TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Davo skrev:
Själv är jag sugen på ett Yoshi helsystem, men vette fan om det är värt pengarna? Vad ligger ett M4 i för prisklass?

M4 ger enligt många mest "bang for the buck" till TL´n. Är något billigare än Yosh, går att beställa fråm EMP i Boden för 13900:-
 
Har själv ett M4 full race system och det är rena konstverket när man ser på kollektorn (Handgjort)Det är ett par tusen billigare än yoshimura och hela systemet är lättare och ger 2-3 hästar mera och en rakare vridmomentskurva.
 
HeHe min gamla svenska lärare skulle slå bakut om han läste det här. OCH OCH OCH


TLRR skrev:
Har själv ett M4 full race system och det är rena konstverket när man ser på kollektorn (Handgjort)Det är ett par tusen billigare än yoshimura och hela systemet är lättare och ger 2-3 hästar mera och en rakare vridmomentskurva.
 
Robz skrev:
Har du garanti kvar så lämna in - annars ej okänt fel!!!
Glo:
http://www.voy.com/14718/
De behandlade problemet ca 3 veckor sedan... ställ annars frågan - du har svar inom 58 minuter!!!!!!!! :rock :rock :rock


Nä... garanti har jag ingen... 97a och tyskiport.

Det är mellan tank och bensinpump det läcker. Den där ringen som man ska skruva fast bensinpumpen i är ju åthelvete för svag... Ingen som gett sig på att svettsa fast den ordentligt? Det kommer jag göra iaf. Dockumenterar hur jag gör och om det blir bra.
 
Tjoffe skrev:
Så nöjd min TLS gick igenom besiktningen idag MED bolton på 102dB av 103 möjliga :D :eek: :eek:

Hur ligger det till? Måste man ha reflex under skylten? Har BOSE slip on och det mullrer dret gött men undrar om man klara sig?
 
Pappsen skrev:
Hur ligger det till? Måste man ha reflex under skylten? Har BOSE slip on och det mullrer dret gött men undrar om man klara sig?

Japp, reflex är ett måste tyvärr. Som sagt, min gick igenom utan problem med Yoshiburkarna så med lite flyt så slipper du sätta dit originalen. Har du shimsat bakdämparen nu? Isåfall, hur mycket och vad tycker du?

:tummenupp
 
Då har jag ställt in efter Jamies street inställningar och höjt bak med 6mm :D Den blev riktigt kvick jämfört med innan, framhjulet vill följa mina tankar så det gäller bara att tänka rätt! Har inte hård testat den än men hoppa och tror att mina tidigare problem är borta. För en gammal rad4 så är det en ny upplevelse att tröcka på med en helt galen twinn!! Enorm motor broms och vilket vrid (dreggel..)

Testa ordentligt på Gelleråsen på Torsdag, anyone...?
 
Tjoffe skrev:
Så nöjd min TLS gick igenom besiktningen idag MED bolton på 102dB av 103 möjliga :D :eek: :eek:

Strålande! Det gäller att ligga på gränsen.
Själv hade jag 102.8dB med mina V&H S4 titanium burkar... :tummenupp
 
Pappsen skrev:
Då har jag ställt in efter Jamies street inställningar och höjt bak med 6mm :D Den blev riktigt kvick jämfört med innan, framhjulet vill följa mina tankar så det gäller bara att tänka rätt! Har inte hård testat den än men hoppa och tror att mina tidigare problem är borta. För en gammal rad4 så är det en ny upplevelse att tröcka på med en helt galen twinn!! Enorm motor broms och vilket vrid (dreggel..)

Testa ordentligt på Gelleråsen på Torsdag, anyone...?

Fan va koolt ! Inga problem med att göra höjningen va?
Jag vill också greja med min men har ingenstans att hålla till!! Vill ha garage nuuuuuu ! :(
 
Pappsen skrev:
Då har jag ställt in efter Jamies street inställningar och höjt bak med 6mm :D Den blev riktigt kvick jämfört med innan, framhjulet vill följa mina tankar så det gäller bara att tänka rätt! Har inte hård testat den än men hoppa och tror att mina tidigare problem är borta. För en gammal rad4 så är det en ny upplevelse att tröcka på med en helt galen twinn!! Enorm motor broms och vilket vrid (dreggel..)

Testa ordentligt på Gelleråsen på Torsdag, anyone...?
Kul att höra.Hojen är ju byggd för superbike och har många gömda möjligheter,gäller bara att hitta dom :D charmen med TLR är just detta.Pula lite o du får en hoj som beter sig väldigt bra.Det skulle vara kul och se vad en svensk mctidning skulle skriva om de fick testa en bra moddad TLR. :bow
 
J-Bone skrev:
Fan va koolt ! Inga problem med att göra höjningen va?
Jag vill också greja med min men har ingenstans att hålla till!! Vill ha garage nuuuuuu ! :(

Inga problem om man förljer tlrr råd säkert men de kom lite sent. Jag och polaren fixade det på parkeringen på 0 min. STOR skillnad kompis
 
Hej Lillebror! För att börja med din hoj så är den grymt läcker :bow
kanonkul att se att du har pärlan kvar. :)

Sedan så kanske följande inte har något med den här tråden att göra men jag har ibland funderat på var du tog vägen efter din brors olycka, förstår att det måste kännas fruktansvärt tungt och jag trodde att du hade sålt hojen och aldrig mer ville se en tvåhjuling efter det som hände.

Hursomhaver så ville jag bara säga din brors bortgång har berört mig och jag tänker ibland på er trots att jag aldrig träffat dig eller din bror.

Mvh

/J
 
Re: TLR

Lillebror skrev:
Dåligt med bilder på ett tag nu...bidrar med min hoj.
Vad jag gjort är:
gaffelben höjda i kronan ca 10mm(sänkt nos),
bakre övre stötdämparfäste skimsat 6mm(höjd bak ca 20mm)
en pigg ner på framdrevet två upp på bakdrevet.
micronburkar + ommappning i bänk=122hk på bakhjulet (116 före mappning)
supercorsa (180 bak)
Polerat ram och sving, lackat om och monterat lite kosmetika.
De enkla chassiemoddarna har ändrat hojen från att ha upplevts
som en tungstyrd Firestorm till att kännas som en R1 98/99 (har ej provat nyare R1) fast med brutalare ljud och motorgång. :tummenupp

/Crister

tjena måste bara säga att din hoj är så satans grym.. tog två riktigt bra kort på din hoj på lunda i sommras.. om du kanske vill ha? eller så kan ja lägga upp dom, om det är ok?
 
Lillebror:
Grymmt snygg TLR!!!! :tummenupp :tummenupp
En av de snyggaste jag sett faktiskt!
:)
 
TLRR skrev:
Kul att höra.Hojen är ju byggd för superbike och har många gömda möjligheter,gäller bara att hitta dom :D charmen med TLR är just detta.Pula lite o du får en hoj som beter sig väldigt bra.Det skulle vara kul och se vad en svensk mctidning skulle skriva om de fick testa en bra moddad TLR. :bow


Ska jag PULA lite?? Tänk på att jag är halv norsk... :rodnar
 
TLRR skrev:
Kul att höra.Hojen är ju byggd för superbike och har många gömda möjligheter,gäller bara att hitta dom :D charmen med TLR är just detta.Pula lite o du får en hoj som beter sig väldigt bra.Det skulle vara kul och se vad en svensk mctidning skulle skriva om de fick testa en bra moddad TLR. :bow

Hur mycket kan man sänka nosen? Visst är det bara de två inskekts (tror jag) på varje sida som behövs att lossa på? Ser ovan att Christer sänkt 10mm!! Inga risker med detta månne, man bör kanske justera dämparna till modell stum och hård då?


Ska nån till Gelleråsen på Torsdag??

/ pappsen

En göttegris vill jag lova
 
Pappsen skrev:
Inga problem om man förljer tlrr råd säkert men de kom lite sent. Jag och polaren fixade det på parkeringen på 0 min. STOR skillnad kompis

Hur gjorde du? Om det gick så enkelt så kanske man borde prova. Jag trodde man var tvungen att plocka isär hela skiten bak för att komma åt och höja den....
 
Re: Hej igen !

Lillebror skrev:

Macke: För att höja bakdelen via skims/distans måste bakfjädring
och länkage lossas, då svingens maxrörelse ej tillåter att man "drar ur" bakdämparen ur sitt övre fäste annars.

/ Crister

Jo, jag misstänkte väl det...funderar på att sänka den fram istället, det verkar enklare. Men hur påverkar det markfrigången?

Hur/vad gjorde Pappsen då, som var så enkelt?
 
Re: Re: Hej igen !

Macke skrev:
Jo, jag misstänkte väl det...funderar på att sänka den fram istället, det verkar enklare. Men hur påverkar det markfrigången?

Hur/vad gjorde Pappsen då, som var så enkelt?

Mmm, undrar också vad som var så enkelt att man gör det på parkeringen på 0 sek :rolleyes: :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top