsvalet trots att dom får det här på SH enligt en mätning.
Resonerar jag som krengt bonnvänster nu? :lol

Vill du med den liknelsen ha sagt att mängden "SH-folket" är lika representativ för Sverige som mängden "aftonbladetläsare"? Om det är det du menar, så framstår krengt bonnvänster som tämligen begåvad i jämförelse.:)

Aftonbladets undersökningar kan ju förstås diskuteras men bristen på förtroende för Måna har ju mätts förut och det kan väl anses bevisat att folk inte har nåt större förtroende för henne ens i de egna leden? Eller menar ni såssar att det är fel?

Förklara det för Maestro. Han skulle nog hitta fel även i självaste SCB:s statistikhantering om så vore... SIFO-mätningar är naturligtvis inget värda.:lol

Tycker att hogern mest uttrycker desperation :D

Att Thomas Östros går på som om detta var världshistoriens värsta krengkning alla kategorier, tycker jag är ett uttryck för desperation om något. Socialdemokratin har ställt en partiledare och statministerkandidat på banan, som sannolikt har begått fler misstag inom den ekonomiska sfären än någon annan svenska politiker. Man kan i sanning fråga sig vem som har anledning att vara desperat.

Måna framstår alltmer som Alliansens främsta tillgång.:hihi

Last edited:
Måna framstår alltmer som Alliansens främsta tillgång.:hihi

Det har jag tyckt ända sedan det blev klart att hon tog över ordförandeposten. Thomas Östros är inte bättre än sin föregångare Per Nuder. Att se Östros stå där med den moraliska pekpinnen på nyheterna är ju bara så pinsamt.

Socialdemokraterna hade antagligen mått bra av att städa i toppen. Men det är inget man borde säga högt om man vill att Alliansen ska få en ny mandatperiod.

Vill du med den liknelsen ha sagt att mängden "SH-folket" är lika representativ för Sverige som mängden "aftonbladetläsare"? Om det är det du menar, så framstår krengt bonnvänster som tämligen begåvad i jämförelse.:)

Förklara det för Maestro. Han skulle nog hitta fel även i självaste SCB:s statistikhantering om så vore... SIFO-mätningar är naturligtvis inget värda.:lol

Även SIFO och SCB utgår från urval när dom gör mätningar :tummenupp

Tycker att hogern mest uttrycker desperation :D

Du är väl en av de tre sossarna som hänger här på forumet va? Handen på hjärtat: vill du verkligen, verkligen, verkligen se fuckot måna som ledare för det här landet? Finns det någon logisk förklaring till varför man vill se den människan styra det här landet?

Då var kartellen överens att höja a-kassan till 950kr/dag. Det ger ca 119kr/h att drälla omkring och vara arbetslös dvs bra mycket mer än vad många yrkesarbetande tjänar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman