TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Ricken skrev:
2327100 Det såg härligt ut det där Robban, ni lyckades inte sänka er själva med nån krok eller? :D

Jag hojtar till om jag behöver rören, får se vad skrotnissen säger, om han märker att dom saknas.



Du byter nummer 4, 3, 2A, 9 och 5.

water_pump.bmp


Kontroll mät lamellerna så ser du om du behöver eller inte.

Det står här hur.

5:an är väl inga problem normalt sett, men den kostar någon tia så man kan ju köpa den för säkerhets skull!

Däremot, köp en ny motorkåpepackning, den på höger sida, som är en papperspackning, byt den oavsett skick på den som sitter på...

Gjorde detta jobb för ett tag sedan (1 månad sen...), via tlzone.net kan du hitta servicehandboken (om inte någon har en direktlänk) och där har du steg för steg, men var försiktig!!!

Koppling och lameller finns ingen anledning att byta om inte den funkar dåligt...eller som skrivet, kontrollmät om du orkar, däremot, passa på att byta oljefilter (ca 190 kr för original) och fyll på med fin, ny olja (ca 500-600 kr) och byt kopplingsfjädrar om det inte är gjort, till Barnetts, finns hos www.roffesmotor.se !

Tänk på att höger motorkåpa ska tas bort så töm på olja först och kylvätska.
Var försiktig när du tar bort impellern, den kan sitta som bara den!!! :mad:

Lycka till!

PM:a eller skriv i forumet om du har problem!
 
rfb skrev:
2327115 via tlzone.net kan du hitta servicehandboken (om inte någon har en direktlänk) och där har du steg för steg, men var försiktig!!!

Det fanns en länk till en vbok i mitt inlägg :7peta :tungan
 
Ricken skrev:
2327149 Det fanns en länk till en vbok i mitt inlägg :7peta :tungan

:näsblod tack, nu blöder jag ju näsblod!


Vart kan jag hitta sjysta fotpinnar till TLR???
 
Last edited:
Är det bara fotpinnarna du ska ha??

jag har ett par svarta liggandes, ej original, ej spröt på dom, men nya.
 
Bild dags eller hur

Däckbyte hemma i garaget :banana
Avkrängning från fälg
P7200100.JPG

Borta
P7200102.JPG

Monterat o klart
P7210104.JPG


Tog även årets första tur på motarden idag efter däckbyte och byte till stålspunna slangar = att man nästan slog över efter en lite för het inbromsning :lol
 
Ricken skrev:
2329167 Är det bara fotpinnarna du ska ha??

jag har ett par svarta liggandes, ej original, ej spröt på dom, men nya.

Ja, bara pinnarna, den är sliten på vänster sida...bild?
 
Men va fan har hänt med utsendet på forumet :död

Finns det någon tråd där man kan rösta om det blev bättre eller sämre?? :(

Allt är ju bara en massa grötigt rött och lite mindre rött :(
 
PutteLiten skrev:
2329670 Men va fan har hänt med utsendet på forumet :död

Finns det någon tråd där man kan rösta om det blev bättre eller sämre?? :(

Allt är ju bara en massa grötigt rött och lite mindre rött :(


och din avatar försvann :confused:

Ett par frågor för er kunniga:

* Satte på 3mod med switch idag, men har kört, kört och åter kört, och först tyckte jag mig märka i vilket läge den är aktiv, och i i vilket inte...när jag bestämt mig, så testar jag och blir osäker, på switchen är det ett litet motstånd under en "läget", och kablaget som går in i under switchen under andra "läget...någon som är säker? I ena läget går tomgången också ner lite när motorn är kall, i andra går tomgången upp, vet någon svaret!?!?

* Skallrar, det är något som känns löst i TLR:n när man kör småguppiga vägar, nästan lika på TLS, är det något som sitter löst, tycker jag har dragit åt allt...!?!??!

Bifogar ett par bilder på hur jag satte switchen till TRE-mod...lackade runt switchen, tänkte göra en cool liten, liten text med "BOOST" och "ON" och "OFF", gjorde svart lack runt därför, har ikväll också lackat skruven bredvid switchen...ser bra ut :tummenupp
 

Bifogat

  • knapp1.JPG
    knapp1.JPG
    26.7 KB · Visningar: 55
  • knapp2.JPG
    knapp2.JPG
    58.4 KB · Visningar: 58
Last edited:
Heh, byt ut orginal "expansionskärlet" till en sådan där blå burk och sätt "Nox" på den där switchen istället :hihi :yoparty


Är TRE'n passiv (och på) så ska varvtalet ändras vid tomgån i neutral om du drar in kopplingen. Är det en aktiv TRE så kopplar man förbi neutral/kopplings grejen och man kan inte kolla på så sätt.
 
PutteLiten skrev:
2329974 Heh, byt ut orginal "expansionskärlet" till en sådan där blå burk och sätt "Nox" på den där switchen istället :hihi :yoparty


Är TRE'n passiv (och på) så ska varvtalet ändras vid tomgån i neutral om du drar in kopplingen. Är det en aktiv TRE så kopplar man förbi neutral/kopplings grejen och man kan inte kolla på så sätt.

Ja, det var ju ett tips, det kanske lurar en och annan...tyckte bara det var en kul idé!!! ;) barnsligt, men vem säger att man måste vara vuxen?!?!

Hmm, förstod inte riktigt vad du skrev, ta det en gång till...ena läget på switchen måste ju vara att den är "av" och andra att den är "på", svaret finns nog i ditt svar, men vart? :confused: Läste 4 gånger till och nu fattar jag...!!!:fatta! du och jag på bild...
 
Kraschkåpor!!!

Tjena!!
Tänkte höra lite med er om ni vet vart man kan köpa kraschkåpor??

Mvh Thommy
 
rfb skrev:
2329527 Ja, bara pinnarna, den är sliten på vänster sida...bild?
Ska se om jag kan hitta igen dom till helgen.
 
Bensin lampa Tl1000r!

En enkel fråga. Hur långt tar ni er efter att bensinlampan börjar lysa. Var ute på en lite längre tur och tyckte att den började lysa irriterande tidigt. Låg väl och tourade i mellan 140-150 och lampan började lysa efter ca 20mil. Eftersom jag inte ville chansa så åkte jag in när nästa mack dök upp. Fick då i ca 11liter. Detta innebär ju att jag borde ha 6 liter kvar. Skulle tycka att det räckte om den började blinka när det är ca 2-3 liter kvar. Jag orkar inte med när den blinkar. Vad drar era tillers. Tycker min är ganska snål med tanke på Vilken hastighet jag hade.
 
Montza

Skickar med lite bilder från när jag var på Montza i helgen och körde. Det var skitroligt!!!
 

Bifogat

  • Picture 457.jpg
    Picture 457.jpg
    66.6 KB · Visningar: 52
  • Picture 448.jpg
    Picture 448.jpg
    82.6 KB · Visningar: 56
  • Picture 444.jpg
    Picture 444.jpg
    69.5 KB · Visningar: 54
Rydde skrev:
2331905 Skickar med lite bilder från när jag var på Montza i helgen och körde. Det var skitroligt!!!


Kul med bilder, min drog 11,86 liter på 206,6 km har jag för mig, så de går nog rätt lika, det gav typ 0,574 l/mil, vilket är rätt ok, borde vara rätt likt din...

Jag har kört 4 mil på reserven och fick då i typ 2,5 liter extra...så ni vet att att ni kan åka 4 mil 120-140 km/h efter att det precis börjat blinka :)

PS. satte på originalburkarna på TLS, och provade dra mot TLR, vad TLR:n går bättre, med kolfiberburkarna på TLS så gick den minst lika bra på 2:an, kanske 3:an, men sen kom man ikapp, nu blåser man ju förbi redan på 2:an när det är originalburkar på TLS...
 
Rydde skrev:
2331892 En enkel fråga. Hur långt tar ni er efter att bensinlampan börjar lysa. Var ute på en lite längre tur och tyckte att den började lysa irriterande tidigt. Låg väl och tourade i mellan 140-150 och lampan började lysa efter ca 20mil. Eftersom jag inte ville chansa så åkte jag in när nästa mack dök upp. Fick då i ca 11liter. Detta innebär ju att jag borde ha 6 liter kvar. Skulle tycka att det räckte om den började blinka när det är ca 2-3 liter kvar. Jag orkar inte med när den blinkar. Vad drar era tillers. Tycker min är ganska snål med tanke på Vilken hastighet jag hade.


Om jag minns rätt så börjar den blinka när det är 6 eller 8 liter kvar. vid 4 liter lyser den konstant. Men, jag kommer inte ihåg exakt och orkar inte kolla i någon pappersbok.

Min TLR drar mellan 0.46 (tåååring tempo) och strax under litern på bana.
Vanligt TT (TisdagsTur) så drar den mellan 0.6 - 0.8. Beroende på hur brottom vi hade... :hihi
 
Jag tycker jag ligger runt litern jämt, kanske ska prova köra på fler växlar än 1:an kanske. :D
 
Hjääälp!!!

Tänkte att jag skulle justera TPS:en idag så jag rev bort luftburken för att komma åt och när jag vrider om tändningen står det c21 i fönstret:huvet . Nån som vet vad det betyder??
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top