Tobleronepolitik!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alltså, just som man sitter och undrar om det kan bli mycket flatare och mysigare än det är så drar Täbybon och pingstvännen Mats Odell tillika privatiseringsvän till så det smäller om det (med svenska mått mätt).

Fy fan vad roligt, och Freddes replik att han inte tar order av Östros gör det hela ännu bättre.

Hoppas innerligt på en valrörelse där man vågar granska sossarna för en gång skull, det kan vara vägen till fortsatt regeringsställning - att gång på gång visa att de mest kriminella partierna inte har i regering att göra.

S kräver ursäkt efter Tobleroneuttalande

– Det är ren Tobleronepolitik. Man tar det på kortet och skickar fakturan till svenska folket.

Så kommenterade kommunminister Mats Odell (KD) de rödgrönas förslag om 12 miljarder kronor mer till kommuner och landsting de kommande två åren.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-kraver-ursakt-efter-tobleroneuttalande_4624427.svd

Och äntligen , äntligen, äntligen en politiker som (övertramp eller ej) står för det han sagt:

Odell tänker inte be om ursäkt för att han tog upp den 15 år gamla Tobleroneaffären i sin kritik av de rödgrönas politik.

– Det var ett ordval jag gjorde, som jag inte har några problem med att försvara, säger han.

– Den som lägger fram så slarviga och ansvarslösa förslag måste tåla att bli granskade.

Jämställer du Tobleroneaffären med dagens rödgröna politik.

– Nej, det handlar om mycket mer pengar nu.

:D :D :D

Kollade på Aftonbladets röstning och där tyckte 53% att hans uttalande var "helt OK". Resterande tyckte att det var "Under bältet".

Mats är egentligen Moderat.........way to go !:tummenupp

Den här är bara för überbra:

"Jämställer du Tobleroneaffären med dagens rödgröna politik.
– Nej, det handlar om mycket mer pengar nu."

:hihi:rofl

Bladets omröstning om folks reaktioner på uttalandet är rätt talande. 53 procent tycker det är okej. Detta tror jag är ett utslag av att svenska folket tycker att Måna är en clown. Då reagerar man heller inte så starkt på att hon häcklas.

Borgarna får dock se upp så att inte folk börjar tycka synd om stackars Måna. Det kan svänga fort.

Bladets omröstning om folks reaktioner på uttalandet är rätt talande.

Fick for mig att den tidningen inte var att lita pa :krama

Noterar fran mitt fina fosterland att Borg fabulerar med siffror o Littorin jagar upp sig pa ungdommars dataspelande. Alltsa, inget nytt under solen allt e sig likt.. Hallo Bjorklund! vakna, din tur :)

Den här är bara för überbra:

Bladets omröstning om folks reaktioner på uttalandet är rätt talande. 53 procent tycker det är okej. Detta tror jag är ett utslag av att svenska folket tycker att Måna är en clown. Då reagerar man heller inte så starkt på att hon häcklas.

Ja, eftersom Aftonbladets läsare representerar Sveriges befolkning :va

Just i den här frågan tror jag inte att man är helt fel ute faktiskt. Många är nog fortfarande förbannade när de tänker på Mona Sahlin. Hennes moraliska kompass var nog inte riktigt rätt inställd. Hon får nog räkna med att bli påmind om felsteget så länge hon lever i olika sammanhang.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaffären

"Vid ett tillfälle förklarade Sahlin kortanvändandet med att "jag tog ut ett förskott på lönen, och det kan väl de flesta göra." Samtidigt framkom också uppgifter om svart dagmamma, en obetald TV-licensavgift och ett stort antal parkeringsböter som gått till kronofogden."

"Den 18 oktober 1995 beslutade riksåklagaren Klas Bergenstrand att inleda en förundersökning mot Mona Sahlin. Brottsmisstanken gällde trolöshet mot huvudman alternativt behörighetsmissbruk och bedrägeri. Sahlin reste därefter med familjen, en assistent och två Säpo-livvakter till Mauritius. Kostnaden för att ha med assistenten och livvakterna på flyget och det femstjärniga hotellet stod staten för, vilket skapade ännu en debatt om Mona Sahlins omdöme och hantering av skattemedel." - Ej att förglömma. :mattias

Heja Måna! :tungan

Fick for mig att den tidningen inte var att lita pa :krama

Såvitt jag kan erinra mig hör jag inte till dem som på detta forum uttalat mig förklenande om Aftonbladets kundkrets. Tror att de som röstat är tämligen representativa för folket i stort. Kanske är det fler vänstermänniskor som röstat eftersom många med borgerliga sympatier - enligt vad du tycks förutsätta - inte läser Aftonbladet. Det skulle i så fall innebära att majoriteten av de som röstat tycker bättre om Måna än genomsnittet.:lol

Se ovan.

På vilket sätt skulle tidningens läsare avvika från folket i stort menar du? Förutom att de möjligen står mer till vänster än medelsvensson.

Last edited:
Skönt med lite fler skattehöjningar, dom låga skatterna har plågat landet för länge. :tummenupp

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/vill-hoja-skatter-med-11-miljarder-1.1084695

Maria Wetterstrand om skatt på elbolagens övervinster:

"– De tar ut det högsta priset från konsumenten fast deras produktion har en väldigt låg kostnad. Då är det rimligt att staten kan lägga en skatt som gör att vi tar in en del av övervinsterna, säger Maria Wetterstrand."

Rätt talande för vari skillnaden mellan vänster-höger består. Vänsterkartellen är helt ointresserade av att förändra det faktum att elbolagen skor sig kopiöst på sina kunder. Däremot vill de ha del av de pengar bolagen orättfärdigt lurar konsumenterna på. Ungefär som om polisen skulle säga till en rånare, att jag skiter i att du rånat tant Asta på hennes pensionspengar, men jag vill ha 30 procent av bytet.:näsblod

Hade det inte varit mer klädsamt att istället verka för billigare elpriser, t ex genom Vattenfall som är marknandens kanske största aktör och snart under vänsterkartellens kontroll??

Såvitt jag kan erinra mig hör jag inte till dem som på detta forum uttalat mig förklenande om Aftonbladets kundkrets. Tror att de som röstat är tämligen representativa för folket i stort. Kanske är det fler vänstermänniskor som röstat eftersom många med borgerliga sympatier - enligt vad du tycks förutsätta - inte läser Aftonbladet. Det skulle i så fall innebära att majoriteten av de som röstat tycker bättre om Måna än genomsnittet.:lol

Se ovan.

På vilket sätt skulle tidningens läsare avvika från folket i stort menar du? Förutom att de möjligen står mer till vänster än medelsvensson.

För att urvalet inte är statistiskt representativt för befolkningen.

Jaha, så är det kanske. Eller kanske inte. Har du någon grund för påståendet eller tycker du bara i största allmänhet?

Aftonbladets nättidningsläsares röstningsresultat har ingen vetenskaplig bärkraft utan bör endast ses som en skojfrisk skvallerblaskegrej. För att det ska kallas vetenskap behövs bl.a urval i kontrollerade former. Tex, kön, ålder, inkomst etc. Annars blir resultet snedvridet eftersom det inte representerar något annat än Aftonbladets nättidningsläsare som orkade rösta just då. Ingen vet vilka dessa är.

Tex:
Ett urval är en representativ delmängd av en hel population. Ett urval tas ur en population vid statistiska undersökningar. Ett urval skall vara representativt för en population vilket innebär att ett urval skall ha samma fördelning som populationen när det gäller den egenskap som är av intresse. Urval tas från en population för att statistiska undersökningar skall vara ekonomiskt möjliga att genomföra, en hel population är oftast ekonomiskt omöjligt att genomföra undersökningar på. Vid vissa undersökningar innebär tester att produkterna förstörs, vilket omöjliggör undersökningar på en hel population

http://www.aktiesite.se/Statistik/urval.htm

Det är konstigt att de blir så upprörda. Det var en fyndig retorik konstruktion tycker jag. Dessutom en som den goda Mona själv bäddat för.

Östros blir så upprörd över allt han hör. Han borde kanske ägna sin tid åt ngt som är mindre stressande. Det blir så väldigt förutsägbart när han ska reagera på något. Ibland har jag funderat på om han har en papegojgen i sig. Han är inte riktigt som han ska.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman