TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Hej grabbar...

Efter en dödsolycka 24 september så är man i gång igen, Micke dog på en TL1000S, min "gamla".

Nu ska jag inte negativ alls, men för er som INTE läst artikeln "Lethal Weapon", som finns på TL-forumen på nätet, gör det.

Mer och mer tyder på att Mickes 97:a, trots bra däck, bra underlag osv. av någon konstig orsak gick omkull, och varken vi eller polisen kan hitta ett svar.

I artikeln som jag nämner ovan, finns det hänvisat till olyckor med mystiska bakhjulssläpp, med dödlig utgång, och tokvarning för "tankslappers" som åtgärdades med en styrdämpare.

Tanken jag vill få fram är att, va försiktiga med era TL1000S, jag älskar den hojen själv, en röd TL1000S alternativt en vit-blå TL1000R är ju fantastiska hojar!

Använd huvet och inse att det är en nästan en experimentshoj, i alla fall tidiga TL1000S, och kör efter de premisserna...

Jag kommer hänga här och glo framöver även om hojåkandet är över just nu.



Vi kommer nog få tillbaka hojen, som är marginellt skadad, men det som är trasigt är kåporna, bromssystemet(oljebehållare bortsliten) och styret med alla grepp och kontroller.

Motor, gaffel, däck, fälgar, bromsar(ok+skivor), ram, sadlar, kuts, lysen m.m. kommer säljas.

PM:a för frågor, TL1000S, 97:a, gått 3600 mil, servad sist vid 3300 mil, motorn går finfint.
 
Last edited:
Vila i frid Micke. :(


Fredde83 skrev:
2519728 Skönt med en liten kvällsrunda :)
Var och bytte däck igår. Blev Pilot Power igen, nöjd med dom.

Va kör ni på för däck?
Jag kör på PP jag med. Känner mig mycket trygg med dem. Det absolut bästa är att de greppar så skönt när det är blött ute. Jag körde förra året med de Tomahawk som förra ägaren hade monterat. Jag har nog bättre våtgrepp med mina PP än jag hade med Tomahawk-däcken på torr asfalt.

Mina PP har rullat nästan 800 mil i år, och jag har mönster kvar. Det har nötts lite väl mycket i mitten på bakdäcket, men det är väl så det blir om man matat mycket landsväg.
 
Last edited:
På tal om dödsolyckan med en -97:a, den 24/9 -06.

Varje dödsolycka är lika fruktansvärd. Jag har med stigande svårmod läst de flesta notes om de vidriga olyckorna som refererats här på forumet.
Som så många andra redan har anfört otaliga gånger, är det ju de efterlevande i familjen samt övrig släkt och vänner som abrupt får sin omvärld oåterkallerligen förändrad för resten av sina liv på ett tragiskt sätt.

Det gäller att ha respekt för såväl livet som döden; dock mest för livet eftersom det ju är, såvitt känt i alla fall, en klart mer begränsad resurs än motsatsen . . .

V. I. F.
 
Hej alla !

Jag hade tidigare, den 7/10-06, en fråga om var skaffa tillbehör etc. till min inköpta TL1000S (-99, svart); det är främst fråga om ny bakdel, eftersom såväl bakskärmen som lastkrokarna tagit bort av någon föregående ägare, men jag har även kommit på att en cuts samt en bellypan inte skulle sitta helt fel.

Så om det är någon här på forumet som kan ge tips om adresser till någon bra skrot- &/ hojhandlare som har sådana prylar, eller om det kanske finns någon som till äventyrs råkar ha omfrågat material tillhands hemma på kammaren, så är jag klart intresserad !

Bifogar (efter befogad begäran från Ricken) en bild på min TL, med bakdelen i profil, där avsaknad av skärm och lastkrokar tydligt framgår.

attachment.php


Ha det gott !

:Rockbanan
 
Last edited:
Har varit ute på en liten sväng, cirka 15 mil.
Var tvungen och tvätta också :)
 
Last edited:
Two Brothers Racing, är det nån känd bullerburktillverkare på andra sidan pölen? Låter för jädra gött gör de ialf :)
 
MikeTL skrev:
2521208 Hej alla !

Jag hade tidigare, den 7/10-06, en fråga om var skaffa tillbehör etc. till min inköpta TL1000S (-99, svart); det är främst fråga om ny bakdel, eftersom såväl bakskärmen som lastkrokarna tagit bort av någon föregående ägare, men jag har även kommit på att en cuts samt en bellypan inte skulle sitta helt fel.

Så om det är någon här på forumet som kan ge tips om adresser till någon bra skrot- &/ hojhandlare som har sådana prylar, eller om det kanske finns någon som till äventyrs råkar ha omfrågat material tillhands hemma på kammaren, så är jag klart intresserad !

Bifogar (efter befogad begäran från Ricken) en bild på min TL, med bakdelen i profil, där avsaknad av skärm och lastkrokar tydligt framgår.

attachment.php


Ha det gott !

:Rockbanan
Ok. jag ville bara se så att det var rätt grejor det handlade om.

Men ring till Sams motor till ex. Dom är riktigt trevliga o ha o göra med.

Du behöver en ny bakram, och en innerskärm, vad fasiken heter den då egentligen?

Mr. Kongo skrev:
2524807 Two Brothers Racing, är det nån känd bullerburktillverkare på andra sidan pölen? Låter för jädra gött gör de ialf :)
Jodå, dom hr man väl hört talas om ett par 24ggr :)
 
Last edited:
Ricken skrev:
2518092 Svart kan ju inte vara bra, den håller ju faktiskt på att ramla bort.

Inte en siffra kvar på reg. numret?!

Det tycker inte ollissen om..

:va
Det gick så snabbt att nuffrorna trillade av.
Tror ni han köper det argumentet?? :hihi

Ramlar bort, pfft, det är som den är otålig. gillar ju inte att stå still så där... :lol

:hej

MikeTL skrev:
2521208 Hej alla !

Jag hade tidigare, den 7/10-06, en fråga om var skaffa tillbehör etc. till min inköpta TL1000S (-99, svart); det är främst fråga om ny bakdel, eftersom såväl bakskärmen som lastkrokarna tagit bort av någon föregående ägare, men jag har även kommit på att en cuts samt en bellypan inte skulle sitta helt fel.

Så om det är någon här på forumet som kan ge tips om adresser till någon bra skrot- &/ hojhandlare som har sådana prylar, eller om det kanske finns någon som till äventyrs råkar ha omfrågat material tillhands hemma på kammaren, så är jag klart intresserad !


WWW.TLZONE.NET

:tummenupp
Där finns allt och lite till för Tillisar och Tillers. :)

PS. släng inte bak ramen, den går att sälja, finns ju många som inte vill ha lastkrokar på sina bakdelar... :hihi
 
Last edited:
Service

Jag ska in med min tl1000s -97 på 4000mila service, Någon som vet vad som ingår i den och vad det kostar?
Vill gärna ha in den i närheten av Uppsala..
 
Putteliten (10/10) & Ricken (9/10);
tack för återkopplingen !
Jag har väl litet att jobba på under vintern
 
masw1 skrev:
2527973 Jag ska in med min tl1000s -97 på 4000mila service, Någon som vet vad som ingår i den och vad det kostar?
Vill gärna ha in den i närheten av Uppsala..
Är det egentligen nån 4000-milaservice?
I handboken har du intervallerna 100, 600, 1200, 1800 och 2400 mil. Lite olika saker som ska inspekteras på dem. Det ser ut som att nästa "stora" service blir då på 4800 mil och det är 2400-milaservicen igen. Det är vad jag skulle gissa mig till iaf. Jag kör inte in min på service igen då jag underhåller den bra mycket bättre själv. Vågar INTE lämna in den till nån slarvig mekaniker utan kvalitetskänsla.
 
Inlägg 10000

masw1 skrev:
2527973 Jag ska in med min tl1000s -97 på 4000mila service, Någon som vet vad som ingår i den och vad det kostar?
Vill gärna ha in den i närheten av Uppsala..

Min TLR var inne på 2400 i sommras. ca 3000 för arbetet och lite mindre i delar. Räkna med 5-6000:-

Jag rök på ett nytt drivpaket oxå men det har man ju lite koll på själv så det var ingen överraskning.


:hoppa
Eftersom jag e nykomling på tråden ville jag inte vara den som spräcker 10000 så jag gör ett tillägg istället. Vem blir nr 10000:tummenupp
 
Last edited:
Vem gör nästa inlägg?

Nummer 10.000 :yoparty
Fetaste tråden på sporthoj ... 500 sidor!!!!

:banana :öl :cpparty :pussa :2cool :Rockbanan :dricka :squid :slicka :fyllisar

Dax att göra den till en sticky??? :D
 

Bifogat

  • fat.jpg
    fat.jpg
    50.3 KB · Visningar: 55
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top