TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
NybÖrjar Funderingar!

Har lite tl1000s frågor. Är nybörjare och glad spekulant! Har kollat på en hoj som är intressant men tycker den "knackar" i motorn har ingen aning om dom går så hårt, har kollat på en till tyckte den var tystare, sen hänger han sej på tomgången runt 2000 varv i bland. hojjen har gått 450 mil som jag kollat noga!!
Är grön och frågvis alla svar välkommnas varmt!
skål och tack.
 
SNOOP HOGGE DOG skrev:
Hallo

Är den svart med blå pearl så heter den pearlnowelty black kod:33J.....
Tackar tackar...känner igen den där koden! Kan man köpa den hos en färghandlare eller måste man beställa den ifrån sunkiga Suzuki?
 
Fjädringskomponenter

Tjena!

Jag skulle behöva ha lite info ang. fjädringskomponenter.
Hoppas någon med erfarenhet kan svara på lite frågor.....
Till en TLS skall det vara....

1. Framgaffel, vilka fjädrar och var köper man dom bäst ifrån? ( I Sverige )

2. Det skall finnas andra ventiler till gaffeln också? Var och hur?

3. Bakfjädring, vilket märke och var köper man det bäst ifrån ( I Sverige )

4. Skillnaden mellan en Öhlins och tex. Hyperpro är (tydligen ) att Öhlinaren är bara dämparen men Hyperpro och andra märken är allt i ett?

Hur fungerar detta? Behöver man ingen dämpare alls då utan den sitter i fjäderpaketet?

Om någon skulle vilja bena ut detta till mig med lite info och egna erfarenheter så skulle jag bli jätteglad! :tummenupp

Ps, har försökt leta info både här och på TLPLANET
men har inte hittat riktigt rätt känns det som i denna djungel av information.

Mvh och tack på förhand,

Robban
 
Kanske kan hjälpa lite iallafall....

1. Köp Wilbers fjädrar från Wemi. http://www.wemi.nu/

2. Racetech Gold Valves från http://www.traxxion.com/

3. Köp Bitubo istället, kan inte tänka mig något prisvärdare alternativ. Jag har en på min R och är toknöjd än så länge. Vee-twn och tl1000larsson har dem på sina S och är supernöjda vad jag vet. Vi köpte dem från en kille på TLPLANET för cirkus 4000 kr. :tummenupp :tummenupp


Robster skrev:
Tjena!

Jag skulle behöva ha lite info ang. fjädringskomponenter.
Hoppas någon med erfarenhet kan svara på lite frågor.....
Till en TLS skall det vara....

1. Framgaffel, vilka fjädrar och var köper man dom bäst ifrån? ( I Sverige )

2. Det skall finnas andra ventiler till gaffeln också? Var och hur?

3. Bakfjädring, vilket märke och var köper man det bäst ifrån ( I Sverige )

4. Skillnaden mellan en Öhlins och tex. Hyperpro är (tydligen ) att Öhlinaren är bara dämparen men Hyperpro och andra märken är allt i ett?

Hur fungerar detta? Behöver man ingen dämpare alls då utan den sitter i fjäderpaketet?

Om någon skulle vilja bena ut detta till mig med lite info och egna erfarenheter så skulle jag bli jätteglad! :tummenupp

Ps, har försökt leta info både här och på TLPLANET
men har inte hittat riktigt rätt känns det som i denna djungel av information.

Mvh och tack på förhand,

Robban
 
SENSEI skrev:
Som jag meddelat tidigare så har jag startat en kanal på quakenet för tl-folk. Även andra är givetvis välkomna.

Kanalen #tl1000 @ qnet

Hoppas vi synns där.

ligger och ajdlar på kanalen nu...
:tuttar
 
Med risk för att verka dum men hur fan kommer man åt den där kannalen och
qnet??????????????
 
lille rille skrev:
Med risk för att verka dum men hur fan kommer man åt den där kannalen och
qnet??????????????

du behöver en klientprogramvara, finns massor att välja på, här finns några...
http://www.chat.org.uk/downloads/

sen connectar du till en quakenetserver, t ex port80.se.quakenet.org

när du har connectat joinar du kanalen, t ex med kommandot /j #tl1000

:tumenupp
 
TLRR skrev:

hehe... ladda ner valfri klient från länken. prova mIRC, den är enkel.
installera och starta, välj ett namn å lite sånt....

sen gå till menyn view->options->connect->servers
under network väljer du "quakenet"
under server kan du välja t ex "random swedish server"
klicka på "connect to server"

när du har fått connection så skriver du i fönstret som har dykt upp /j #tl1000 och *poff* så är du inne! ...... förhoppningsvis ;)
 
Tok varv på 3000

Har inte haft min Tl 1000 länge men undrar om någon annan har samma symtom som jag har på min.

När jag lugnt o fint gasar upp så går den jämt ända upp till 3000 varv då den fullkomligt "rusar" iväg varvmässigt.

Har ett KN filter och V&H system på.

Vad göra ?? :confused:
 
TLRR skrev:
Det låter skönt :tungan Inget mer ont i svanskotan då.Var beställde du och vad kosta ?

Råkade trycka "buy direct" på Ebay mitt jävla klåp så jag fick betala fullpris dvs 79,95$. Med frakt till Sverige från Amerika blev det ca 800:- (sätet var begagnat men i toppskick) :tummenupp
 
PAG skrev:
Har inte haft min Tl 1000 länge men undrar om någon annan har samma symtom som jag har på min.

När jag lugnt o fint gasar upp så går den jämt ända upp till 3000 varv då den fullkomligt "rusar" iväg varvmässigt.

Har ett KN filter och V&H system på.

Vad göra ?? :confused:
Har absolut inte den praktiska erfarenheten av just det felet på just din hoj men här kommer några idéer:

Märks detta även när du kör hojen?
Orkeslös under 3000 rpm?

Har du svarat "ja" två gånger så skulle jag rekommendera att du petar dit fetare tomgångsmunstycken eller höjer trottelnålarna. För låg flottörnivå kan också ge dessa symtom. Det finns bara ett problem med den diagnosen och det är att du inte har några förgasare på din hoj! Alltså skulle jag gissa på att den är magert mappad i bottenregistret.
Har du mappat om (dvs bänkat) den sen du monterade godiset?
 
TLRR skrev:
HeHe Tack för beskrivningen,mycket annat kan jag men inte avancerad datorkunskap :tummenupp Skall försöka.så man kan vara med i gänget.



Fick mitt Factory EVO-kit idag :banana

Oohh...evo-kittet! vill också ha.
du, har du prylar till att byta gaffelfjädrar? har du gjort det på din redan? tänkte snart köpa Wilbers... :banana
 
tack benet tror jag lykades men det var bara jag där så det blev lite en formigt
:rolleyes:
 
TLRR skrev:
Nu är det bara att vänta på min cylinder från England :huvet Bara bromskivor,kåpstag och styre kvar att beställa,ombyggnaden av bakramen alla´Yoshi samt lack blir nog till vintern . :banana

Öka takten :fatta! skulle va skoj & spana in underverket nån gång :)
 
Färg

Chiefen skrev:
Tackar tackar...känner igen den där koden! Kan man köpa den hos en färghandlare eller måste man beställa den ifrån sunkiga Suzuki?

Hallo

Som du nog förstår så är det inte EN färg utan 3!

1, Svart bas
2, Blå pearl pigment i klarlack (man lägger på så mycket att du får den blåskimrande effekten) sen klarlack
3, Klarlack

Gå till din lokala lack leverantör så fixar dom.
Koden på den blå pearlen kan jag nog fixa fram (rätt storlek på kornen)

HA DET :yoparty

Hogge
 

Bifogat

  • Pärlan (8)aaa.JPG
    Pärlan (8)aaa.JPG
    61.4 KB · Visningar: 87
Nu vet inte jag om det här gäller omlack eller bättring men jag kan ju tipsa om att pearl är ett jävla elände att bättra/reparera. Om nån av er har hört talas om att metallic skulle vara knöligt så kan jag nämna att jag brukar få till bättringar i metallic rätt hyggligt men pearl....

Snygg hoj för övrigt! :tummenupp
Varför har mina hojar aldrig sån puts för? :gnissla
 
Torrt på vägen nu på efterniddagen, så nu var jag ut o prova, och tro på faan, funkar det inte...
Tack så mycket DaGaz(?) nu ska man bara finslipa det där med kroppstyngden sen blir det långåkning på slangen :tummenupp
 
SNOOP HOGGE DOG skrev:
Hallo

Som du nog förstår så är det inte EN färg utan 3!

1, Svart bas
2, Blå pearl pigment i klarlack (man lägger på så mycket att du får den blåskimrande effekten) sen klarlack
3, Klarlack

Gå till din lokala lack leverantör så fixar dom.
Koden på den blå pearlen kan jag nog fixa fram (rätt storlek på kornen)

HA DET :yoparty

Hogge
Jaha jo jo..det är ju härligt när saker är så där enkla o trevliga...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top