tm 40 flatside

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
okej har köpt en tm 40 flatside (som var bestyckad med 165hf 17,5pilot =rätt bestyckad för Highland) Den var utan returfjäder och wirehållare så jag tog helt enkelt dessa grejor från orginal xr 650 gasaren.
Nu till vad jag uppfatta lite konstigt på tm 40 den har wirefästet pekandes lite neråt vid helt avslag:confused: Kan d vara så att tm 40 har wirehållar från annat håll:confused: nä för neråt:confused:
ska jag bestycka 150hf pilot:confused:

Kan inte så mycket om detta direkt:huvet

föresten något lämpligt filter som passar direkt på gasaren utan att va ivägen????

Lät lite konstig bestyckning? Brukar vara 150 i högfart och runt 30 i låg gick den verkligen på tomgång och lågvarv? var det verkligen lågfarten du såg 17?
det var händelsevis inte axpumpsmunstycket? lågfart sitter närmast huvudfart rakt bakom/framför djupt ner i ett rörhål!! detta med vire får man offtast modda om regält med en plåt som skräddarsys för fäste av virar är inge problem att få dit org xr virar med retur om man gör en plåt:tummenupp
Och när du håller på att bestycka in så avaktivera axpumen helt!1 Den skruvar du ev på så lite som bara behövs för att få bort stupningar sist

Filter bästa performance pullver över hela registret får du med orgburken och kn filter...ordentligt uppkapad sidokåpa!!

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back