TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Rear Suspension

Tjo...alla ni veteraner i tråden har säkert redan hört denna fråga......men jag frågar ändå......finns det ombyggnads satser till TLS:s dämpning bak istället för rot-dämpare......och ungefär hur mycket kostar det dels om det är mycket jobb att göra.... :confused: tacksam för länkar eller andra tips, gärna bilder på tillvägagångssätt.........
 
-[stiXen]- skrev:
Tjo...alla ni veteraner i tråden har säkert redan hört denna fråga......men jag frågar ändå......finns det ombyggnads satser till TLS:s dämpning bak istället för rot-dämpare......och ungefär hur mycket kostar det dels om det är mycket jobb att göra.... :confused: tacksam för länkar eller andra tips, gärna bilder på tillvägagångssätt.........

Ja, det finns flera olika alternativ som Öhlins, Maxton, Hyperpro m fl.... men det allra prisvärdaste tror jag är att köpa en dämpare från Bitubo. Skicka PM till Vee-twn, han har precis monterat en på sin S och har säkert några bilder att dela med sig av. Om du söker på "bitubo" på Tlplanet.com så hittar du garanterat massor av info. :tummenupp
 
J-Bone skrev:
Ja, det finns flera olika alternativ som Öhlins, Maxton, Hyperpro m fl.... men det allra prisvärdaste tror jag är att köpa en dämpare från Bitubo. Skicka PM till Vee-twn, han har precis monterat en på sin S och har säkert några bilder att dela med sig av. Om du söker på "bitubo" på Tlplanet.com så hittar du garanterat massor av info. :tummenupp


Jag har svarat på PM:et nu, jag hoppas att jag kan vara till någon nytta!!
Är det fler som vill veta nått om Bitubo-dämparen så är det bara att PM:a så ska jag försöka svara!!


Jag "fick" några roliga saker idag!
Drev_005.jpg


520 DID kedja med 16/40 utväxling! Kan bli en skojig sommar :banana
 
Vee-twn skrev:
Jag "fick" några roliga saker idag!

520 DID kedja med 16/40 utväxling! Kan bli en skojig sommar :banana


Vad fick du ge för det kalaset då, jag behöver ny kedja iaf så man kanske ska köpa upp sig på ett sånt paket.

Lämnar ni andra in kedjan för nitning lr har ni köpt verktyg för det själva ?
 
Jag lämnar (änn så länge) in för nitning. (Fast just nu är den inte nitad... :eek: )

Verktygen kostar runt tusenlappen...

Och ska man ha även så att man kan dela den fint, kostar det 5-600 till, tror jag.
 
20SK skrev:
Vad fick du ge för det kalaset då, jag behöver ny kedja iaf så man kanske ska köpa upp sig på ett sånt paket.

Lämnar ni andra in kedjan för nitning lr har ni köpt verktyg för det själva ?

Det blev lite dyrare än det var tänkt pga vårt älskade tullverk!! :fatta!
Kalaset slutade på ca 2200... Men men nu vet jag ju det iaf... det är inte varje gång det blir billigare att köpa från staterna :kocko
 
Ett litet [OT] post...
(Men jag känner mig mest "hemma" i denna tråden...)

Men jag köpte en ny tröja att ha när jag slangar med min Motard.
Tror vissa TL ägare uppskattar den lite ... :hihi

Det är borta tröjan, men jag är ju alltid lite borta så det passar bäst så... :hihi
(Dessutom tycker jag den är snyggare, den andra är lite för mörk)

:yoparty
 

Bifogat

  • DIF_borta.jpg
    DIF_borta.jpg
    25.7 KB · Visningar: 72
Ny

Tänkte bara säga att jag nu känner mig som en medlem i tråden.
Köpte en tlr 98´ förra helgen
 
Sasse skrev:
Tänkte bara säga att jag nu känner mig som en medlem i tråden.
Köpte en tlr 98´ förra helgen

Välkommen!! Grattis oxå, till ett mycket bra val! :tummenupp
Vad blev det för färg?
Vi bor ju typ grannar, har vi bara samma färg så kan ju du få skiten för det jag gör... :banana
 
:) tackar den är gul och jag hoppas på det roliga kundeju inte testa den pga våran underbara vinter :arsele men polaren säger att den kommer passa mig fin fint
 
Sasse

Välkommen :tummenupp

TLRen är en underbar hoj. :kär

Ser att du vill över 250. Det är inget problem med en Tiller. Men stick inte upp huvudet... :lol
Jag får lätt upp hojen i 280 (mätarfart) och i 290 med solen i ryggen och kaffe framdukat. :D
(290 ~ 270 på riktigt)
Men, det är ignet kul att köra så fort, allt bara skakaar och man är mest rädd för att antingen plantera sig i något hårt eller tappa något viktigt... :lol

Förövrigt, Locktight är numera din bästa vän... :hihi

:hej

Och, som alla vet så är GUL den snabbaste färgen... :yoparty
(Min är en Gul 99a, ignetligen, den är bara svart för att färgen trillade av eftersom den är så j*vla snabb... :hihi Fast, nu är den lixom inte så svart heller... :crash)
 
Tja, lite av varje... :lol

Jag, ahem trillade lite i höstas och har nu ett HammerIT TLRR kåpset. grundmålat.
Dvs vitt.
Fram kåpor - Vita
Tanken - Svart metallic
Humpen - Gul och grå.

Kort och gått kan man sammanfatta det så här.
Den är SKIT ful just nu... :(

Men jag ska slänga in Humpen ialla fall och lacka den svart, så blir hojen i alla fall svart/vit. Och på 10 meter så ser det vita rätt OK ut.

Gick ju och köpte mig en ny hoj, och då försvann alla mina "lacka om TLR" pengar :kocko :huvet
 
Locktight låter som något man kanske skulle köpa till och ha utifall
highway.jpg

måtte det bli sommar snart
 
TLRR skrev:
OK så var det ju.Du har inte något tips på en beg. bakram


Jag har en extra... :D

Men den är inte till salu. Har precis fixat till den igen efter vurpan.
Köpte en begagnad på skroten för 1500, i tron att den gamla var helt förstörd.

Jag vill ha en i orginal utförande kvar, den gamla fixade har jag sågat en del i de bakre undre bågarna är avkapade, så nu måste jag lista ut hur jag ska fästa blåsen. :)

Har hafr lite tur med delar. Någon skrotade sin TLR här i området för inte så hemskt längsedan, och då det bara finns en ca 3 st TLR i området så fanns (hehe) de flesta grejerna kvar på skroten. Nu ligger halva hojen i mitt vardagsrum... :lol
 
Gillar inte att ligga på högre växlar och varva som satan. Twin sa polaren och han litade jag på.
Ja sedan kan man ju inte gnälla på sången i maskineriet.
 
TLRR skrev:
En fråga till de nya här:Vad grundade ert beslut att köpa TLR-en,eftersom det är en sån skithoj enligt tidningar och enligt de "hojvetare" som snackar.


ALLT är Jockes fel... :hihi

Men, han var väll bara den som slog in spiken. :)
Jag kollade på en blå/vit (opps...) redan 2000. Och har alltid gillat hojen.

Eftersom jag ändå från början visste att en Twin inte är det "fetaste" man kan köpa så brydde jag mig inte ens om att läsa så noga vad tidningar skrev om den. Jag ville ha en Twin, och då fanns det 3 hojar som jag kunde tänka mig att köpa.
Ducati 996
Honda RC51
Suzuki TL100R

Och jag ångrar mig inte en sekund att jag valde den bästa av dessa tre... :D


Och så slutligen så tror jag priset på 43k hade något med hastigheten i beslutet om att köpa...
Fick ju en rätt så vass hoj för den summan om man säger så...
Har ni glömd moddarna så står de i min footer på TLP. :)
(men nypris på alla moddar är 55k... + arbete!)



PS. I allt om MC så har de en genomgång av 916/996/998 och då nämner de ju konkurrenterna - SP1 och TLR, och hör och häpna! Det står bara positivt om TLRen !! :bow :bow

AoMC steg i graderna... :hihi
 
nja, hade jag haft råd så hade jag köpt motorn...

Jag kan lätt tänka mig en Go-cart med TL motor :yoparty :hoppa
 
Samma här!!

Körde på en utomhusbana som hade varit ultrafet att köra Motarden på!

Hehe, jag blev "åksjuk" (körsjuk?) av att slängas fram och tillbaka i go-carten helatiden...
Så otroligt kul att lägga ut den i bredsladd "helatiden" :yoparty
Det var rätt bra motorer i dme oxå. Vilket alltid hjälper.
Fast, efter oss kom de lite mer seriösa, med tävlings go-carter.
Fy fasiken vad de gick!!! :bow :bow
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top