TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Boxter-Micke skrev:
Kan du beskriva den närmare? Utrustning? Bilder?
Micke
Sorry, borde ha petat dit länken också:
http://hem.passagen.se/robert-carlsson/suz/
Säljes med tår i ögat pga massa andra projekt. Och det £@$€$€{ dygnet har ju bara 24 timmar! :-)

>Ja vad är det för skillnad mellan TLS och TLR förutom kåpan?
10 hk till TLR:s fördel. Rörram på S, "balkram" (eller vad det nu heter) på R. Finns säkert fler skillnader men det är vad jag känner till.
 
Boxter-Micke skrev:
Tackar! :tummenupp

Ja vad är det för skillnad mellan TLS och TLR förutom kåpan? TLR ser ju klart mycket fetare ut, men det skiljer ju ganska mycket i pris har jag sett...

.:Micke


För att göra det enkelt, vi gör tvärt om.
Vad har de gemensamt?
De har samma motor - med olika trimming. TLR 135, TLS 125 (dock kommer den lite längre ner i registeret)

I övrigt har de inget gemensamt.
Oh, de har nog samma fäljar oxå... :lol

Två feta hojar i vilket fall som. :tummenupp
 
J-Bone skrev:
Är det ljudet du är ute efter så är soundet från en TL med pipor gudomligt! :bow

ska hålla korpgluggarna öppna, lyckades ju hitta en pärla åt en annan kille här för ett tag sen.. :)

blocket.se är ju bra för privathojar annars .


Och mig innan dess. :)
(Om det inte var mig du menade)
Fast, min pärla behövde putsas lite... :lol
 
PutteLiten skrev:
För att göra det enkelt, vi gör tvärt om.
Vad har de gemensamt?
De har samma motor - med olika trimming. TLR 135, TLS 125 (dock kommer den lite längre ner i registeret)

I övrigt har de inget gemensamt.
Oh, de har nog samma fäljar oxå... :lol

Två feta hojar i vilket fall som. :tummenupp


hmmm.....dom har INTE samma motor.
olika vevar
olika insprutningar TLr 4 spridare TLs 2 spridare
olika kompression (kolvar o Toppar)
olika kylsystem
olika kopplingar (hydralisk på TLr)


men samma borrning och slag
samma skivor
samma ryckutjämnare i Bakhjulet (140 kr /st)

(hur är det med tanklocket :D )


och JA har haft först en TLs -98 och nu en TLr -98
båda är två trevliga hojjar :tummenupp
 
obruT skrev:
hmmm.....dom har INTE samma motor.
olika vevar
olika insprutningar TLr 4 spridare TLs 2 spridare
olika kompression (kolvar o Toppar)
olika kylsystem
olika kopplingar (hydralisk på TLr)


men samma borrning och slag
samma skivor
samma ryckutjämnare i Bakhjulet (140 kr /st)

(hur är det med tanklocket :D )


och JA har haft först en TLs -98 och nu en TLr -98
båda är två trevliga hojjar :tummenupp


Stämmer bra, jag tänkte mest på gjutjärnet... :lol
Men som sagt sant, inte många pryttlar som är samma på hojarna. :lol

Är det samma skivor?? Å fan, det visste jag inte. TLSen har ju "skit" bromsar ju. Fast det är ju okens fel.

Baklampan! Den är ialla fall väldigt lik. Men säkert olika nummer på dem. :)

Det är även samma fotpinnar (jag vet för jag köpte ett par till J-benet), men det är ju samma på alla plast Suzukis från de åren...
Dock är växelföraren/pinnen olika.

Säkert samma batteri. ?
 
PutteLiten skrev:
Och mig innan dess. :)
(Om det inte var mig du menade)
Fast, min pärla behövde putsas lite... :lol

Hehe, nä det var faktiskt inte dig jag syftade på men jag kanske hade ett finger med i spelet där också... ? Hehe, man är ju värsta TLR-pushern :D
 
J-Bone skrev:
Hehe, nä det var faktiskt inte dig jag syftade på men jag kanske hade ett finger med i spelet där också... ? Hehe, man är ju värsta TLR-pushern :D


Japp du kopplade ihop mig och Martin.
En provkörning senare och jag ägde en TLR... :lol

:rock :yoparty
 
Glöm inte att jag har första tjing på de där "bolt-on kopplingarna" :)


Din är avställd??
Trist för då kan vi ju inte får en Ride review på Akra systemet. :(
 
Robban_C skrev:
Sorry, borde ha petat dit länken också:
http://hem.passagen.se/robert-carlsson/suz/
Säljes med tår i ögat pga massa andra projekt. Och det £@$€$€{ dygnet har ju bara 24 timmar! :-)

>Ja vad är det för skillnad mellan TLS och TLR förutom kåpan?
10 hk till TLR:s fördel. Rörram på S, "balkram" (eller vad det nu heter) på R. Finns säkert fler skillnader men det är vad jag känner till.

Tjenna,

Ser ju riktigt fin ut. Är den påställd så den går att provköra eller har du ställt in den för vintern?

Moddad luftburk? Vad har det för inverkan? Måste man inte ställa om bränslemängden? Det kanske är gjort? Finns orginal kvar?

.:Micke
 
PutteLiten skrev:
Glöm inte att jag har första tjing på de där "bolt-on kopplingarna" :)


Din är avställd??
Trist för då kan vi ju inte får en Ride review på Akra systemet. :(

Inte avställd men ligger och sover i sin vinterdvala i väntan på att husse ska börja tok-modda. :D
 
Aha. min är avställd. :(

Stendött batteri oxå...
Nu ska jag bara få loss tummen och ta loss vänsterkåpan så jag kan ladda batteriet och flytta hojen till vinterförådet - Tempererat garage. :)
 
twinner666 skrev:
kan du göra så mycket mer på din benet?? :brinnerup :hihi

Hmm...

*Akra helrör
*Bitubo bakdämpare
*Stålspunnet runt om + belägg
*Sprocket specialists drev + DIDerv2 kedja 520
*Brembo bromscylinder
*Rearsets
*Modda bakramen
*Gaffelfjädrar + olja
*Barnett kopplingsfjädrar
+
diverse kosmetika.. :hihi
 
J-Bone skrev:
Hmm...

*Akra helrör
*Bitubo bakdämpare
*Stålspunnet runt om + belägg
*Sprocket specialists drev + DIDerv2 kedja 520
*Brembo bromscylinder
*Rearsets
*Modda bakramen
*Gaffelfjädrar + olja
*Barnett kopplingsfjädrar
+
diverse kosmetika.. :hihi


oj oj....det bor en sann entusiast i dig jocke!! :4skrika då är din vinter räddad då. :yoparty :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top