TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Skjutsdyna

Jag tror att jag skulle behöva en skjutsdyna till...
Om det är nån som har en skabbig som bara ligger eller nån som vet vart man kan köpa nån inte alltför dyrt så får ni gärna höra av er.
Till en S
 
Fotpinnar

SNOOP HOGGE DOG skrev:
Hej alla glada o trogna TL ägare! :yoparty

Detta är till salu:
Klart orginal kåpglas TLs 500kr
Switchad homemade TRE 250kr 97only
Raask tillbakaflyttade fotpinnar 300kr

PMa mig om ni är intresserade

Hogge

Hej Hogge

Har du fotpinnarna kvar?
Är dom skadade på något sätt?
Ring mig
Hem 046-152861
Arb: 046-194795
/Uffe
 
KaZ skrev:
ska mäta snarast! :tummenupp

Allmän fråga; vad händer om man stoppar dit såna där ljuddödarmojjänger vid typ banåkningar etc? Kommer den gå för fett & må dåligt eller är det ingen fara?

Och hur ska de se ut för att göra bra nytta och inverka minimalt?

Jag har Micron bolt-on..

:confused: :D
 
Jag är övertygad om att min TPS behöver justeras och intagen behöver en synkronisering - den är mycket känslig av/på och går ganska grovt på låga varv. :gnissla

Har spanat på filmen på hur detta går till och i servicemanualen. Verkar ju inte alltför krångligt att göra själv. :)

Mitt bekymmer är att det eminenta lilla vaccuminstrumentet de använder med stålkulor i saknas bland mina verktyg :brinnerup

Så har ni gjort detta utan stålkulemakapären och isåfall vad har ni använt istället?

Funderade först på att ta hem prov på två trycksensorer som fixar negtivt tryck och göra en elektronisk variant. Men det kanske är onödigt arbete om det finns stalltips här? Annars vore det ju intressant att veta område för trycket så man vet vilken sensor som skulle kunna passa. :tungan

Någon? :Bugar
 
DaGaz skrev:
Allmän fråga; vad händer om man stoppar dit såna där ljuddödarmojjänger vid typ banåkningar etc? Kommer den gå för fett & må dåligt eller är det ingen fara? ...
En gissning utan den praktiska erfarenheten är att den komme ratt gå lite fett men att det inte är något att bry sig om.
Visserligen späds oljan ut med bensin om man kör mycket fett under lång tid men här handlar det ju endast om lite fett och relativt kort tid. Dessutom går ju motorn rätt friskt under banåka (om du inte fegar? :D ) med följd att oljan blir varm nog att vädra ut ev soppa.
Vore det jag skulle jag bara köra.
Men som vanligt, skyll inte på mig.
 
Robban_C skrev:
Vore det jag skulle jag bara köra.
Men som vanligt, skyll inte på mig.

Ska bara ha den med som försäkring på att man får köra... kommer givetvis prova utan den först, för att sen om man blir tillsagd sätta i den, å sen ösa vidare! :D :tummenupp
Kan vara LIIIIIITE jobbigt att behöva byta tebaks till org.system på plats lixom.. man gör det helt enkelt inte... cyklar hellre runt banan då! :D

tack för hjälpen Robban! :Bugar

tjing
 
J-Bone skrev:
Exakt. Skillnaden bolton/slipon är bara hur de är monterade på originalrören.
slipon med fjädrar eller klämmor, bolton med just bultar.
Det var det jag försökte förklara även om ni gjorde det typ tolv ggr bättre! :7peta :hihi
 
Robban_C skrev:
En gissning utan den praktiska erfarenheten är att den komme ratt gå lite fett men att det inte är något att bry sig om.
Visserligen späds oljan ut med bensin om man kör mycket fett under lång tid men här handlar det ju endast om lite fett och relativt kort tid. Dessutom går ju motorn rätt friskt under banåka (om du inte fegar? :D ) med följd att oljan blir varm nog att vädra ut ev soppa.
Vore det jag skulle jag bara köra.
Men som vanligt, skyll inte på mig.

Ok, Tack! Det är ju helt klart melodin om man vill åka bana.. :hihi Måste be polarn bums som kan trolla fram vad som helst i rostfritt -- han ska ju ändå göra ny trunk & fästplatta för ECU till mig :fyllisar
 
Hmm..nu har jag fått ett problem!
Var ute o drog en runda idag. När jag stannade för ett rödljus kändes nedväxlingen helt konstig. Det var ett segt motstånd o växlen kändes svampig. Det funkade som vanligt att växla upp men nedåt känns det helskumt. Den går i friläge så det verkar inte vara lamellerna. Oljan ser ut att vara på sin rätta nivå. Jag är helt ställd...nån som har nån idé om vad som kan ha hänt?? :confused: Snackade med en verkstadsnubbe som trodde att nånting kan ha blivit skevt i växellådan men jag vetifän, jag kör "lungt" o sliter inte mycket på växellådan så vitt jag vet. Hilfe bitteee!! :huvet
 
TLRR skrev:
J-Bones guldmuttrar :) PM:a mig om du inte vill ha bilden här.
Lägger samtidigt upp min TTR.

Fan!! :yoparty

Vi får ta en till liten söndagssiesta TLRR!!
Så kanske man hinner prova grussprättaren! :banana

tjing
 
tjenna alla

tänkte höra om ngn vet vart man kan köpa sig en fräck framskärm i kolfiber :yoparty (look) till min cykel.. har vart inne på www.s-racing.se och kollat runt lite, utan att finna det jag söker..

tackar på förhand...
 
S-racing har en kolfiber skärm för 1495 kr. Jag har själv varit och köpt en sådan där.
 
Chiefen skrev:
... Det var ett segt motstånd o växlen kändes svampig. Det funkade som vanligt att växla upp men nedåt känns det helskumt. ...
Krokigt linkage? SKulle ju vara rätt behagligt eftersom det sitter externt.
Men meken du snackade med kan nog ha en poäng. Men det vill ju inte du höra. :)
 
Tjena!
Det är som så att jag har en fråga ang min TLS som jag köpte för ett par veckor sedan. Jag tycker att den går för svalt... Vid "aktiv körning" på små vägar kan jag komma upp strax över 70 grader, men om jag kör "laglig" transport ligger den bara strax över 60 grader... :3freak
Termostaten ska vara bytt. Men är detta normalt!?

Mullra på! :Rockbanan
 
Den borde komma upp i temp ordentligt.

Vi hade en lång diskussion här om olika placeringar av termostat och givare för temp:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=39895

Börja med att plöja igenom det där, handlar visserligen om R1 men det spelar ingen roll, det är tillräckligt generellt. Börja där så förstår du varför den borde visa si och så.

Hursomhelst så har TL termostathus sitter mellan topparna (det vet ju du eftersom du just bytt termostat) och tempgivare till mätaren i huset (om jag minns rätt) och tempgivare till fläkten i kylaren.

Läs och återkom sen!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top