Tobbe "Spyan" hade varvrekordet på Falken!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
"Spyan" kraschade illa under superbikerejset igår och jag har inte fått någon ordentlig info om hur det står till så det ska jag inte spekulera i.

Helt ofattbart bra är dock att han under sitt andra rejs som A-förare satte varvrekord på falken med 46.4 och körde fortare än samtliga superbikeförare. Hoppas verkligen att han läker ihop kvickt och kommer igång och kör snart igen så kan vi ha en ny stjärna i SBK.

Krya på dig Tobbe! :pannkyss

Spyan såg glad ut på skamkärran dock, han är en stålman :yoparty

Don Quixote skrev:
"Spyan" kraschade illa under superbikerejset igår och jag har inte fått någon ordentlig info om hur det står till så det ska jag inte spekulera i.

Helt ofattbart bra är dock att han under sitt andra rejs som A-förare satte varvrekord på falken med 46.4 och körde fortare än samtliga superbikeförare. Hoppas verkligen att han läker ihop kvickt och kommer igång och kör snart igen så kan vi ha en ny stjärna i SBK.

Läste varvtider m.m på www.roadracing.se.
Riktigt imponerande...!

Jag förstod att han kört av men inte om det var allvarligt. Hoppas han nu som sagt repar sig snabbt !

Han vurpade två gånger och den andra var rätt stygg! Första var när halva fältet la sig i en hög i chikanen.

Don Quixote skrev:

Cajback tog ju rekordet sedan. Riktigt trist för Tobbe dock. Jag har tänkt mycket på honom sedan igår. Hoppas verkligen han mår okej.

Don Quixote skrev:
Han vurpade två gånger och den andra var rätt stygg! Första var när halva fältet la sig i en hög i chikanen.
Aha jag såg bara den första, håller tummarna.

Hoppas det inte tog så illa. Saknar också info om hur det är med honom.

Sjukt fett när han satte den tiden! :yoparty

mvh Fredrik

Ja, han fick verkligen elden i baken efter första vurpan. Andra vurpan stod jag och såg på, en ordentlig highsider innan rakan. Hoppas verkligen att han kan komma igång snart, mycket imponerande kört. Krya på dig Tobbe!!

Man behöver väl inte komma i mål för att få tillgodoräkna sig rekordet :va

I andra motorsporter är det inte så iaf.... en helt annan sak om man blir diskad förståss.... men så var ju inte fallet här.

Webspy skrev:
Man behöver väl inte komma i mål för att få tillgodoräkna sig rekordet :va

I andra motorsporter är det inte så iaf.... en helt annan sak om man blir diskad förståss.... men så var ju inte fallet här.
Varvrekordet för Superbike har han ju men inte totalt för det knep Cajback. En klen tröst men ändå!

Don Quixote skrev:

Hmm, kastade ett öga i gästboken på Spyans hemsida och visst verkar det ha varit en jäkla krasch.

Hoppas att han kommer igen för hans körning är :Bugar :Bugar :Bugar

utklippt från tobbes gästbok för er som vill veta...
Liten hälsning från Tobbe som ligger i Lund från Söndag kväll.Han kommer ihåg allt från racet,(gör glad åt varvtiden} kraschen med transport till Varberg.Där konstaterades att han förutom bruten handled,brutet lillfinger,båda axlarna ur led,urslagen flis i nån axel,brutit(krossat)en kota i ryggen.Ryggen kunde dom ej fixa i Varberg så det blev transport och operation i Lund av ryggen.Pratade med Tobbe för en liten stund sen och han mår förvånandsvärt bra,han kan röra fötterna å det "sörrar" gott i dom och det är bra tecken på att allt skall gå bra!!! .Imorrn skall han prata med läkare om en ev:opertion av handleden.
Kommer nog lite mer info i morron// Johan

Jag tror Tobbe är en av världens mest positiva människor. Jag har aldrig sett honom nere, tror inte jag har sett någon som vart så glad när han vunnit heller.

Krya på dig Tobbe. :tummenupp

BrInK skrev:
Liten hälsning från Tobbe som ligger i Lund från Söndag kväll.Han kommer ihåg allt från racet,(gör glad åt varvtiden} kraschen med transport till Varberg.Där konstaterades att han förutom bruten handled,brutet lillfinger,båda axlarna ur led,urslagen flis i nån axel,brutit(krossat)en kota i ryggen.Ryggen kunde dom ej fixa i Varberg så det blev transport och operation i Lund av ryggen.Pratade med Tobbe för en liten stund sen och han mår förvånandsvärt bra,han kan röra fötterna å det "sörrar" gott i dom och det är bra tecken på att allt skall gå bra!!! .Imorrn skall han prata med läkare om en ev:opertion av handleden.

Håll oss informerade! Å hälsa!... Kan han nås på något sätt?

Så himla tråkigt för honom, han hade ju precis fått hojen ju, den såg inte alls för trevlig ut efter andra kraschen på Falken.

Hoppas att han läker snabbt så vi får se han på banorna igen

Krya på dig tobbe! Du vurpade mitt framför mig! Skrämde livet o se dig helt upponer o landa smått olyckligt.

BrInK skrev:

Shit, det där lät inte skönt.... Hojen såg ju inte snygg ut heller efter vurpan.
Krya på dig Tobbe, hoppas du kommer tillbaka snabbt... :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back