TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
2899181 Var och besiktligade i går (gick fint för övrigt).
Kommer hem och känner en bekant doft från maskin.
Kollar under tanken och ser att den läcker igen. Det är tredje gången nu har ni grabs några tips på packning på tub som håller ett tag...:va :va
Jag har för mig att jag köpte nåt ornget klet på biltema, klippte till 2 st egna gummi packningar och kleade som fan, och det har hållt än så länge, alla 50 mil jag har kört :D

Men den har stått med soppa i tanken i 2 år så nått rätt måste det ju ha blivit.
 
:D :yoparty japp, 25 år stark och sexig,jag ska tuta på dig när jag kör om dig på utsidan.:D

Yea, yea :tråkad


JE-pistons 12,6:1--Vee-two cams--ported heads and flow tested--Valve race work--Carrillo rods--M4 full system tuct in--Sebimoto bodywork--ISR radial race MC--Wilbers racing suspenion front and rear-- Rims OZ HL02--PC bodywork race airbox and ducts--PCII--Nissin 6-pot. calipers--Ferodo pads--Pyramid C/F hugger--goodridge braided lines--Double bubble windscreen--Pair valve mod.--Barnett springs --TRE--Dealer mod cabel--Factory Shift EVO-kit--Sato "black"rearsets--Graves faringstay--Harris GP Clip-on --Brake Tech Axis Ductile Iron Rotors--Blue Samco hoses--Aviacompositi mirrors--Vandrivers billet plate design 2,spring retainers,sprocket cover,clear clutch cover,rear brake master cylinder spring kit,swingarm pivot +1mm--TWM black Fuel Cap--lighten/balansed crackshaft--squish set 0.95mm--lightend stator rotor 400g-- Titanium bults and some more bits,bla bla.

OOPPS!:jisses :skrämd
...blev just liiiite ödmjuk... :Bugar

VILL SE BILDER!!!
 
Jag har haft, ska kolla när jag kommer hem. Annars tror jag det finns på deras hemsida.
 
2900607 Jag har haft, ska kolla när jag kommer hem. Annars tror jag det finns på deras hemsida.
Det _har_ funnits på deras hemsida. Nu finns det bara en massa crap om PCIII. Inget spår av info om PCII och äldre. :huvet

Vaffan gör du vaken förresten? Skulle inte du jobba i helgen?
 
Jag kör lastbil o wappar samtidigt.

Vi yrkeschaufförer har en enorm simultanförmåga.

Men faan vad det smäller i bilen ibland...

O jag hinner aldrig se vad det var.
Men folk vinkar så glatt åt mig så jag antar alltid att det gått bra o så far jag vidare :D
 
Last edited:
Då hade man fått i hårdare Barnett fjädrar och det verkar som det håller i. Har inte testat riktigt ännu för det är skitväder ute.

Kan varmt rekomendera Roffes Mc i STHLM om ni behöver sådana fjädrar eller något annat. Mycket bra service och trevlig personal:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nu ska jag bara få hem PCIII o GIproATRE nästa helg så att jag kan få nön ös i skiten:D
 
2901261 Då hade man fått i hårdare Barnett fjädrar och det verkar som det håller i. Har inte testat riktigt ännu för det är skitväder ute.

Kan varmt rekomendera Roffes Mc i STHLM om ni behöver sådana fjädrar eller något annat. Mycket bra service och trevlig personal:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nu ska jag bara få hem PCIII o GIproATRE nästa helg så att jag kan få nön ös i skiten:D
Hur många fjädrar hade du nu då?




Vart köper ni era drivpaket och vad betalar ni?
 
2901261 Då hade man fått i hårdare Barnett fjädrar och det verkar som det håller i. Har inte testat riktigt ännu för det är skitväder ute.

Kan varmt rekomendera Roffes Mc i STHLM om ni behöver sådana fjädrar eller något annat. Mycket bra service och trevlig personal:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nu ska jag bara få hem PCIII o GIproATRE nästa helg så att jag kan få nön ös i skiten:D
Ja hörru, du har bara en helg på dig att få det fixat, sen ska det bänkas! :)

Jag hade flyt nog att få ledigt åtminstone en halvdag på fredan där så jag kan komma själv. Vore olyckligt om jag arrar bänkning och sen inte kan komma för att jag har fått jobb. :gnissla

Hur mycket längre var Barnettfjädrarna än orginalen? Jag har för mig att mina var nästan 5mm längre OCH hårdare. No more kopplingsslir här. :)
 
Hur många fjädrar hade du nu då?

Fem fjädrar var det. Passade även på att byta olja till SHELL VSX som ska vara bra för kopplingsgrepp. Så nu var det väl självaste fan om det inte skulle hålla i!

Ja hörru, du har bara en helg på dig att få det fixat, sen ska det bänkas! :)

Jag hade flyt nog att få ledigt åtminstone en halvdag på fredan där så jag kan komma själv. Vore olyckligt om jag arrar bänkning och sen inte kan komma för att jag har fått jobb. :gnissla

Hur mycket längre var Barnettfjädrarna än orginalen? Jag har för mig att mina var nästan 5mm längre OCH hårdare. No more kopplingsslir här. :)

Ja det blir tajt att få på grejerna, har tagit längre tid med leveranserna ifrån Bikersneed än vad det var sagt... :mad:

Ja, Barnett fjädrarna var nog en 5-6 mm längre än orginalen... men det verkar som sagt funka som det ska även om jag inte riktigt testat ordentligt ännu.
 
Last edited:
Den första misstänkte jag först att den varit krockad när man tittade på framhjulet, men sen såg jag att gallret på oljekylaren oxå var gult, så då kanske det var meningen?
 
http://38.113.97.153/instructions/DynoJet/I206-311.pdf

Ta den octo o så knappar du in numret ifrån din pc2 istället i adressen o se vad du får upp.
Annars har du instruktioner för knapparna där, jag har nog inte kvar den som jag hade hemma förut.

Om ni hittar en komplett och bra manual/instruktionsbok för
en PC2 så skicka upp länken här....

Är också lite nyfiken då jag har lagt min någonstans i
min Bermuda triangel!

Jag skall försöka få ner blandningen på tomgång och behöver
kolla hur MP och dom andra fälten påverkar tomgången.

R
 
Bromsskiva

Hej,

är det någon här som vet om en bromsskiva fram till en TL1000R -99
passar på en TL1000S -98 ?

Tacksam för svar:bow
 

Nu tar ni väl ändå i så ni får pungbråck,Det är flera som har nåt liknade som min TLR men "kanske" inte i det här landet ? :jisses
---------------------------------------------------------------------------------------------------

JE-pistons 12,6:1--Vee-two cams--ported heads and flow tested--Valve race work--Carrillo rods--M4 full system tuct in--Sebimoto bodywork--ISR radial race MC--Wilbers racing suspenion front and rear-- Rims OZ HL02--PC bodywork race airbox and ducts--PCII--Nissin 6-pot. calipers--Ferodo pads--Pyramid C/F hugger--goodridge braided lines--Double bubble windscreen--Pair valve mod.--Barnett springs --TRE--Dealer mod cabel--Factory Shift EVO-kit--Sato "black"rearsets--Graves faringstay--Harris GP Clip-on --Brake Tech Axis Ductile Iron Rotors--Blue Samco hoses--Aviacompositi mirrors--Vandrivers billet plate design 2,spring retainers,sprocket cover,clear clutch cover,rear brake master cylinder spring kit,swingarm pivot +1mm--TWM black Fuel Cap--lighten/balansed crackshaft--squish set 0.95mm--lightend stator rotor 400g-- Titanium bults and some more bits,bla bla.

ANSKAFFAS : Hyger pro RSC active styrdämpare svart.
Framskärm i kåååfajber
Bakok ISR eller GSXR1000 01-02
Slangklämmor rosfria släta innuti "Kuntze"
Supersprox drev bak
kill-switch röd
Evili shiftlight
Dynatek Metric varvtalsregulator
Accel coil kit "en för båda cylindrar"

Ca:177-179 kg torr och ca:170 hk (140 bhp)

:hej :pannkyss

Nja,, det finns många TL's med mycket fint på i världen, de flesta är mest bling bling och inget fel med det. MEN, för min del så rockar trimning mest. Motro och chassie trimingar slår allt bling i världen.
Ser det dessutom "mekaniskt" ut så rockar det ännu fetare. :)

Jag vidhåller att hojen är absolut en TLOTM kandidat och även en TLOTY :tummenupp

:hej
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top