TL1000 Motortemp?

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
TL IOOO R - OO
Köpte en TL1000 för ett par veckor sedan. Tempen ligger runt 68-75 grader när man kör landsväg men iom att jag bor i 'stan' så hamnar man ibland i köer o då går tempen upp till 100+ ganska fort. Jag har aldrig märkt att fläkten börjat snurra då. Vet någon vid vilken temp den ska börja snurra på?

Tack för hjälpen.

/N

Min Tl1000s -97 beter sig som din!
Hör av dig om du lyckats med nått trix som får den bättre i temp.

Min fläkt startar på 102*

Har haft en tl1000r och på den startade fläkten vid 105-108 grader. Kommer inte ihåg exakt.

Det är så det ska vara, är ni oroliga så får ni väl montera in en extra strömbrytare på styret så ni kan slå på fläkten i stadstrafik.

Om ni har problem med motor tempen på tl 1000 1997 års så ska ni flutta tempgivaren från kylarens vänstra sida till där termostaten sitter...... dock så är det inte att bara flytta men tror att det ska finnas uppgraderingar eller så är de t bara att köpa grejorna till en 1998.
Går motor tempen under 72 grader så går insprutet på choke läge, tempen ska ligga mellan 80-92 grader vid vanlig körning på väg, sitter tempgivaren i kylaren så är ej hojjen garanti åtgärdad, sitter den under tanken så är det ok. Lycka till

Last edited:
Exakt vad behöver man köpa och modda för att fixa tempgivaren mm?
Min tempgivare sitter i kylaren...

Du lär byta vattenpumps lock så du får ett lock för 3st slangar 2 grova och 1st smal slang, sen lär du byta ut hela termostat huset tror jag för det är där som temp givaren ska sitta. Fråga en suzuki verkstad exakt vad som ska göras det ska dom kunna hjälpa dej med.

Back