TM 125 mer o mer problem..

okej. prulle säger att de ska va 220 för o va säker.. jag sätter dit 230-235 för o vara på den säkra sidan! om den nu lyckas gå rent på det..

sen 98oktan? jag kör alltid med 95? bra eller dåligt?:tungan

kör på 220 om prulle nu gjort det med bra resultat o ge fan i o cruisa utan använd hojen till va den är till för. 95 oktan är utspätt med massa skit, därför skall du köra på 98 oktan. det är värt dom extra örena..
 
kör på 220 om prulle nu gjort det med bra resultat o ge fan i o cruisa utan använd hojen till va den är till för. 95 oktan är utspätt med massa skit, därför skall du köra på 98 oktan. det är värt dom extra örena..

nja, om han gjort det med bra resultat kan man ju diskutera:hihi aja men det här blir säkert bra! klart jag använder den till vad den är gjord för! fullt ös medvetslös:yoparty
 
Om veven som prulle har sagt, har blivit blåaktig så hade jag rivit ner den direkt, speciellt eftersom det verkade vara vid vevlagerna = kommer skära nåt så in i helvete när det väl skär, tro mig, jag vet...
 
Anledningen till att den går lite svagt nu kan vara avgasporten som tjärvar ta lös kröken och rengör så den går lätt!! besikta även reedventilerna så dom är tät. Det går att krusa med sånna här glidare men det kräver lite speciell körteknik!! Motorbrommsa ytterst lite då kolven inte får olja/kylning då!! kör ej på gämn gas långa sträckor dra den upp i fart och tryck in kopplig o rulla gör om o om om till du är framme:D Funkar faktist No kidding Lyckas man ställa förgasaren perfekt i hela registret så ska man kunna köra längre sträckor även på gämn gas man kan med fördel ställa nålen lite högt så den nästan 4-taktar på gämn gas i 70-100kmt:tummenupp
 
Anledningen till att den går lite svagt nu kan vara avgasporten som tjärvar ta lös kröken och rengör så den går lätt!! besikta även reedventilerna så dom är tät. Det går att krusa med sånna här glidare men det kräver lite speciell körteknik!! Motorbrommsa ytterst lite då kolven inte får olja/kylning då!! kör ej på gämn gas långa sträckor dra den upp i fart och tryck in kopplig o rulla gör om o om om till du är framme:D Funkar faktist No kidding Lyckas man ställa förgasaren perfekt i hela registret så ska man kunna köra längre sträckor även på gämn gas man kan med fördel ställa nålen lite högt så den nästan 4-taktar på gämn gas i 70-100kmt:tummenupp

redan kollat avgasporten =) joda jag kan köra hoj! gjorde typ så me min gamle cross :P men att stå och varva lite me kopplingen inne när de rullar är ju inte heller helt fel.. sen accelerara lite hastigt då o då funkar nog också rätt bra tror jag :P

okej vafan tycker ni jag ska klyva motorn o ge mig på vevpartiet!? så mycket erfarenhet har jag inte! visst jag kan lyckas men vill hellst inte försöka, okmmer bara förstöra lager o grejer.
 
okej. prulle säger att de ska va 220 för o va säker.. jag sätter dit 230-235 för o vara på den säkra sidan! om den nu lyckas gå rent på det..

sen 98oktan? jag kör alltid med 95? bra eller dåligt?:tungan
Kör fan inte på 95! Det är döden för den! Det blandar sig sämre med oljan.

Ring berna han är riktigt vass på den det va han som tipsa om 220 munstycke sitter 180nånting på nu fick reda på det i samma veva som jag ledsna totalt..

Den som är förlängd är svetsad för bottendrag av ägarn innan mig den andra är den jag hade på som va rostig i min ägo så han har väll bara slipat ner och lackat.

Just ja veven är föresten skrott, som sagt låste ju bakhjulet fint sista gången den skar för mig och i och med att kopplingshandtaget va av så kunde jag inte fri koppla så titta över växellådan är en bra ide då den och veven fick ta rätt mkt stryck där, gick inte att kicka runt efter det. känns fittigt att ha sålt den utan att säga det men ärligt talat vem hade sagt det när det inte märks? Tycker det är bättre att säga det nu än att du får reda på det när det pajar.
 
Kör fan inte på 95! Det är döden för den! Det blandar sig sämre med oljan.

Ring berna han är riktigt vass på den det va han som tipsa om 220 munstycke sitter 180nånting på nu fick reda på det i samma veva som jag ledsna totalt..

Den som är förlängd är svetsad för bottendrag av ägarn innan mig den andra är den jag hade på som va rostig i min ägo så han har väll bara slipat ner och lackat.

Just ja veven är föresten skrott, som sagt låste ju bakhjulet fint sista gången den skar för mig och i och med att kopplingshandtaget va av så kunde jag inte fri koppla så titta över växellådan är en bra ide då den och veven fick ta rätt mkt stryck där, gick inte att kicka runt efter det. känns fittigt att ha sålt den utan att säga det men ärligt talat vem hade sagt det när det inte märks? Tycker det är bättre att säga det nu än att du får reda på det när det pajar.

okej fans jävla helvete! Idag när jag startade den så när jag tryckte in kopplingen så gick den fan framåt ändå... ca 100meter ville den inte koppla!

sen körde jag en stund, gasa lite o så sen stannade jag för tyckte den börja bli lite väl varm, det blev den inte när jag köpte den..

så jag ställde den i friläge o gick av.
där stog den o puttrade ca. 10sekunder sen la den i 1:ans växel av sig själv, hoppade till o dog.
farsan säger att jag ska starta den rullande o skippa trycka i 1:an från stillastående.

lameller bytas också?

vad ska jag göra med växellådan?! kan jag köra mer ikväll!? vågar jag?
är allt åt helvete? :4skrika
 
okej fans jävla helvete! Idag när jag startade den så när jag tryckte in kopplingen så gick den fan framåt ändå... ca 100meter ville den inte koppla!

sen körde jag en stund, gasa lite o så sen stannade jag för tyckte den börja bli lite väl varm, det blev den inte när jag köpte den..

så jag ställde den i friläge o gick av.
där stog den o puttrade ca. 10sekunder sen la den i 1:ans växel av sig själv, hoppade till o dog.
farsan säger att jag ska starta den rullande o skippa trycka i 1:an från stillastående.

lameller bytas också?

vad ska jag göra med växellådan?! kan jag köra mer ikväll!? vågar jag?
är allt åt helvete? :4skrika

Ja du vad ska man säga... Ta med någon som kan hojar nästa gång du köper en.
 
sälj skiten som den (inte)går o står, o köp nått annat:) spara närver, tid, xtra pengar på de.
 
sälj skiten som den (inte)går o står, o köp nått annat:) spara närver, tid, xtra pengar på de.

nått annat? :confused: aldrig:tungan
än sålänge har den inte jävlats med mig:tummenupp men snart lär den gö de hehe

men nu är det ett försök till lv reggning som ska genomföras.. och jag SKA lyckas :rolleyes: att regga denna är precis samma sak som att regga en ktm exc.. är det nån som precis reggat sin enduro eller nått så måste jag fråga er lite saker tack:tungan
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top