TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
PutteLiten skrev:
Japp, ställ den på sidostödet så behöver du inte ens byta olja. :)

Det ska finnas bilder och hella faderullan på TLplanet.com, men jag hittade inte dem vid en snabb körning.

tack

Hittade verkstadshandbok och sprängskisser så nu borde det inte vara så svårt.

Hårdare kopplingsfjädrar är jag sugen på när man ändå håller på. Vill att kopplingen ska klippa i direkt utan en massa feglir.
 
Vet inte hur det är på S´en men på R´en passar iaf Busans fjädrar rätt i vilka är betydligt hårdare.

Annars finns ju Barnett.
 
J-Bone! Länges sedan man såg dig! Har du haft semester eller?
Trodde nästan du krashat. Inte sett ett inlägg på TLP på länge av dig. :hej


Antar att du sett SDTLRs "äventyr". :(



Till frågan:
Var kan man i Sverige köpa Barnett?
Eller ska man satsa på Busa fjädrar direkt?
Ska inte byta jsut nu, men det kommer säkert.


Funderar på att bänka hojen. Skulle dock kosta 600 att ara få en baslinje på hur hojen är idag. :(
Men jag vill veta hur kass den är.
Luftboxen är otät och inga snablar (Får antagligen in varmluft i stället för kall.)
Tycker inte hojen är så wheelie benägen som alla säger. Men, visst, jag lyckades med en Power Wheelie i 2an. Pure Power, inget kopplings tjafs. Och det var en riktig wheelie, ingen sådan där "fjutt 1 dm hög". Jag höll på att slå över... :D
Fy fna vad rädd jag blev! Och dj*vlar vad ont i handleden jag fick vid nerslaget...

För övrigt
Mina kåpor är klara. :D
Skickas i veckan. :)
:rock

Hade detta varit TLP hade jag gjort 4 poster av detta enda... :D
 
PutteLiten skrev:
J-Bone! Länges sedan man såg dig! Har du haft semester eller?
Trodde nästan du krashat. Inte sett ett inlägg på TLP på länge av dig. :hej


Antar att du sett SDTLRs "äventyr". :(



Till frågan:
Var kan man i Sverige köpa Barnett?
Eller ska man satsa på Busa fjädrar direkt?
Ska inte byta jsut nu, men det kommer säkert.


Funderar på att bänka hojen. Skulle dock kosta 600 att ara få en baslinje på hur hojen är idag. :(
Men jag vill veta hur kass den är.
Luftboxen är otät och inga snablar (Får antagligen in varmluft i stället för kall.)
Tycker inte hojen är så wheelie benägen som alla säger. Men, visst, jag lyckades med en Power Wheelie i 2an. Pure Power, inget kopplings tjafs. Och det var en riktig wheelie, ingen sådan där "fjutt 1 dm hög". Jag höll på att slå över... :D
Fy fna vad rädd jag blev! Och dj*vlar vad ont i handleden jag fick vid nerslaget...

För övrigt
Mina kåpor är klara. :D
Skickas i veckan. :)
:rock

Hade detta varit TLP hade jag gjort 4 poster av detta enda... :D

Har haft sjukt mycket att göra senaste tiden, inte hunnit med hojen nånting alls :( :(
Knappt hunnit surfa nåt heller. :( :(
Har dock hunnit se vad som hände SD och Jens :( :(

Vet inte var man köper Barnett grejer faktiskt, men jag försöker nog få tag i Busafjädrar såsmåningom själv.

Blir spännande att se dina kåpor :)
 
PutteLiten skrev:
J-Bone! Länges sedan man såg dig! Har du haft semester eller?
Trodde nästan du krashat. Inte sett ett inlägg på TLP på länge av dig. :hej


Antar att du sett SDTLRs "äventyr". :(



Till frågan:
Var kan man i Sverige köpa Barnett?
Eller ska man satsa på Busa fjädrar direkt?
Ska inte byta jsut nu, men det kommer säkert.


Funderar på att bänka hojen. Skulle dock kosta 600 att ara få en baslinje på hur hojen är idag. :(
Men jag vill veta hur kass den är.
Luftboxen är otät och inga snablar (Får antagligen in varmluft i stället för kall.)
Tycker inte hojen är så wheelie benägen som alla säger. Men, visst, jag lyckades med en Power Wheelie i 2an. Pure Power, inget kopplings tjafs. Och det var en riktig wheelie, ingen sådan där "fjutt 1 dm hög". Jag höll på att slå över... :D
Fy fna vad rädd jag blev! Och dj*vlar vad ont i handleden jag fick vid nerslaget...

För övrigt
Mina kåpor är klara. :D
Skickas i veckan. :)
:rock

Hade detta varit TLP hade jag gjort 4 poster av detta enda... :D

hmm när du snackar powerwheelie, sitter du som en säck med potatis, eller lutar du dig bakåt ? står du lite lätt på fotpinnarna ?

jag måste iaf förflytta röven lite längre bak och ev rycka lite för att få den att klättra på 2:an annars är det 1-2 dm över marken som gäller.

hmm på tal om nedslag så har jag haft en tendens att slå sönder "härligheten".

jag vet att när jag nyligen köpt cykeln så låg jag vid ett långt vägbygge och puttrade i 70-80 byggde upp ett långt koppel av bilar bakom mig när vägbygget var slut klev jag ner från 5:an till 2:an och klippte till med gasen resulterade det i en utav mina finare wheelies och jag som inte ens hade tänkt wheela =) men nu tycker jag inte att det är samma klipp i den får se när jag får tillbaka den från verkstaden.
 
PutteLiten skrev:
För övrigt
Mina kåpor är klara. :D
Skickas i veckan. :)
:rock

"PL", Har du beställt från Hamerit??
I så fall, gick det bra? Har jag fattat rätt om du beställt Gixxer TLR kåporna??
Nyfiken som satan, vill se bilder så fort det är klart!!! :D

Tänkte köpa crashkåpor till min, men vet inte om jag ska ha med eller utan lysen. Först var det tänkt att bara ha dom på banan, rena racekåpor alltså, men det kanske är jobbigt att hålla på och byta fram och tillbaks hela tiden....
Jaja, vi får se...

Ingen som har nåt begagnat skräp liggandes?
 
Boys, behöver lite hjälp här.

Jag har lyckats fibbla bort tomgångsjusteringsvajern som sitter vid ramen på vänster sida och vet inte riktigt var den ska sitta.

Behöver jag ta bort hela luftburken för att sätta tillbaka vajern?
Isåfall, hur får man bort "skyddsbläcken" som sitter över skruvarna till spjällhus(insug)trattarna?? Detta för att få bort botten på luftburken då...

Tacksam för hjälp... :confused:
 
Twosaint skrev:
hmm när du snackar powerwheelie, sitter du som en säck med potatis, eller lutar du dig bakåt ? står du lite lätt på fotpinnarna ?

jag måste iaf förflytta röven lite längre bak och ev rycka lite för att få den att klättra på 2:an annars är det 1-2 dm över marken som gäller.


Jag har för mig att jag ryckte lite. Men jag sitter nästan allitd som om jag skulle sätta på tanken. Så om jag flyttar bak lite så kanske man inte skulle behöva rycka upp den?
Jag har ju hört att folk ryckt upp den i 3:an. Men man vet ju inte hur mcyket de har trimmat och drevat hojen. Min ska vara standard, eller möjligen +1 kugg där bak (jag hade tänkt räkna om jag kommer ihåg det någon gång...)
 
Macke skrev:
"PL", Har du beställt från Hamerit??
I så fall, gick det bra? Har jag fattat rätt om du beställt Gixxer TLR kåporna??
Nyfiken som satan, vill se bilder så fort det är klart!!! :D

Tänkte köpa crashkåpor till min, men vet inte om jag ska ha med eller utan lysen. Först var det tänkt att bara ha dom på banan, rena racekåpor alltså, men det kanske är jobbigt att hålla på och byta fram och tillbaks hela tiden....
Jaja, vi får se...

Ingen som har nåt begagnat skräp liggandes?

Japp, HammerIt TLRR (Gixxer lookalike) kåpor. Enbart fram kåpor dock, för jag gillar ankstjärten. :)

Hur det gick: Vet ej. Kåporna skickas idag.... :)

Jag e oxå nyfiken. :D


Och hur de blir?
Så här hoppar jag, fast med svart tank... :)
 

Bifogat

  • tlrr3_primed_gixxer_tlr.jpg
    tlrr3_primed_gixxer_tlr.jpg
    82.1 KB · Visningar: 157
Angående Hayabusafjädrar, så dom jag köpte var mjukare än TL:ens, så jag bytte tillbaka igen.

Skyddsbläcken? Menar du klämmorna som håller fast burken på förgasarna så är det ju bara att lossa dem, behövs en lång stjärnskruvmejsel, och sen tar man i och lirkar lite så ploppar den av.


För övrigt har jag fått tillbaka ramen pulverlackad svart nu, bilder kommer... :tummenupp
 
Hmm... Psycho, jag tror att du beskriver hur det är på S´en. Jag känner inte igen det där riktigt, förgasarna?

Hur som helst så har TLRR förklarat för mig att man ska böja upp flärparna som skyddar skruvskallarna, men tack ändå. :tummenupp
 
J-bone>, Det stämmer, glömde mig lite.
 
Jahapp, det va ju ganska lätt grejat. Vajern för tomgångsjusteringen hade skruvats ut så det va därför jag inte hade nån tomgång så nu är det grejat iallafall, men det skumma nu är att justeringen på vänster styrhalva knappt påverkar tomgången någonting längre :confused:

Jag får väl skruva ur filtret för 23532:e gången och kolla om spjällen rör sig när man drar i spaken....
 
Läste just det här på tlplanet, det är så j-vla klockrent!
Om nån frågar varför jag kör TL och inte vill ha något annat så beskriver det här nog bäst varför... :bow


i guess the tl is like crack..
1. everyone not addicted cant see what the big deal is
2. crack dealers dont have to advertise either
3. no matter how bad it is for you, you will keep riding it
4. ever seen a cop trying to catch a crackhead? them bastids is fast when they wanna be
5. it is sooo much fun is has gotta be illegal
6. crackheads are always broke too
7. i know i get all whacked inside when i take a hit (twist the throttle)
8. crack is crack, never "new crack", "improved crack" or "better than the original crack"
 
Alltså, är TLRen så jävla bombastic???

Nu har ju jag inte kört någon annan hyfsat trimmad 1L-twin, men är den verkligen bättre än alla Duccar, Hondor osv?
Och varför??

*duckar*

//Anders.
 
Har funderat lite på turbofrågan eftersom det har diskuterats fram och tillbaka på forumet..Jag har dock aldrig hört talas om en twin med turbo :confused: Går det att ha turbo på en twin eller inte? Man kan ju tänka sig vilket vrid det skulle bli :skrämd skulle kanske bli helt omöjlig att köra med.
 
UnderDOG skrev:
Alltså, är TLRen så jävla bombastic???

Nu har ju jag inte kört någon annan hyfsat trimmad 1L-twin, men är den verkligen bättre än alla Duccar, Hondor osv?
Och varför??

*duckar*

//Anders.

Näe, den är inte bättre än Hypersportare, SP1´or m fl. Men med lite kärlek och några verktyg kan den komma jävligt nära, till ett riktigt bra pris dessutom. Det ska dock sägas att det behöver skruvas lite innan den visar sitt rätta jag.

Många av oss älskar den här hojen helt enkelt, det handlar inte om att ha den "bästa" hojen, isåfall skulle man ju köpa nytt varje år. TLR konstruktionen är ju från 1998 och har inte uppdaterats nämnvärt så den är knappast "modern" med år 2003´s mått mätt. Men det skiter vi i :D

Det handlar om att ha en hoj med ett unikt (och jävligt läckert om du frågar mig) stuk, massor av utstrålning och en grym s k "fun-factor", en riktigt kul maskin helt enkelt. :fakta
 
beamer skrev:
Har funderat lite på turbofrågan eftersom det har diskuterats fram och tillbaka på forumet..Jag har dock aldrig hört talas om en twin med turbo :confused: Går det att ha turbo på en twin eller inte? Man kan ju tänka sig vilket vrid det skulle bli :skrämd skulle kanske bli helt omöjlig att köra med.

Det vore ju uppkäftigt som fan men är tydligen svårt att utföra i praktiken, varför vet jag inte riktigt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top