TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
TLRR skrev:
Nu är det bara att vänta på min cylinder från England :huvet Bara bromskivor,kåpstag och styre kvar att beställa,ombyggnaden av bakramen alla´Yoshi samt lack blir nog till vintern . :banana

Sen är det bara att sätta pris på pärlan så jag kan köpa den av dig :hihi :banana
 
lille rille skrev:
Hur blev det med banåkningen på lms?

De skulle återkomma med Pris med allt inräknat enligt ö.k. jag påminde och tröttnade sedan. Skickar nu en påminnelse för sista chansen, antingen är de slarviga eller ointresserade av att vi skall hyra banan.

Normalt hyr man ju banan och ordnar föråkare själv men eftersom de kör kvällsåkningar bad jag snällt om de inte kunde göra samma setup men för oss.

Jag har ju med lite otur inget kort den 16/7 - men det skulle ju inte hindra övrigt folk från att ha kul :)
 
Svar till Robban C
Har du mappat om (dvs bänkat) den sen du monterade godiset?[/QUOTE]


Ja och ja igen på dina frågor.

Och nej jag har inte bänkat den efter montaget.

Någon som vet en bra firma i Borås trakten som fixar detta ??
Vad kostar det ca ?

Tackar för svaren :)

// Pag
 
WestW skrev:
Behöver snabbt svar!

Korden framme på bakslangen och TL-träff i helgen

190/60 på en TLS funkar det bra?

Kan inte lova men det borde funka. Enda kruxet är om det får plats i svingen. Jag har själv tänkt köpa 190/60 när mitt nuvarande är slut.
 
190/55 passar och är tydligen bättre/mer lättsvängt än motsvarande 180.
190/60 vet jag inget om...
 
Vee-twn skrev:
190/55 passar och är tydligen bättre/mer lättsvängt än motsvarande 180.
190/60 vet jag inget om...
Va?
Alla säger att 180 är mer lättsvängt än 190. Och även all logik säger ju det.
Motiveringen skulle alltså vara att det är lättare att vräka ikull knarren om man har 180 än 190. Och det låter väl logiskt?
Är du säker på det där?
 
Säker är jag inte för jag har inte provat själv ännu...
190/50 är ju standard storleken men flera märken har börjat med 190/55 på sina "vassare" däck! Mer däck i asfalten OCH högre profil med mer lutning borde väl vara det opimala??
 
Kommer 190/60 passa överhuvudtaget eller tar det i svingen?


Mer om däck
190_1.jpg


190_2.jpg
 
Last edited:
WestW skrev:
Kommer 190/60 passa överhuvudtaget eller tar det i svingen?


Mer om däck
190_1.jpg


190_2.jpg
Det var precis det där som jag menade!!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig West... Jag skulle dock inte tro att 60-profilen är så mycket större så att den skulle ta i svingen.
 
Ok, jag trodde det gällde 180/55 relaterat 190/50, dvs "den gamla diskussionen".
 
De flesta i Veidec kör på 190/60 i år, antar att det är ett sånt set du ska köpa? Det brukar jag göra... Skulle inte tro att det blir problem med att det tar i svingen men helt säker kan man ju inte vara förrän man provat tyvärr...
 
Jaja får väl köpa ett och prova. :(
Korden framme på baksulan nu så passar det inte blir det ingen TL-träff för mig i helgen :huvet

Min spejare har kollat på hojen nu.
Några centimeter till godo fram mot svingen. Kedjan ligger ganska nära däcket idag och det lär väl bli toktight med 190/60 men det nöts väl ner :)
 
Last edited:
J-Bone skrev:
De flesta i Veidec kör på 190/60 i år, antar att det är ett sånt set du ska köpa? Det brukar jag göra... Skulle inte tro att det blir problem med att det tar i svingen men helt säker kan man ju inte vara förrän man provat tyvärr...

Det är väl enhetsdäck i Veidec i år? Alla kör väl Dunlop 208gp 190/60.
Kikade lite på en CBR600-Veidecmoppe med 190/60. På den tog det i svingen om man hade hjulet i läget långt fram. Det blev jäkligt struligt med drevbyten påstod mecken. Justeringsmöjligheterna hade minskat så man fick ha flera kedjor med olika längder.

I jämförelse med 180/55 så ökar radien 15mm med ett 190/60.
1.5 cm närmare svingens framkant alltså.
 
Buster skrev:
Det är väl enhetsdäck i Veidec i år? Alla kör väl Dunlop 208gp 190/60.
Kikade lite på en CBR600-Veidecmoppe med 190/60. På den tog det i svingen om man hade hjulet i läget långt fram. Det blev jäkligt struligt med drevbyten påstod mecken. Justeringsmöjligheterna hade minskat så man fick ha flera kedjor med olika längder.

I jämförelse med 180/55 så ökar radien 15mm med ett 190/60.
1.5 cm närmare svingens framkant alltså.

Låter mycket. Men jag har inget val får prova helt enkelt.
Hur mkt bredare blir det då? Tight med kedjan så man skulle behöva veta det.
 
Last edited:
Buster skrev:
Det är väl enhetsdäck i Veidec i år? Alla kör väl Dunlop 208gp 190/60.
Kikade lite på en CBR600-Veidecmoppe med 190/60. På den tog det i svingen om man hade hjulet i läget långt fram. Det blev jäkligt struligt med drevbyten påstod mecken. Justeringsmöjligheterna hade minskat så man fick ha flera kedjor med olika längder.

I jämförelse med 180/55 så ökar radien 15mm med ett 190/60.
1.5 cm närmare svingens framkant alltså.

hehe..

Därför som millan e så lättsvängd nu mao! :rofl

tjing
 
TLRR skrev:
Inte fan är det något underverk,bara en moddad vanlig TLR.Har semester lagom till de sista delarna kommer (Hoppas jag) sen kommer jag att bo i garaget,Puuuh det ända som inte är moddat när det är klart är huvudramen och tanken.Projektet vart mycket större än vad jag tänkt mig från början.
Jevla TLP :huvet Men man bygger bara en sån hoj (förhoppningsvis) :)

Kommer att bli såååå grymt, öka takten! :fatta! :lol
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top