TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Så finns ju HammerIT´s bakdel, jag gillar den inte men bara för att visa att det finns färdiga alternativ för de som inte gillar originalet :dummer ;)
 

Bifogat

  • preteardown.jpg
    preteardown.jpg
    51 KB · Visningar: 79
Trevligt!! En liten julklapp till dig själv är inte fel!! Priset går ju inte att klaga på heller tycker jag, men vad kostar ett utbyteshandtag om du skulle gå i backen?
 
Twosaint skrev:
ehh jag bor i örnsköldsvik, en "tung" industristad i norrland. Här finns firmor som Ö-viks rostfria, Örnalp, Alvis Hägglunds och att jag sedan jobbar på en rörgrossist rör ju till det ännu mer. så att fixa nån som gör en kopia eller knåpar ihop ett system till hojen känns inte som något problem bara hur det ska se ut


Svetsar och kapar du själv??
 
TLRR skrev:
HaHaHa (Skrattar som fan) åt utrycket Megafet.Det roliga är att han har tagit fram en helt ny design på bromsskivor i uppdrag från en kund i USA att matcha OZ HL02 fälgarna.Så jag bokade dom oxå.Kommer att bli skitsnyggt + plus en bromsverkan som heter duga. :yoparty Så Jocke,vi får skruva ikapp senare härna.

:D
Hehe, får väl köra hojen ner till dig, ta alla prylarna i en följebil och ta ut en veckas semester och tokskruva i ditt garage :D:D:D

Seriöst, din hoj kommer att bli så sjukligt grym! :bow
 
Twosaint skrev:
Nej inte i rostfritt, det överlåter jag åt nån annan, vi har specma som granne dom bockar rör och svetsar och har sig jag säljer det bara iom detta så får man rätt bra kontakt med verkstadsfolket. Har en polare som jobbar där han har en gammal golf cl som han har stålomspunna bromsslangar runt om på golfen =)

Turbo är alltså bara att lägga ner, pratade med MC-Express idag jobbar en kille där som åker TLR och är tydligen lite mobbad för han har inte turbo på sin hoj och hur han än vrider och vänder har han inte hittat nån plats för turbon än

Jag var i kontakt med GIK turbo förut för att kolla upp turbokonv. till min TLR. Efter att ha pratat fram och tillbaka med en snubbe som verkade grym på det där med turbokonvertering så la jag det projektet åt sidan.
För att få till det så det blir riktigt bra tyckte han att man ska sänka kompressionen som är rätt hög i TLR'en (11,5:1 tror jag det var). Detta skulle göras genom att byta kolvarna och topplockspackningen. Vilket gör att slantarna börjar rinna iväg rätt så raskt.... :(
Men om man lyckades med det så trodde han att man skulle kunna få ut strax över 200hk i en TLR vilket inte är nåt monster direkt om man jämför hur mycket dom drar ur en turbogixxer...
Men det jag helst skulle vilja uppleva är ljudet av en turbomatat TLR, hur grymt skulle inte det låta? :yoparty
 
TLRR skrev:
HaHaHa (Skrattar som fan) åt utrycket Megafet.Det roliga är att han har tagit fram en helt ny design på bromsskivor i uppdrag från en kund i USA att matcha OZ HL02 fälgarna.Så jag bokade dom oxå.Kommer att bli skitsnyggt + plus en bromsverkan som heter duga. :yoparty Så Jocke,vi får skruva ikapp senare härna.


Finns det bild på den där skivan?? :)
 
Twosaint skrev:
Nej inte i rostfritt, det överlåter jag åt nån annan, vi har specma som granne dom bockar rör och svetsar och har sig jag säljer det bara iom detta så får man rätt bra kontakt med verkstadsfolket. Har en polare som jobbar där han har en gammal golf cl som han har stålomspunna bromsslangar runt om på golfen =)

Turbo är alltså bara att lägga ner, pratade med MC-Express idag jobbar en kille där som åker TLR och är tydligen lite mobbad för han har inte turbo på sin hoj och hur han än vrider och vänder har han inte hittat nån plats för turbon än


Den håller ändå inte för turbo.
HammerIt i Sydafrika (tror det var dem) har slängt på en Turbo på en TLS, och den höll tyvärr inte.


Ang det rostfria:
Jag skulle vilja ha en sådan här (se bild) till mitt M4 helsystem så jag kan slänga på orginal dämparna vid besiktnign och banåkning.

Vad skulle du uppskatta att kostnaden skulle bli??
Insidans diameter ska hålla ca 54 - 55mm
 

Bifogat

  • flange.jpg
    flange.jpg
    4.4 KB · Visningar: 192
PutteLiten skrev:
Den håller ändå inte för turbo.
HammerIt i Sydafrika (tror det var dem) har slängt på en Turbo på en TLS, och den höll tyvärr inte.


Ang det rostfria:
Jag skulle vilja ha en sådan här (se bild) till mitt M4 helsystem så jag kan slänga på orginal dämparna vid besiktnign och banåkning.

Vad skulle du uppskatta att kostnaden skulle bli??
Insidans diameter ska hålla ca 54 - 55mm
Putte för fan... förlåt, jag skulle ju mäta på mina adaptrar åt dig :rodnar

Ytterdiametern på Akrat är ca 59-60 mm, alltså innerdiametern på adaptrarna då. Är det några mer mått du behöver? Visa på bilden isåfall. :)
 

Bifogat

  • flange.jpg
    flange.jpg
    4.6 KB · Visningar: 187
TLRR skrev:
HaHaHa (Skrattar som fan) åt utrycket Megafet.Det roliga är att han har tagit fram en helt ny design på bromsskivor i uppdrag från en kund i USA att matcha OZ HL02 fälgarna.Så jag bokade dom oxå.Kommer att bli skitsnyggt + plus en bromsverkan som heter duga. :yoparty Så Jocke,vi får skruva ikapp senare härna.

ja ni posers kan ju bromsa ikapp ni! :arsele

hoho

:banana
 
TLRR skrev:
Det går att ordna om du vill.Vi får ta en eller två semesterdagar i samband med helg,det ställer jag gärna upp på.

Tack för erbjudandet, men jag ska iallafall försöka ha det mesta gjort
redan innan vägarna börjar bli torra och grusfria. Vi får väl se hur det artar sig framåt vårkanten. :) :fyllisar
 
TRE-mod

Ett litet varningens ord om TRE-modden, låt oss säga att man mappar om insprutet och gör en bänkkörning (oftast på 4:e växeln) och får en kurva på detta. Om man sedan låser/lurar systemet till att tro att 6:ans växel är i hela tiden så har man en fetare blandning än den man justerade in vid bänkningen. Jag har frågat runt lite angående insprutet och hur det funkar. Vid låg belastning tas hänsyn tillo trycket i luftboxen och vid tung högerhand styr TPSen/spjället blandningen och kompensationen för SRADen är en fetare blandning på 5:an och 6:an. Resultatet blir en annan tändkurva?? och en fetare blandning. Jag har läst att om man justerar TPSen och synkar insugen så blir hojen bättre på låga varv. jag är skeptisk, har någon sett kurvor som visar att TRE-modden funkar?? känner ni någon skillnad som gjort det??? har läst om flera som knappt kände någon skillnad.

TLRR!!! grymma bromscylidrar....vill oxå ha... :tummenupp
 
1LiterDuckEater skrev:
Ett litet varningens ord om TRE-modden, låt oss säga att man mappar om insprutet och gör en bänkkörning (oftast på 4:e växeln) och får en kurva på detta. Om man sedan låser/lurar systemet till att tro att 6:ans växel är i hela tiden så har man en fetare blandning än den man justerade in vid bänkningen. Jag har frågat runt lite angående insprutet och hur det funkar. Vid låg belastning tas hänsyn tillo trycket i luftboxen och vid tung högerhand styr TPSen/spjället blandningen och kompensationen för SRADen är en fetare blandning på 5:an och 6:an. Resultatet blir en annan tändkurva?? och en fetare blandning. Jag har läst att om man justerar TPSen och synkar insugen så blir hojen bättre på låga varv. jag är skeptisk, har någon sett kurvor som visar att TRE-modden funkar?? känner ni någon skillnad som gjort det??? har läst om flera som knappt kände någon skillnad.

TLRR!!! grymma bromscylidrar....vill oxå ha... :tummenupp

min blev klart bättre (mjukare) i bottenregistret efter TPS justering och Spjällhussynkning.

TRE´n är det svårt att säga nåt om, min har en brytare på/av och när jag är medveten om det så tycker jag att den drar något bättre när den är på men ibland glömmer jag bort den i av-läget och tycker att den går riktigt bra iallafall, så det kan ju lika gärna vara inbillning.... :confused:
Vissa påstår sig uppleva stor skillnad med TRE men det är nästan alltid på amerikanska hojar så det kan ju vara någon skillnad på europa och usa hojar kanske?? min fanns det t ex ingen pair-valve på vilket det alltid gör på usa hojarna...
 
J-Bone skrev:
Putte för fan... förlåt, jag skulle ju mäta på mina adaptrar åt dig :rodnar

Ytterdiametern på Akrat är ca 59-60 mm, alltså innerdiametern på adaptrarna då. Är det några mer mått du behöver? Visa på bilden isåfall. :)


Det är lungt. :)

M4 har bara 55mm där du har 59-60. Och Yoshi hade 57.

59-60mm är litta stort för M4.

Jag håller på och försöka hitta på något som jag kan slänga in i rören (db eaters) som jag kan ha på bana och besiktning. :)

Har inte råd att köpa något ett tag framöver. Fick lite extra räkningar... :lol
Putte ==> Fattig. :tummenner
 
Vad var det där för sinnessjuk bromscylinder? Jag har också ISR-prylar på min, men det ser inte alls ut så där :(

Angående TRE-moden så bör man göra den innan man bänkar, då blir det inga problem. Jag gjorde om min så att 1-5 tror CDE:en att det är 5:an 6 som vanligt.
Får se om det funkar nått bra sen...
 
Jag har hela kittet med 6-kolvsok, men körde lite med skivorna tillsammans med orginaloken, grym skillnad.

så här ser min ut:
 

Bifogat

  • ISR-handtag.JPG
    ISR-handtag.JPG
    110.2 KB · Visningar: 85
I vilket fall ser den coolare ut.

Här kommer lite mer bilder på hojen. Har blivet lite omplanering då jag inte hinner lacka några kåpor i vår, så det bli svarta orginalkåpor, och några poleerade fälgar hinner jag inte heller med, men mattsvarta blev skitfräckt det med :tummenupp
Har nästan polerat alla småbitar nu, har inte så många dagar på mig nu innan det bär iväg till Afrika, som jag nämnde tidigare.
 

Bifogat

  • dämpare.JPG
    dämpare.JPG
    73.3 KB · Visningar: 82
  • tlprojekt05.JPG
    tlprojekt05.JPG
    83.2 KB · Visningar: 76
Last edited:
Wohoo!! Mina übercoola T-shirts kom som en tidig julklapp!
 

Bifogat

  • IMGP0291_2.jpg
    IMGP0291_2.jpg
    52.2 KB · Visningar: 55
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top