TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Robban_C skrev:
Sorry. Hade inte greppat att det var det upplägget. Trodde det gällde en av deras kvällskörningar.

Tror för övrigt 60 TL (eller twinnar) kan vara svårt men man kan väl fylla på med fyror annars.

Önskemål: Alla evenemang är alltid på lördagar och jag jobbar alltid på lördagar. :gnissla
Nu menar jag inte att man ska anpassa efter just mig men man kan ju alltid framföra önskemål.

Utan att veta helt säkert ännu så lutar åt fredag den 16/7 (banan är ledig) -- med övernattning till lördagen för hemfärd. Valfritt om vissa vill smita tidigt lördag eller fredag kväll under på eget ansvar. Ej vettigt att sätta sig på hojjen efter en dags banåka. :ajjabajja :D

Visst vi får fylla upp om det skulle var snålt om folk, 50 kan vara ok också banhyran är inte SÅ hög. Men det vore fint om vi kunde få hela evenmanget till en vettig kostnad med boende aktiviteter och allt. :fyllisar

Som sagt lite tidigt ännu, men inputs / hjälp med detta är välkommet. Har jagat lms idag ansvarig är tillbaka först på måndag, de har dock börjat titta på det. :)

TWIN-träffen i Maj btw, lite långt för min del tyvärr om det nu inte var övernattning isåfall är jag intresserad.. :yoparty

:banana
 
Jag hänger gärna på till LMS om ni stårut med en rokie på banan
TWIN-träfen när i maj och var håller den hus.
 
Äsch! Jag är inte det minsta avis på er som ska banåka på LMS för jag har precis anmält mig på en tvådagars banhelg på Mittsverigebanan den 5-6 juni :yoparty :banana :yoparty
 
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Körde TL idag. :) :yoparty

Fan, man glömmer fort var himmelriket ligger... :D

Fortfarande något vajsing med den, men jag har mer eller mindre bestämt mig för att lämna in den för TPS, TB och tänstifts byte, så det borde fixa det hele.
Ska bara fråga pris först... :lol

Den gick betydligt renare idag än förra gången. men den går inte på tomgång när den är kall. och när den är varm är den lite orolig på tomgång, kan få för sig att hoppa upp 1000 rpm i några sekunder för att sedan sjunka till de vanliga 1000 tomgångs rpmen (kan justera upp den till max 1200 med skruven på sidan)


Fan jävla farligt att köra TL efter att ha kört XR!
Drog på so mvanligt, men istället för att hålla ca 140 så stog det 250 på mätaren! :eek:
Men!! De blåste ju mindre än i 140 på XRen... :lol

Och, så lätt den svänger och jävla vad den "railar" bra i kurvorna jämfört med gunghästen! :yoparty

Jag är nykär i min hoj igen :kär :rock

Nu ska jag bara klä om eller lackera om henne så hon blir fin oxå... Värsta trash bag lady nu ju... :p
 
i morse när det var dags att åka till jobbet så var rutorna på bilen igen isade.
så jag tog hojen istället.
måte lönen komma snart så jag kan köpa en ny hjälm!!
 
Putsade på hojen idag :)
snett.jpg
 
Last edited:
Fråga : Polaren har en Sv650 och han fick problem med högt tickande ljud :confused: är det samma som på våra Tillrar , vad göra ?
Tycker jag hör något långt bak i huvet som låter som sisscoe gears och putteliten , kan ha fel.
Tacksam för svar :7peta

/Majk
 
Majk skrev:
Fråga : Polaren har en Sv650 och han fick problem med högt tickande ljud :confused: är det samma som på våra Tillrar , vad göra ?
Tycker jag hör något långt bak i huvet som låter som sisscoe gears och putteliten , kan ha fel.
Tacksam för svar :7peta

/Majk

måste vara nåt fel på min då för den tickar inte... :lol
 
PutteLiten skrev:
Fortfarande något vajsing med den, men jag har mer eller mindre bestämt mig för att lämna in den för TPS, TB och tänstifts byte, så det borde fixa det hele.
Ska bara fråga pris först... :lol

TPS och tändstift kan du fixa enkelt själv. Finns ju värsta instruktionsvideon, lätt som en plätt. TB kan du med gott samvete lämmna in för.
 
WestW skrev:
TPS och tändstift kan du fixa enkelt själv. Finns ju värsta instruktionsvideon, lätt som en plätt. TB kan du med gott samvete lämmna in för.


Lätt som en plätt kanske om man har någonstans att meka...

Och dessutom så pallar jag inte meka TL just nu, har "gått i mek väggen" :lol

Och ska han ändå skruva med den kan han lika gärna göra allt, han tar inte mer än 250-300kr timmen ändå. :)


Var hittar man den där videon? (Gör det kanske nästa gång själv... :) )
 
Sorry om jag spammar lite här men det ligger tre trådar som handlar om olyckor på första sidan av "nya inlägg"... :(

Så VAR RÄDDA OM ER därute!! :)
 
Så rätt så.

Min tiller smälldes genom att L (som inte ens tokåkte) skulle köra om en bil som åkte saktare än resten av världen.
När L kom upp jämsides svängde bilen vänster.
L klarade sig med ett 15 cm blåsvart ärr över högra knäet men blev i övrigt helt återställd.
Notera att detta hände en förare med hygglig rutin. Jag känner honom och vet vad han går för. Han har åkt mycket hoj genom åren och var inte alls ute och lattjade eller så.
Bilar är hårda, hojåkare är mjuka!

Detta sagt som en liten påminnelse om att köra för alla andra också!
 
Gaffelolja?

Brum brum på er pöjkar!

Har presis bytt p-boxar och ska köpa olja på vägen hem..
Vad ska det vara?
Finns det nån som testat lite olika och vet vilken som funkar bäst.
TLS -97

// Tengil
 
Köp Öhlins gaffelolja, kostar ju inte mer än andra och så kan man ju alltid skryta om att man har Öhlins grejer på hojen... :lol
 

Bifogat

  • Polering Avgasrör1(1).jpg
    Polering Avgasrör1(1).jpg
    77.5 KB · Visningar: 67
  • Polering Avgasrör2(2).jpg
    Polering Avgasrör2(2).jpg
    90.9 KB · Visningar: 71
P-boxbyte.

Gissa om man blev besviken efter att ha tagit den första rundan för året och man kommer hem och ser att båda p-boxarna har dragit åt h-vete.
Fan, det var ju bara 300 mil en jag bytte dem på Sniders MC. (innan de la av med Suzuki)

Nu till min fråga:

Är det svårt att byta dem själv?
Jag har bytt på "vanliga" gafflar, dvs inte upp och ned vänd.
Och det var ju inte så svårt.

Någon som har några tips eller ideér?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top