Tm 40 på xr650

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Får tillbaka min 650 imorron.... sitter högkomp kolv och accpump på den.... Vilket munstycke kan va bra att ha och köra på innan man bänkar den...

annat som är gjort är slipon och öppnadluftburk och knfilter

Vågar man köra hem den 5mil med det munstycket som följde med?? tippar på att det är standard..

Fixx skrev:
Får tillbaka min 650 imorron.... sitter högkomp kolv och accpump på den.... Vilket munstycke kan va bra att ha och köra på innan man bänkar den...

annat som är gjort är slipon och öppnadluftburk och knfilter

Vågar man köra hem den 5mil med det munstycket som följde med?? tippar på att det är standard..

Jag personligen skulle inte våga göra det, min xr gick snålt så in i helvete med orginal munstyckena 25/130 tror jag det är, dessutom sitter det fel nål/emultionsrör orginal, den verkar vara kittad för en strypt XR.... Hojen gick riktigt uselt de 2 km jag hade till handlaren, blev mkt varm oxå.

Jag skulle sätta i 35 lågfart och (147.5 alt 150) huvudmunstycke för att den ska gå hyffsat, sen måste rätt nål/emultionsrör laboreras fram i bänken.

edit: kör du orginalrören kanske 32.5/147.5 är ganska nära.

Last edited:
Ok.... får se om jag kan låna ett litet släp....
brännde mer eller mindre kopplingen när jag skulle upp ur depå backen på knutstorp när jag hade hästtransporten kopplad..

Fixx skrev:
Ok.... får se om jag kan låna ett litet släp....
brännde mer eller mindre kopplingen när jag skulle upp ur depå backen på knutstorp när jag hade hästtransporten kopplad..

Jag har ju släp som du kan låna!!!!!

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...