TM nytt märke eller?

TM fanns på 90-talet när jag körde cross.

Kanske dog då och återuppstod dock. På den tiden var dem flick-rosa dock :D

Gick som spjut, tills dem gick sönder. Vet inte hur det ändrats idag.

De är inte ett nytt märke, kanske att dom ar gjort en nystart i sverige? Främsta jag har hört om dom är att dom ska gå ruggigt bra.. :näsblod

En bekants son kör en sådan TM 450 i danska mästerskapen. Aldrig sätt den eller testat den men farsan sa att den gick så in i helvete iaf. Ska vara en ganska renodlad race motard vad jag har förstått.

Min kusin har kört TM i många år på crossbanan. Började med mx125 år 2001, sen 250f och nu mx450fi. Hans mx125 tyckte jag gick väldigt bra jämfört mot min dåvarande kx125 av samma årsmodell, men de senare fyrtaktarna har snällats till mycket mot var de var för ett par år sedan. Jämför man mx450c med mx450fi så är insprutaren snäll som en kattunge mot förgasarvarianten. Den är mycket (!) toppigare än de flesta andra, upplevs piggare då - dock mer svårkörd.

Den största skillnaden är alla fina komponenter som den levereras med från fabrik förutsatt att man väljer detta vid nyköp. Mycket som sitter på de original är sånt som man till sin japsare köper i efterhand. Väljer du inte att få llite högre nivå på utrustningen vid nyköp så får du som på ex. en Hva Marcozzhi och Sachs vad gäller fjädringen.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti