Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lucky9 skrev:Jag hade en 640 -02 med ett akra helsystem. Då körde jag med ett 160-munstycke om jag inte minns fel.
TomK skrev:Men inte med TM40 väl ? Då lär du surat ner den ordentligt![]()
Lucky9 skrev:Jo. Med TM40.
Testade från 145 till 170.
Som sagt, det va med akra helsystem... Och den gick riktigt bra.
Men.. hmm.. jag KAN minnas fel. Det KAN ha varit 150... men det känns inte bekant. Nästan helt säker på att det va 160 jag körde med.
/Lucky9
TomK skrev:Om vi säger som så - jag har 150 i nu och då är det med 105mm cylinder, portad topp, helsystem osv. Och då går den åt det fetare hållet på toppenTM40:n är rejält snål i bestyckning, betydligt mer än BST40 eller Dell'Orto t.ex. Kollade du blandningen eller var det ändalykten som fick tjänstgöra som lambdasond ?
![]()
Har du tagit bort locket på luftburken?Blandskruv?kamikaze skrev:Jag kör en 03:a med Tm40 och slip on.
Där har jag 145 i HM men då går den lite fett 142.5 är bättre för mej.
Nålen sitter i 3dje haket uppifrån räknat.
Kan kolla dom andra munstyckena ikväll, har inte storlekarna på dom i huvudet.
Stämmer på radfyror iaf,körde dragbike förut,o för varje år höjdes effekten,mer kubik,högre komp o.s.v o blev lika förvånad varje år när man fick gänga i mindre munstycken.Men jag fick det förklarat av motospeed ,när du trimmar så ökar ju oxå verkningsgraden på din motor,du får alltså en mer total förbränning än innan o behöver således inte ha lika stora munstycken som innan.Sen håller väl inte den teorin hela vägen med tanke på vad man gör för trimning,men så länge det handlar om de allra vanligaste bitarna så som kam portning o cc.Mattan skrev:Jag har hört att man kan behöva gå ner i besyckning när man portat toppen.
Sen om det stämmer eller ej vet jag inte.
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|