TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
LuddE_ skrev:
2314859 Fick nya baklyset idag så jag skruva dit det direkt..ser väl ok ut??

Har ni sett många med vitt bakljus, eller är man ganska ensam om en sak för en gång skull
Det vart snyggt det där, jag köpte ett vitt en gång. men det såg inge bra ut på en så mörk hoj.

Men på gula funkar det ju
 
hjälp?

är sugen på att köpa en tl... bra va? tänkte mig s varianten=grymt snygg
men vad jag undrar över är motorkvaliten, nått speciellt man ska lyssna efter titta på vid köp? sen undrar jag om nån har en länk till nån servicehandbok på nätet? (hittade en förut men nu är jag i västerås istället för lund och har inte länken med mig.. grr) skulle vilja se vad som bör vara gjort på servicarna till 4000mil.. har ju bara råd med en äldre variant av tlsen så då blir det ju några mil på mätaren.... tacksam för svar! /crille
 
MrDawe skrev:
2314710 Har hittat en kille på tlzone som säljer tail risers..Men finns det verkligen inte att få tag på i sverige??

Vill inte få upp baken sky högt utan bara så min gsxr bak ser mer rätt ut.
Vet inte om det finns fler sätt..Men vill ha dom som han sålde. Distanser vid dom nedra ramfästena till baken.
Med en plåtverkstad vore det ju inga problem att göra dom själv.


Är sugen på att byta till en gsxr-bakdel jag med. Hur mycket måste man bygga om bakramen för att den ska passa?

Eller är det bara att bita i det sura och svetsa en ny?

:va
 
-chris- skrev:
2315729 är sugen på att köpa en tl... bra va? tänkte mig s varianten=grymt snygg
men vad jag undrar över är motorkvaliten, nått speciellt man ska lyssna efter titta på vid köp? sen undrar jag om nån har en länk till nån servicehandbok på nätet? (hittade en förut men nu är jag i västerås istället för lund och har inte länken med mig.. grr) skulle vilja se vad som bör vara gjort på servicarna till 4000mil.. har ju bara råd med en äldre variant av tlsen så då blir det ju några mil på mätaren.... tacksam för svar! /crille
Motorkvallan är det väl inte nåt speciellt med. Kan väl rekommendera en 98+ i så fall för den motorn hade lite nya oljekanaler, lite större lager på vissa ställen och ett bättre kylsystem.

Titta dock efter sprickor i ramen! Dels kring styrhuvudet, vid styrdämparens fäste på ramen och på de öglor som bakdämparen fäster vid.
 
Ricken skrev:
2312656 När vi ändå är på ämnet så vill jag ha in bilder på alla, ALLA, hojar som håller till i den här tråden.

Stora bilder, helst med natur bakgrund, en snett framifrån, och en snett bakifrån.

mailas till

rickarderiksen@zednet.nu
Du får nya av mig så fort jag får mina Pazzo broms/kopplings handtag :banana

:hej

Ljungqvist skrev:
2315747 Är sugen på att byta till en gsxr-bakdel jag med. Hur mycket måste man bygga om bakramen för att den ska passa?

Eller är det bara att bita i det sura och svetsa en ny?

:va
Vilken årsmodell av Gixxer?

De nyare så är det till av modifiera eller svetsa ny bakram.
 
Ljungqvist skrev:
2315747 Är sugen på att byta till en gsxr-bakdel jag med. Hur mycket måste man bygga om bakramen för att den ska passa?

Eller är det bara att bita i det sura och svetsa en ny?

:va


Det var inte ja som byggde min..Men tror ramen är orginal..rätt säker..Så det är bara att pula dit en :)

Gsxr750 -00 med undertail och runda baklampor från s-racing
 
PutteLiten skrev:
2316053 Du får nya av mig så fort jag får mina Pazzo broms/kopplings handtag :banana

:hej


Vilken årsmodell av Gixxer?

De nyare så är det till av modifiera eller svetsa ny bakram.

Samma som MrDawe har. -00 eller vad det är...
 
-chris- skrev:
2315729 är sugen på att köpa en tl... bra va? tänkte mig s varianten=grymt snygg
men vad jag undrar över är motorkvaliten, nått speciellt man ska lyssna efter titta på vid köp? sen undrar jag om nån har en länk till nån servicehandbok på nätet? (hittade en förut men nu är jag i västerås istället för lund och har inte länken med mig.. grr) skulle vilja se vad som bör vara gjort på servicarna till 4000mil.. har ju bara råd med en äldre variant av tlsen så då blir det ju några mil på mätaren.... tacksam för svar! /crille


Som Octo säger, försök hitta en 98 eller nyare.
Om det sitter orginal dämare bak så leta sprickor vid infästningarna. De går att svetsa om det är sprickor, men köper man "nytt" vill man ju ha sådant fixat från början och inte börja med att meka...
Det kan även spricka vid styrhuvet. Går också att svetsa.
Svetsningen är dock lite mer av den svårare typen om jag förstått rätt så inte vilken källarsvettsare som helst klarar dem. (Fast det finns ju duktiga källarsvetsare oxå :tungan)
Se mer här:
http://wotid.com/tls/component/option,com_wrapper/Itemid,50/

Ett par av de bästa TLS sidorna (som jag kan komma på just nu)
http://wotid.com/tls/content/view/12/39/ - Steve 's TLS sida

Uh oh.. .fel dator så jag hade inte Rickens sida.. :(
 
Last edited:
MrDawe skrev:
2316064 Det var inte ja som byggde min..Men tror ramen är orginal..rätt säker..Så det är bara att pula dit en :)

Gsxr750 -00 med undertail och runda baklampor från s-racing


Allright, idiot som man är har man har beställt en undertail till det gammla arslet för tretusensexhundratjugosexkronor... :4skrika Blir så trött på mig själv ibland...

Får se om det blir en GSXR-bakdel till vintern...
 
Ljungqvist skrev:
2316081 Samma som MrDawe har. -00 eller vad det är...


Jag kan höra med stefan som hade min hoj innan om han byggde om ramen..men tror inte det

haha..illa=P Fast kan säga att man inte ser så mycket av undertailen när den i orginal hög..därföör ja vill få upp den lite:)
 
PutteLiten skrev:
2316088

....Uh oh.. .fel dator så jag hade inte Rickens sida.. :(


Om nissen i fråga hade tittat på inlägget innan hans så hade han sett den där :pannkyss
 
TLRR skrev:
2316858 DeT här bakarslet gillar jag skarpt :yoparty En sån blir det på min + Original ensitsversion (race) ,att byta med när man tycker att den skall se ut som en TLR :fyllisar
Gult är fult och långsamt,svart skall det va.
Är det typ nån aprilia röv det där?
 
TLRR skrev:
2316871 Nej,tror det är någon typ av Honda oturligt nog :huvet .Ska luska lite i det.
Kååålfiber :yoparty

Hur har det gått med motorn då ? Vad är det som är fel ? åtgärdat ?
Jadu, jag ringde skrotnissen och förklarade vad jag hade hört/sett.

Och han sa då att:"Den motorn ska det inte vara nåt fel på."

Naturligtivis så sa jag "jag stoppar in motorn och kör den, men om det blir nånting så vet du om det."

Och på fredag kväll petade jag in rovan, på lördag förmiddag gjordes det sista i installationen.

Och sen kom stunden då motorn skulle igång.

Den startade efter lite gnuggande, men gick nog bara på en cylinder, men det värsta var väl att det lät ILLA, metalliskt klonkande nånstans i motorn.

Så i måndags ringde jag upp (eller ner, till gtbrg) honom, och sa att det låter ingte bra i motorn.

"jaså? Det var konstigt det var inget fel på den när vi provade." :fatta!

Men han sa att jag skulle skicka tillbaka den så fick jag igen pengarna ialla fall.

Så igår for jag hem till far igen o plockade ut motorn. Och idag skickade jag den neröver.

Så nu har jag plockat ur och i motor i den här ramen 4ggr... :huvet


Det var ju som du sa, dom hade tömt ur oljan ur den men inte hält i nån fräsch, 7 år med gammal olja är ju tydligen inte så nyttigt. :död

SÅ nu kommer jag att kontrollera hur dom hanterar sina motorer innan dom ställer dom på hyllan, innan jag köper.
 
Last edited:
Ricken skrev:
2316898 Jadu, jag ringde skrotnissen och förklarade vad jag hade hört/sett.

Och han sa då att:"Den motorn ska det inte vara nåt fel på."

Naturligtivis så sa jag "jag stoppar in motorn och kör den, men om det blir nånting så vet du om det."

Och på fredag kväll petade jag in rovan, på lördag förmiddag gjordes det sista i installationen.

Och sen kom stunden då motorn skulle igång.

Den startade efter lite gnuggande, men gick nog bara på en cylinder, men det värsta var väl att det lät ILLA, metalliskt klonkande nånstans i motorn.

Så i måndags ringde jag upp (eller ner, till gtbrg) honom, och sa att det låter ingte bra i motorn.

"jaså? Det var konstigt det var inget fel på den när vi provade." :fatta!

Men han sa att jag skulle skicka tillbaka den så fick jag igen pengarna ialla fall.

Så igår for jag hem till far igen o plockade ut motorn. Och idag skickade jag den neröver.

Så nu har jag plockat ur och i motor i den här ramen 4ggr... :huvet


Det var ju som du sa, dom hade tömt ur oljan ur den men inte hält i nån fräsch, 7 år med gammal olja är ju tydligen inte så nyttigt. :död

SÅ nu kommer jag att kontrollera hur dom hanterar sina motorer innan dom ställer dom på hyllan, innan jag köper.


Jobbigt att hålla på med det där, det tar ju sin lilla tid, typ hela dagarna och sen allt fraktande...smådrygt...hoppas du får ihop det där snart, om jag kraschar så ska du få min motor billigt, så tar jag dina rester och slänger i och skickar till Folksam ;)
 
Någon som vet om någon bra sajt som säljer prylar för att göra sin TL snyggare, förutom S-racing, vi kom lite på kant så jag vill inte beställa där, plus att alla har ju likadana grejer snart...

Typ kåpglas, skärmar osv...
 
TLRR skrev:
2316974 Titta på TLZ i länkavdelningen så finns det massor. :tummenupp

Bilder på mina skönheter. (innan projektet dock) :)
Hörrdu, den var ju inte direkt stygg innan du börja meckla med den. Är du sinnesjuk på riktigt :D

Faktiskt så tog jag upp o kollade om jag hade satt kammen fel, men det hade jag inte.

Så det var inte mitt fel, jag lovar :tungan

rfb skrev:
2316925 Jobbigt att hålla på med det där, det tar ju sin lilla tid, typ hela dagarna och sen allt fraktande...smådrygt...hoppas du får ihop det där snart, om jag kraschar så ska du få min motor billigt, så tar jag dina rester och slänger i och skickar till Folksam ;)
Det låter bra, jag håller tummarna :D
 
rfb skrev:
2314867 Läste nyss på ett forum att de beräknar att drygt 97% av alla TLR ägare har vitt bakljus. På gula maskiner hade i regel alla. :hihi

Är det diodlyse eller bara vitt glas och röda lampor?


SKIIIT..aja man får väl hitta på nått annat då.
Det är diodlyse..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top