TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Håller med MrTL.
Jag mutade Robban att visa mig hur man gör och det är enkelt, om lite pilligt.

Du behöver en torx som har hål i mitten ("säkerhetstorx" eller vad de nu kallas...).
Kåpor och allt kan sitta kvar och men behöver bara lyfta tanken i framänden. Och så sitter det en mojäng i vägen framför TPS'en, bara att lossa skruven och lirka loss. Den sitter bara i en skruv (men sitter rätt hårt fast)


vid 1200 ska den vara i mitten, och vid ca 1400 ska den hoppa upp till övre. (dealermode)
Det kan ta en liten stund att få till det för det rör sig om någon milimeters skillnad på rätt och fel på TPSen.
PS - använd "choken" för att ändra tomgångsläget upp och ner. Och när du är klar med TPS justeringen ändrar du så du får önskat tomgångs rpm med "tomgångsskruven" DS.


Lycka till
:hej
 
Last edited:
PutteLiten skrev:
2356783 Håller med MrTL.
Jag mutade Robban att visa mig hur man gör och det är enkelt, om lite pilligt.

Du behöver en torx som har hål i mitten ("säkerhetstorx" eller vad de nu kallas...).
Kåpor och allt kan sitta kvar och men behöver bara lyfta tanken i framänden. Och så sitter det en mojäng i vägen framför TPS'en, bara att lossa skruven och lirka loss. Den sitter bara i en skruv (men sitter rätt hårt fast)


vid 1200 ska den vara i mitten, och vid ca 1400 ska den hoppa upp till övre. (dealermode)
Det kan ta en liten stund att få till det för det rör sig om någon milimeters skillnad på rätt och fel på TPSen.
PS - använd "choken" för att ändra tomgångsläget upp och ner. Och när du är klar med TPS justeringen ändrar du så du får önskat tomgångs rpm med "tomgångsskruven" DS.


Lycka till
:hej

Ska göra det där om en timma...får se, men det borde gå vägen :) kollade ju den snygga filmen... :)
 
Mycket trassel nu...

Min TLS läcker olja, dels ovanför främre cyllen.. kan det vara vevhusventilationen kanske? (har gått lite på bakhjulet men bara amatörskutt) åtgärder? förslag? :va
Dessutom trycker den ur sig olja någon stans på vänster sida.. men verkar bara vara under färd, dvs inget vid varvning på tomgång. funderar på packboxen vid framdrevet. nån annan ide? läst nått om kopplingåtertryckningsmojäng som va standard fel(är ingen höjdar mekare..än...)
Dessutom fick jag batteritorsk på hojen och bostade igång den med startboster. Därefter gick den som en påse nötter :( bluddrade och knallade som satan varefter den dog ett par km senare, verkade som den fick för mycket soppa...
Funderar på ifall PC2 kan ha blivit "nollad" och mappningen gått förlorad?
Ska testa att lägga in ny mappning, måste bara få tag på en laptop först. Nått mer jag ska titta på om jag ändå ska riva i tank och kåpor för att kolla vid cyllen?

Det possitiva är iaf att jag kommer att lära mig hur min hoj e ihopskruvad :tummenupp
 
Ingen som köpt annan styrdämpare till sin TLS lr TLR? som monterats på annan plats än orginal??

Blir gääälen...får inte dit ngt på orginal platsen när d sitter fighter styre på nu..
 
ZtreetFajter skrev:
2358069 Ingen som köpt annan styrdämpare till sin TLS lr TLR? som monterats på annan plats än orginal??

Blir gääälen...får inte dit ngt på orginal platsen när d sitter fighter styre på nu..


Sjyst font och färg :mad:

Nej, tydligen inte, då ingen svarat i någon forumdel...
 
ZtreetFajter skrev:
2358069 Ingen som köpt annan styrdämpare till sin TLS lr TLR? som monterats på annan plats än orginal??

Blir gääälen...får inte dit ngt på orginal platsen när d sitter fighter styre på nu..
Ta o lyft på röven o far ut på alviks o kolla på en av deras SV1000, dom har väl fortfarande nån i butiken, där sitter dämparen annorlunda....

Och ta av dig hjälmen, det är dags o sova nu!!!
 
Ricken skrev:
2358226 Ta o lyft på röven o far ut på alviks o kolla på en av deras SV1000, dom har väl fortfarande nån i butiken, där sitter dämparen annorlunda....

Och ta av dig hjälmen, det är dags o sova nu!!!


Har ju redan varit där idag! ;)

Kan inte sova utan hjälm!!
 
Tittade du på nån Sv??

Visst har dom dämparen framtil under lyset??
 
Kom ett trevligt (men dyrt 3560:-) paket från Mototec i Kanada idag med den nya undertailen med vita shotgun lampor och inbyggda ledblinkers! (efter 2 månaders väntan)
Få se om jag får ihop det efter jobbet och kan knäppa några bilder. på Kommer att bli riktigt nice!

Bara 20min kvar tills man slutar :banana

EDIT: lite mer mek än vad jag trodde det skulle vara (som vanligt). Min personliga mekaniker kommer förhoppningsvis i kväll och hjälper mig kapa/klistra/fixa lite.
 
Last edited:
Ja då har man flyttat hemifrån! Och 1200mil-servicen närmar sig med stormsteg. Va ska den kosta?
 
:yoparty

Ändrade lite i min profil så nu är TL-Tråden på "endast" 120 sidor :lol

:hej
 
-chris- skrev:
2357875 Min TLS läcker olja, dels ovanför främre cyllen.. kan det vara vevhusventilationen kanske? (har gått lite på bakhjulet men bara amatörskutt) åtgärder? förslag? :va
Dessutom trycker den ur sig olja någon stans på vänster sida.. men verkar bara vara under färd, dvs inget vid varvning på tomgång. funderar på packboxen vid framdrevet. nån annan ide? läst nått om kopplingåtertryckningsmojäng som va standard fel(är ingen höjdar mekare..än...)
[guess mode] Ofta läker den där tryckstången för kopplingen går in i motorn. Plocka bort vrid-armen för kopplingen innanför drevkåpan så ser du. Det är en stor gummipackning med ett litet hål där tryckstången går in. Den är apalätt att byta (vad jag minns), bara att sätta in en skruvmejsel och bända ut den och sen peta in en ny. Den läker mest när hojen körs. [/guess mode]

Dessutom fick jag batteritorsk på hojen och bostade igång den med startboster. Därefter gick den som en påse nötter :( bluddrade och knallade som satan varefter den dog ett par km senare, verkade som den fick för mycket soppa...
Funderar på ifall PC2 kan ha blivit "nollad" och mappningen gått förlorad?
Ska testa att lägga in ny mappning, måste bara få tag på en laptop först. Nått mer jag ska titta på om jag ändå ska riva i tank och kåpor för att kolla vid cyllen?
Din pc2 borde in ha nollats. Den ska inte vara beroende av batterispänning för att hålla minnet. Jag tror det är nåt annat som jävlas....

Vill bara visa er detta om ni inte sett det än...
En stulen streetfighter. (från TLZone)
http://tlzone.net/forums/showthread.php?t=73299
 
Last edited:
Octofinger skrev:
2363227 [guess mode] Ofta läker den där tryckstången för kopplingen går in i motorn. Plocka bort vrid-armen för kopplingen innanför drevkåpan så ser du. Det är en stor gummipackning med ett litet hål där tryckstången går in. Den är apalätt att byta (vad jag minns), bara att sätta in en skruvmejsel och bända ut den och sen peta in en ny. Den läker mest när hojen körs. [/guess mode]


jag har läst på lite mer på tlzone och tlplanet, och ska passa på att byta både packningen vid tryckstången och den vid utgående axel, ser nämligen inte nått tydligt tecken på läckage varken från stången eller axeln. Men kan ju inte vara nått annat än de två, är ju allt som finns där :va
funderar även på att ta packningen runt växelaxeln och runt kåpan runt... ska man göra nått ska det göras ordentligt :D

när jag inspekterade allt idag såg jag att jag har lite kylarvätska som läckt ut ur skvallerröret vid vattenpumpen så blir till att byta olje och glykolpackningen där bakom vid samma veva.

Octofinger skrev:
2363227
Din pc2 borde in ha nollats. Den ska inte vara beroende av batterispänning för att hålla minnet. Jag tror det är nåt annat som jävlas....

Var rädd för att det var nått annat än pc2.. mappningen verkade finnas kvar i burken... laddade in en ny map iaf... kände mig som värsta gp-mekanikern som servade med laptopen... (iof inte min men chefen lånade gärna ut sin :) )
dock startade hon fint och gick bra när jag laddat batteriet... lite olustig känsla dock...

kollade stiften och de hade normal beläggning så vet inte om det är/var så att att hon inte fick soppa... men då borde hon väll inte knalla? knallarna är väll oförbränd soppa som tänds i avgassystemet pga värmen? dvs för mycket soppa...eller ingen gnista på stiften...
hittade en liten kabel dock under sadeln som jag kopplade ihop, svart i egen majestät, nått med bränsle/tändning att göra?

Problemet med varifrån oljan över framre cyllen är dock olöst, tittat lite snabbt men inte sätt något än... blir nog en rejäl rivning i helgen, förutsatt att jag får grejer i tid... vilket inte lär hända... suck

beställde även en haynes manual idag, känns bättre i själen att bläddra och skita ner sidorna med olja och klägg än att läsa på dataskärmen...
 
-chris- skrev:
2363302beställde även en haynes manual idag, känns bättre i själen att bläddra och skita ner sidorna med olja och klägg än att läsa på dataskärmen...

Man kan ju alltid printa ut? :)

Lycka till. :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top