TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
rfb skrev:
2321358 Ok, tack för svaren...

Vet du om sänkningen bak jag frågade om högre upp?
Har inte hört om nån som har sänkt bak, bara höjt.
 
Ljungqvist skrev:
2321260 Karl-Jan vad mycket snyggare TLR är med GSXR-arsle! :banana

Får bli vinterns projekt...
Har du kollat upp om man är tvungen att bygga ny bakram eller om den passar rakt på?
Den passar inte rakt på...
 
Ricken skrev:
2321347 Tanken med att ha brytaren är väl att du inte ska ha den ostrypt när su startar den, utan låta den vara "original" just då, så att ECU:n får rätt uppgifter.

Även om du kopplar in TRE:n på R så kan du ändå känna det som att S är vassare där, p.g.a kammarna...
Har du en aktiv TRE vilket väl gäller i princip alla man köper nu så släpper den igenom neutralsignalen fritt. En passiv TRE visar typ 5'e växlen konstant, även i neutral, men en aktiv visar 5'e växeln när du har nån växel i och sen neutral när du har neutral.
Det gör att en aktiv tre inte påverkar ECU'n när du startar hojen eftersom du typ aldrig gör det med en växel i. Lägg inte pengar på en switchad, men se till att den är aktiv.

rfb skrev:
2321358 Ok, tack för svaren...

Vet du om sänkningen bak jag frågade om högre upp?
Har inte TLR'en shims på bakdämparn? Har du kollat upp det om du faktiskt kan justera höjden på den?


PS: Jag har semester i tre veckor nu. Ville bara säga det. :)
Har dessutom tvättat, polerat och vaxat hojen ett par varv, så det är väl nu jag ska plåta den. :banana
 
Last edited:
Näe hörrni, det är dags att whora lite!!

Först kan ni ta å titta lite här: http://octo.no-ip.org/gallery/tl_meet för bilderna jag tog från hojträffen. Bättre sent än aldrig. :)

Sen lite bilder på det jag pyntade med i vintras/våras:
Pulverlackerade hjul, anodiserade gaffelben och hemmalackade gaffeländar:


Nya snygga pazzogrepp:


Anodiserad gaffelkrona. Anodiserade förspänningsskruven röd. Blev rätt najst. :)


Pulverlackerad sving, fälg och bakram. Nytt Pilot power på också... ;)


Sist men inte minst en liten sidobild på andra sidan av hojen. Man ser D&D't glänsa. :)



Och när jag ändå är på G... Här får du Ricken:
Framifrån:


Bakifrån:
 
Ljungqvist skrev:
2321260 Karl-Jan vad mycket snyggare TLR är med GSXR-arsle! :banana

Får bli vinterns projekt...
Har du kollat upp om man är tvungen att bygga ny bakram eller om den passar rakt på?

hehe jo tycker ja med;) Nej inte pratat med han än...Men ramen ser väldigt orörd och orginal ut för mej iaf :D
Dock har jag TLR orginal kudden som är lite moddad istället för gsxr kudden. Så det e lite special.
 
Lite bilder från vår TL-semester igår -> idag
 

Bifogat

  • semester1.jpg
    semester1.jpg
    62.2 KB · Visningar: 45
  • semester2.jpg
    semester2.jpg
    70.8 KB · Visningar: 40
  • semester3.jpg
    semester3.jpg
    65.5 KB · Visningar: 50
  • semester5.jpg
    semester5.jpg
    95.7 KB · Visningar: 45
  • semester6.jpg
    semester6.jpg
    68.7 KB · Visningar: 45
  • semester4.jpg
    semester4.jpg
    94.7 KB · Visningar: 40
Vi åkte södertälje till nyköping kustvägen, sedan småvägar till färjan över Bråviken, till söderköping och sen till s:t Annas skärgård, boende i lyxalyan (Connoisseur, tidning för rika - rika polare, känns konstigt när man är fattig själv), man blir avis på alla båtar och sånt :mad: , sen via göta kanal, norsholm, katrineholm och gnesta hemåt...Skön tur...
 

Bifogat

  • semester7.jpg
    semester7.jpg
    63.6 KB · Visningar: 63
  • semester8.jpg
    semester8.jpg
    98.8 KB · Visningar: 72
  • semester9.jpg
    semester9.jpg
    94.3 KB · Visningar: 52
  • semester.jpg
    semester.jpg
    118.7 KB · Visningar: 73
Octofinger skrev:
2322429 Näe hörrni, det är dags att whora lite!!

Först kan ni ta å titta lite här: http://octo.no-ip.org/gallery/tl_meet för bilderna jag tog från hojträffen. Bättre sent än aldrig. :)

Sen lite bilder på det jag pyntade med i vintras/våras:
Pulverlackerade hjul, anodiserade gaffelben och hemmalackade gaffeländar:


Nya snygga pazzogrepp:


Anodiserad gaffelkrona. Anodiserade förspänningsskruven röd. Blev rätt najst. :)


Pulverlackerad sving, fälg och bakram. Nytt Pilot power på också... ;)


Sist men inte minst en liten sidobild på andra sidan av hojen. Man ser D&D't glänsa. :)



Och när jag ändå är på G... Här får du Ricken:
Framifrån:


Bakifrån:


Snygg hoj, röda TLS äro snygga...

Har du gjort något med motorn???

Någon som vill byta sin FRÄSCHA TLS mot min FRÄSCHA TLR?
 
Min fotpinnar börjar bli lite väl nedslitna, nästan inget gummi kvar så mc-kängorna ligger direkt på metall-pinnen. Dessutom har "spröten" på undersidan råkat komma i kontakt med vägen en del...

Kollade med lindströms och de skulle ha 475kr/st för nya främre fotpinnar (orginal)

TL'n är ju lite till åren... antar att det finns fler med slitna fotpinnar,
hur har ni andra gjort, limmat på nytt gummi, köpt rearsets eller?

Dumt att gummit inte är skruvat på så man enkelt kan byta.... nåja
 
rfb skrev:
2324446 Vi åkte södertälje till nyköping kustvägen, sedan småvägar till färjan över Bråviken, till söderköping och sen till s:t Annas skärgård, boende i lyxalyan (Connoisseur, tidning för rika - rika polare, känns konstigt när man är fattig själv), man blir avis på alla båtar och sånt :mad: , sen via göta kanal, norsholm, katrineholm och gnesta hemåt...Skön tur...

Då var det er jag låg framför vid rödljuset i Katrineholm. Tyvärr hade jag bilen då...
 
Leon skrev:
2324629 Då var det er jag låg framför vid rödljuset i Katrineholm. Tyvärr hade jag bilen då...

Ja du, Katrineholm blev det lite sträcka på benen vid informationsskylten, mer såg man inte av "stan" :)

Åka bil en sådan dag?
 
rfb skrev:
2324490 Snygg hoj, röda TLS äro snygga...

Har du gjort något med motorn???

Någon som vill byta sin FRÄSCHA TLS mot min FRÄSCHA TLR?
Motorn är helt oskuld.
Står i valet och kvalet om jag ska göra nåt åt den i vinter. En service vore kanske på plats nu efter 4000 mil och 9 år. Å andra sidan vill jag meka in en TLR-motor... Den har lite pynt som jag gärna vill ha på min maskin...

Den här hojen är en keeper. Du får nog behålla din R. ;)
 
rfb skrev:
2324718 Ja du, Katrineholm blev det lite sträcka på benen vid informationsskylten, mer såg man inte av "stan" :)

Åka bil en sådan dag?

Det finns inte mer att se i denna byhåla.
Blir det bra väder imorgon så blir det nog en tur upp mot huvudstaden och köra lite...
Kanske man kan se fler twinnar än vad man gör här på vägarna. :)
 
TL1000 är ju riktigt heta, både R och S! Var ligger rödmarkeringen? 10-11k?
Någon som vill byta sin TLR mot en yzf750? :tungan

Blir nog en TL nästa sommar :yoparty :)
 
NatoN skrev:
2325612 TL1000 är ju riktigt heta, både R och S! Var ligger rödmarkeringen? 10-11k?
Någon som vill byta sin TLR mot en yzf750? :tungan

Blir nog en TL nästa sommar :yoparty :)

10,5 på S, 11 på R...

Gul TLR i södertälje idag? :va
 
Last edited:
Kylarvatten från "skvallerhål"...

Hej!

Nån med erfarenheter att fixa problem med kylarvatten ur skvallerhålet på högersidan av motorn?

Vilka packningar ska/bör man byta? Svårt jobb?

Ska man göra nått åt koppling/lameller samtidigt tycker ni?

TL1000s -97 4200mil.

Tackar bröder / David
 
Tjena grabbar!

Skulle bara säga att jag är tillbaka till "verkligheten" efter en mycket
skön vecka med mycket bad, öl o fiske och andra vattenaktiviteter!












Hoppas ni har haft det bra här!

Ricken, lider med dig....... jag gissar att du inte behöver Pair rören längre?
Jag har nog ett par på min gamla motor om du fortfarande behöver dom?

Vi hörs!

Robban
 
Robster skrev:
2327093 Tjena grabbar!

Skulle bara säga att jag är tillbaka till "verkligheten" efter en mycket
skön vecka med mycket bad, öl o fiske och andra vattenaktiviteter!



Hoppas ni har haft det bra här!

Ricken, lider med dig....... jag gissar att du inte behöver Pair rören längre?
Jag har nog ett par på min gamla motor om du fortfarande behöver dom?

Vi hörs!

Robban
Det såg härligt ut det där Robban, ni lyckades inte sänka er själva med nån krok eller? :D

Jag hojtar till om jag behöver rören, får se vad skrotnissen säger, om han märker att dom saknas.

David_bromma skrev:
2326659 Hej!

Nån med erfarenheter att fixa problem med kylarvatten ur skvallerhålet på högersidan av motorn?

Vilka packningar ska/bör man byta? Svårt jobb?

Ska man göra nått åt koppling/lameller samtidigt tycker ni?

TL1000s -97 4200mil.

Tackar bröder / David

Du byter nummer 4, 3, 2A, 9 och 5.

water_pump.bmp


Kontroll mät lamellerna så ser du om du behöver eller inte.

Det står här hur.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top