TL vs. VTR

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
Funderar på antingen en TL 1000 eller en VTR 1000 till ett streetfighterbygge.

Skulle vilja ha tips och idéer om vilken som är bäst och varför.
Jag skulle även vilja ha lite bilder på färdigfightrade hojjar så jag kan jämföra vilken som blir snyggast.

Modifikationerna måste vara relativt enkla och billiga.:)
 
Lite grann o roa sig med.

Jag har för mig at tjag har sett ett test TLS vs VTR men jag hitter inte igen det.
 

Bifogat

  • artkore2.jpg
    artkore2.jpg
    157.5 KB · Visningar: 133
  • artkore3.jpg
    artkore3.jpg
    124.6 KB · Visningar: 136
  • IMG_6463.jpg
    IMG_6463.jpg
    103.2 KB · Visningar: 96
  • IMG_6509.jpg
    IMG_6509.jpg
    156.9 KB · Visningar: 230
  • 1997-4_TL1000S-Bike-ad_780.jpg
    1997-4_TL1000S-Bike-ad_780.jpg
    67.3 KB · Visningar: 80
  • tl1000rad.jpg
    tl1000rad.jpg
    57.5 KB · Visningar: 81
Hittade igen den.
 

Bifogat

  • tls_vtr_05.jpg
    tls_vtr_05.jpg
    200.2 KB · Visningar: 123
  • tls_vtr_04.jpg
    tls_vtr_04.jpg
    169.8 KB · Visningar: 98
  • tls_vtr_03.jpg
    tls_vtr_03.jpg
    174.2 KB · Visningar: 83
  • tls_vtr_02.jpg
    tls_vtr_02.jpg
    94.2 KB · Visningar: 81
  • tls_vtr_01.jpg
    tls_vtr_01.jpg
    79 KB · Visningar: 79
  • tls_vtr_06 (Large).jpg
    tls_vtr_06 (Large).jpg
    139.6 KB · Visningar: 95
  • tls_vtr_07.jpg
    tls_vtr_07.jpg
    185.4 KB · Visningar: 94
  • tls_vtr_08.jpg
    tls_vtr_08.jpg
    193.8 KB · Visningar: 81
Resterande.
 

Bifogat

  • tls_vtr_11.jpg
    tls_vtr_11.jpg
    235.4 KB · Visningar: 84
  • tls_vtr_10 (Large).jpg
    tls_vtr_10 (Large).jpg
    109.3 KB · Visningar: 77
  • tls_vtr_09 (Large).jpg
    tls_vtr_09 (Large).jpg
    101.8 KB · Visningar: 82
agazza; skrev:
Funderar på antingen en TL 1000 eller en VTR 1000 till ett streetfighterbygge.

Skulle vilja ha tips och idéer om vilken som är bäst och varför.

TLS är bättre.
Fetare motor och så slipper du besväret med att försöka göra något klokt (dvs snyggt) av de där konstiga kylarna VTR'n dras med.
 
Oj jävlar vilka svar, tackar så mycket grabbar.

Jag tar gärna fler bilder på byggen ifall ni har :tuttar
 
Alltså den TL:en som visades ovan på bild är fan det brutalaste jag sett i fighterväg på länge.
 
Tyvärr stulen och såld i delar! :mad:
(säljbiten är spekulation, men visst f-n hade vi känt igen den hojen om någon visat sig med den igen...)
 
Nåra jag hade på datorn.
 

Bifogat

  • TL-LEFT.jpg
    TL-LEFT.jpg
    105.7 KB · Visningar: 74
  • db_sf.jpg
    db_sf.jpg
    104.4 KB · Visningar: 153
  • d2_1.jpg
    d2_1.jpg
    23.9 KB · Visningar: 86
  • ac_1.jpg
    ac_1.jpg
    23.9 KB · Visningar: 82
  • 16_1.jpg
    16_1.jpg
    24.8 KB · Visningar: 77
Ser ju ut som en ducati monster? :/ hur gick det till?

EDIT: har du inte några fler bilder på den silvriga?
 
Nä, men du kan få det här istället.
 

Bifogat

  • RupesTLS-28.jpg
    RupesTLS-28.jpg
    234.1 KB · Visningar: 83
  • 1024_Sentinel 006.jpg
    1024_Sentinel 006.jpg
    91.9 KB · Visningar: 72
  • 1024_Sentinel 005.jpg
    1024_Sentinel 005.jpg
    121 KB · Visningar: 94
  • 1024_Sentinel 002.jpg
    1024_Sentinel 002.jpg
    104.7 KB · Visningar: 95
  • 0105_rupes.jpg
    0105_rupes.jpg
    45.6 KB · Visningar: 100
Det där var ingen fighter :/ Berätta gärna om arbetet som lagts ner på hojjarna också (vilka delar osv) ifall ni vet
 
Vart kan man köpa ett buell xb lyse? eller tror ni jag kan göra själva plasten själv och bara köpa 2 projektorlampor?
 
Jag föredrar helt klart VTR:en. Är inne på min andra VTR som är konverterad till fighter. Köpte den som fighter och har under vintern byggt om den som jag vill ha den. Denna hoj har tidigare synts här på SH och var då blå. Har tidigare haft en TL1000R och kom inte överense med insprutningen som ger en betydligt ryckigare gång än VTR:en. Så har det även vart på alla andra TL:ar jag provat så det var inte sprutet som var felinställt. På min hoj sitter det en Lucas styrkrona, ett framlyse från en MT03, bakdel från MV Agusta, sadel från en zx6:a och instrumentering från Koso. Skickar några bilder tagna med mobilkamera innan den var riktigt klar.
 

Bifogat

  • Sida.JPG
    Sida.JPG
    78.4 KB · Visningar: 102
  • Front.JPG
    Front.JPG
    81.1 KB · Visningar: 101
  • Instrument.JPG
    Instrument.JPG
    82.3 KB · Visningar: 82
Bakdelen gjorde sig bra med tanken, men varför har du bytt sadel? går det inte att forma om originalet?
 
Bakdelen gjorde sig bra med tanken, men varför har du bytt sadel? går det inte att forma om originalet?

Hade ingen orginalsadel från Agustan, kollade på ebay och de är svindyra, och den som satt på när jag köpte den var inte någe vidare bekväm (racingsadel av skum). Eller tänkte du på VTR-sadeln? Ville ha kvar orginalsadeln eftersom det är enkelsadel på Agusta-bakdelen och om man skulle vilja skjutsa någon gång så får man byta. Sen behöver jag den till besiktningen med....
 
Hade ingen orginalsadel från Agustan, kollade på ebay och de är svindyra, och den som satt på när jag köpte den var inte någe vidare bekväm (racingsadel av skum). Eller tänkte du på VTR-sadeln? Ville ha kvar orginalsadeln eftersom det är enkelsadel på Agusta-bakdelen och om man skulle vilja skjutsa någon gång så får man byta. Sen behöver jag den till besiktningen med....
Den ryckiga gången är en feljustering i insprutet, TPS, Dock är det inget sosm verkstäderna ens tittar på vid service. Dom tror att man ska låta den vara ifred.
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top