TM40 knas..

crossman

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2004
Hoj
HONDA CR 500R -96
Har monterat på en Mikuni TM40 med accpump på min XR650R. Den går klockrent över nästan hela registret utom när man släpper på gasen. Då stuper den/dörar. Har provat att byta till större lågfartsmunstycke(satt 25 org). Bytte till 27,5 men det vart ingen skillnad så då provade jag med 30 och det hjälpe inte det heller. Vad kan det vara som gör att hojen beter sig på det viset.

Mycket tacksam för svar.

Hade samma problem som du på min SR 535 med TM 38. Funderade på att montera ett Boyesen flottörhus till fyrtaktscross som hade framskjuten flottörhusvägg. Ide´n var att soppan sloshar fram under bromsning och flödar tomgångsmunstycket och att detta flottörhus skulle lösa problemet.

Sålde hojen innan jag hann prova men tanken verkar bra.

Känns dock konstigt att ett företag som Mikuni skulle göra en sån miss, så det kanske är en justeringsfråga ändå. Kolla med MISAB eller nån bromsbänksnisse (crossåkare?).

pilsner

Det är jäkligt märkligt:va . Accpumpen verkar vara rätt justerad också(dushar in en stråle precis under trotteln när den är på väg uppåt).

crossman skrev:
2619768 Har monterat på en Mikuni TM40 med accpump på min XR650R. Den går klockrent över nästan hela registret utom när man släpper på gasen. Då stuper den/dörar. Har provat att byta till större lågfartsmunstycke(satt 25 org). Bytte till 27,5 men det vart ingen skillnad så då provade jag med 30 och det hjälpe inte det heller. Vad kan det vara som gör att hojen beter sig på det viset.

Mycket tacksam för svar.

prova o sänk :va
el justera flottörnivån.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...