TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
TLRR skrev:
2530977

Lasse: vilket fabrikat är det på de rören ?

URM Racing svenska bästa rör vetu :yoparty verkar vara högdraget också :tungan
P8310210.JPG
 
Fanken vad jag är trött, har sovit 4h sen kl. 9 tisdag, kört 300mil i en citoen till kirknes o tillbaka.

Nu ska jag sova...

Fan vad jag hatar finska.
 
Över 10000 inlägg! Det måste vara sporthojrekord. :)

:tuttar :yoparty :fyllisar :öl :slicka :födelseda :dricka :cpparty


Najsa rör det där Lasse, men vad i hela friden är det du håller på å bygger ihop? :va
 
tl1000larsson skrev:
2531450 URM Racing svenska bästa rör vetu :yoparty verkar vara högdraget också :tungan
P8310210.JPG


Ska du byta till URM-systemet?Vad händer med Akra-systemet som sitter på? Om du inte vill ha akra-systemet ligga o skräpa så kan jag hjälpa dig att ta hand om det!

Det är sånt TL-vänner är till för :)
 
Någon som kan berätta lite skillnader på TLR och TLS? förutom kåporna då.. Effekt? körupplevelse?
 
TLRR skrev:
Lasse förklara vad det extra röret gör,jag är nyfiken.

Inte den blekaste ringa vettiga aning :va :confused: känns helt onödigt att ha det där överhuvuvdtaget den bakre cyllen borde ju pumpa in avgaser mot den främre och som du säger skapa ett högre tryck där men jag ska testa att mejla URM och fråga :)
 
Ljungqvist skrev:
2532581 Ska du byta till URM-systemet?Vad händer med Akra-systemet som sitter på? Om du inte vill ha akra-systemet ligga o skräpa så kan jag hjälpa dig att ta hand om det!

Det är sånt TL-vänner är till för :)

Nix pix akrat stannar kvar på sin mästarinna :tungan

Octofinger skrev:
2532499

Najsa rör det där Lasse, men vad i hela friden är det du håller på å bygger ihop? :va

Ingen aning men det är Ronnys fel :tuttar
P8310211.JPG
 
Last edited:
Jag tror att jag vet vad du ska göra, och jag är avundsjuk.
Jag hade tänkt göra det med, men penga brist satte på för det.

Visst är det SS.....
 
Grattis till 10.000 Ronny! :tummenupp
Gott att att inte någon gästspelare tog den :hihi

CeZar skrev:
2533376 Någon som kan berätta lite skillnader på TLR och TLS? förutom kåporna då.. Effekt? körupplevelse?

Motroblocket är samma på hojarna.
Det är troligen samma fälgar.

För att hårddra det så är det allt.
Resten skiljer.

R har en sportigare körställning. Typiskt Suzuki sporthojs ställning från sent 90tal.
S är mer upprätt, bra eller dåligt är ju en smaksak.

R är mer varvilligt. inte bara det att den varvar mer, den är tröttare på låga varv och behöver mer varv än S'en.

R är tyngre.
S wheelar bättre.

R är stadig som ett berg
S är livligare

R har bättre bromsar
S - bolt-on(aka enkelt) att byta till R bromsar.

Tja, det är två helt olika hojar med en i grunden likartad motor kosntruktion.

Provkör båda och se vilken som passar dig bäst.

Personligen hade jag velat ha en R motor med S kåpor och en ram från någon 3dje parts tillverkare, typ Terry Sheppard eller liknande, med S körställning. (börjar bli gammal... :hihi)
 
Last edited:
Då var dom på plats:D Så jävla mycket bättre stuk!!
 

Bifogat

  • DSC00395mini.JPG
    DSC00395mini.JPG
    52.8 KB · Visningar: 48
  • DSC00396mini.JPG
    DSC00396mini.JPG
    48.6 KB · Visningar: 76
Last edited:
Det passade ju sketans bra med gixxer bakdelen!!

Normalt gillar jag inte tailrisers, men med gixxer bakdelen blev det :tummenupp
 
Precis..Den är ju låg tack vare att orginal rumpan är så hög. Därav blev det lite fel stuk med gixxer baken.
Tackar ja Vandriven på TLzone för:pannkyss

PutteLiten skrev:
2537286 Det passade ju sketans bra med gixxer bakdelen!!

Normalt gillar jag inte tailrisers, men med gixxer bakdelen blev det :tummenupp
 
TLRR: Du verkar ha skruvat en del TLR:)
Måste få fråga om du har nån aning om vart min olja tar vägen i tillern. Den har käkat en hel del under sommarn(rätt hårt kört)

Ingen blårök, går bra, hittar inga olje fläckar.
Lite svart rök när ja drar fullt men det tror ja kommer för att den är fett mappad..lite uppskruvad med soppen. (ska bänkas o mappas ivår hos nån firma)

Vart tar oljan vägen..om ringarna skulle va slut borde det väl komma ut nått ur piporna?

Hojen har gått 4300 och har kört 550 mil i sommarn och fyllt på ca 3-4 liter olja.
Nått med luftfiltret och vevhus ventilation har moddad av tidigare ägare. Nått som han hitta på nätet att det var bra.


Nån ide? har redan pratat med många andra som inte velat spekulera.


nån annan som vet får väldigt gärna svara oxå:rolleyes:

//David

TLRR skrev:
2536007 TLR har stadigare ram,annat chassie o 10 hk mer,men är 10 kg tyngre än TLS
Motorn på TLR har smidda kolvar starkare o lättare vevstakar uppgraderad insprutning och bättre oljekanaler med högre oljetryck.Dessa uppgraderingar kom på TLS,tror det var sent -98 i alla fall så hade -99 dessa uppgraderningar på vevhushalvor och oljekanaler.

Körupplevelserna vet jag inte så mycket om mellan modellerna.men dessa hojar drar starkt från låga varv till maxvarv 10340 rpm o framhjulet drar gärna till väders. Spec när man moddat lite o ställt in sprutet.:)
 
Tjena!

Angående försvinnande olja skulle jag satsa pengar på att
den ligger i luftburken... men det är bara mina 5 ören! :)

En annan sak......

Jag är på jakt efter EN styck ljuddämpare till TLS/TLR ( Möjligtvis annan )
Original eller annan dämpare, allt av intresse....krashad, trasig eller ful.....

Bara den blir BILLIG! :D

Kontakta mig om ni har något liggande.......

R
 
TLRR skrev:
2538424 Vad kör du på för olja ? För "tunn" helsyntet har en förmåga att förbrukas utan att det blåryker,så att man ser det.(men inte så många liter på så få mil)
Ligger det olja i luftburk och slangar från vevhusventilationen ?

Jag kan bara GISSA men kolla upp vad som är gjort på vevhusventilationen.
Kolla tändstiften om de är "feta" med oljerester eller olja.
Kolla ventilspelet.
Ta ett komp.prov
Sedan kan vi spekulera,där skulle jag börjat :)

Det finns säkert flera teorier o kunskap från andra här som kommer fram.:tummenupp

Jag bad om extra tjock olja just eftersom den käkar.

Ska ta o kolla luftburken , har ju hört att den kan kasta olja vid full gas när det e problem med vevhusventilationen.

Tackar och bugar så länge för hjälpen så återkommer jag:pannkyss
 
tl1000larsson skrev:
2531450 URM Racing svenska bästa rör vetu :yoparty verkar vara högdraget också :tungan
P8310210.JPG
så där såg inte mitt högdragna urm system ut :va
 
Tog bort luftfiltret och det var lite färsk olja på det. slangen som ska sitta uppe på luftburken dom var pluggad!!
Men det måste vara massa olja nånstans om det har med det att göra?!

[Den här tråden är underbar:tummenupp ]

//David

TLRR skrev:
2538424 Vad kör du på för olja ? För "tunn" helsyntet har en förmåga att förbrukas utan att det blåryker,så att man ser det.(men inte så många liter på så få mil)
Ligger det olja i luftburk och slangar från vevhusventilationen ?

Jag kan bara GISSA men kolla upp vad som är gjort på vevhusventilationen.
Kolla tändstiften om de är "feta" med oljerester eller olja.
Kolla ventilspelet.
Ta ett komp.prov
Sedan kan vi spekulera,där skulle jag börjat :)

Det finns säkert flera teorier o kunskap från andra här som kommer fram.:tummenupp
 
Last edited:
Robster skrev:
2538452 Tjena!



Jag är på jakt efter EN styck ljuddämpare till TLS/TLR ( Möjligtvis annan )
Original eller annan dämpare, allt av intresse....krashad, trasig eller ful.....

Bara den blir BILLIG! :D

Kontakta mig om ni har något liggande.......

R
Jag kanske har en burk som du skulle kunna använda, jag kommer inte att använda dom igen.

Den dan jag kommer på att det ska vara stock på den så kommer jag att köpa fräscha burkar.

Så om du säger vad du ska ha den till så kanske du kan få den av mig :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top