Tobbe "Spyan" hade varvrekordet på Falken!

BrInK skrev:
utklippt från tobbes gästbok för er som vill veta...
Liten hälsning från Tobbe som ligger i Lund från Söndag kväll.Han kommer ihåg allt från racet,(gör glad åt varvtiden} kraschen med transport till Varberg.Där konstaterades att han förutom bruten handled,brutet lillfinger,båda axlarna ur led,urslagen flis i nån axel,brutit(krossat)en kota i ryggen.Ryggen kunde dom ej fixa i Varberg så det blev transport och operation i Lund av

Tobbe. Krya på dig. Ringda Camilio för att få en status, men nådde inte fram.

Hoppas någon kommer o hälsar på nere i Lund!!!

Varma hälsningar Jorpes

Skönt att man fått besked. Har inte lyckats få tag på nån som har vetat. Otäckt att det gick så illa. Krya på dig mannen!

Här är lite mer info från Tobbes hemsida.

"Lite info efter Tisdag.
Tobbe mår bra i dag me,har fått lite fast föda å kaffe.Han fick sin korsett utprovad och den skall han ha i 4 månader.Handen hände det inget med idag,det blir nog att dom fixar till det när han kommer till Göteborg.Han låter hyfsatt pigg på rösten å slipper smärta.Det kan bli att resa med helikopter redan på Ondag eller Torsdag å då till Shalgrenska för fortsatt vård och start av reab.
//Johan"

Krya på dig

Är det någon som vet vilken avd. han ligger på så ska jag kika in i em och hälsa på, skicka pm till mig om du vet.

Alltså, tagga ned snacket lite om att Tobbe ska läka ihop och komma tillbaka till banorna snabbt. Utan att ha läst journalen är jag övertygad om att han ligger med nervledningsblockad eller morfinbedövning just nu, och då känns det ganska okej. Värre blir det när han ska börja fungera utan detta, och börja den långa, otroligt mödosamma rehahiliteringen. Hans skador indikerar att en comeback på RR-banorna är ytterst osäker.

Jag vill inte måla fan på väggen, men ge killen lite tid. Kämpa på, Tobbe.

/Magnus

Får be att hålla med Valmers här. Med en så pass allvarlig olycka tycker jag vi först och främst ska hoppas att han kommer i närheten av full återhämtning. Sedan är det upp till honom att bestämma om han ska köra hoj någe mer. Något jag hoppas på men inte kräver. Skulle jag krascha sådär skulle jag med säkerhet ta ett viloår och se till kroppen är i full trim igen. Krya på dig Tobbe!

Självklart att alla hoppas på att han blir helt återställd och efter det så är det ju upp till Tobbe själv om han vill fortsätta köra.
Huvudsaken är ju att bli frisk.

valmers skrev:
Alltså, tagga ned snacket lite om att Tobbe ska läka ihop och komma tillbaka till banorna snabbt. Utan att ha läst journalen är jag övertygad om att han ligger med nervledningsblockad eller morfinbedövning just nu, och då känns det ganska okej. Värre blir det när han ska börja fungera utan detta, och börja den långa, otroligt mödosamma rehahiliteringen. Hans skador indikerar att en comeback på RR-banorna är ytterst osäker.

/Magnus

Ja... Man e ju så nervös så fort nacke o rygg o kotor e inblandat. Jag har ännu inte förstått om, eller vad sannolikheten är, för att Tobbe skall bli bra.

Men en sak e säker -Varmaste kramar o krya på från mig... Hoppas kunna hälsa på... Eller om någon annan gör. Hälsa...

/Jorpes

Don Quixote skrev:
"Spyan" kraschade illa under superbikerejset igår och jag har inte fått någon ordentlig info om hur det står till så det ska jag inte spekulera i.

Helt ofattbart bra är dock att han under sitt andra rejs som A-förare satte varvrekord på falken med 46.4 och körde fortare än samtliga superbikeförare. Hoppas verkligen att han läker ihop kvickt och kommer igång och kör snart igen så kan vi ha en ny stjärna i SBK.

Krya på dig Tobbe! :pannkyss

Helt offtopic: DQ körde du din race Kawwa inne i stan idag?
Kom en liknande vid fäskekyrka 08.30 i morgon trafiken...

Mr. Dante skrev:
Helt offtopic: DQ körde du din race Kawwa inne i stan idag?
Kom en liknande vid fäskekyrka 08.30 i morgon trafiken...

Jepp, räserkawan agerer bruksfordon till o från jobbet :)

valmers skrev:

/Magnus

Allt det snacket var innan vi fick reda på hur det egentligen ligger till. Tidiga rykten sa att Tobbe hade brutit armen och det var allt.
Givetvis är det absolut viktigast att rehabiliteringen går bra och Tobbe blir återställd.

Don Quixote skrev:
Allt det snacket var innan vi fick reda på hur det egentligen ligger till. Tidiga rykten sa att Tobbe hade brutit armen och det var allt.
Givetvis är det absolut viktigast att rehabiliteringen går bra och Tobbe blir återställd.

Instämmer helt!
Krya på dig Tobbe!!! :tummenupp

Don Quixote skrev:
Jaha, okej.

Hörde nåt om bruten rygg och på väg till Sahlgrenska? ...
Inte så att han är lam men nån kota var inte helt OK...

Stämmer detta?
//håkan

håkan skrev:
Hörde nåt om bruten rygg och på väg till Sahlgrenska? ...
Inte så att han är lam men nån kota var inte helt OK...

Stämmer detta?
//håkan
Tidigare i tråden:
BrInK skrev:
utklippt från tobbes gästbok för er som vill veta...
Liten hälsning från Tobbe som ligger i Lund från Söndag kväll.Han kommer ihåg allt från racet,(gör glad åt varvtiden} kraschen med transport till Varberg.Där konstaterades att han förutom bruten handled,brutet lillfinger,båda axlarna ur led,urslagen flis i nån axel,brutit(krossat)en kota i ryggen.Ryggen kunde dom ej fixa i Varberg så det blev transport och operation i Lund av ryggen.Pratade med Tobbe för en liten stund sen och han mår förvånandsvärt bra,han kan röra fötterna å det "sörrar" gott i dom och det är bra tecken på att allt skall gå bra!!! .Imorrn skall han prata med läkare om en ev:opertion av handleden.
Kommer nog lite mer info i morron// Johan

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back