Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är bara att inse att de här maskinerna har två saker som talar till deras nackdel.rfb skrev:2239392En liten fråga, är det mycket vajsing med TL? Det verkar vara så mycket "problem" i denna tråd, hojarna är trasiga till vänster och höger, de andra "rad4"-trådarna innehåller inte alls lika mycket sådana inlägg?
På lite längre sträckor, så ja. Dels pga ett inte alls så tyst D&D fullsystem, dels för vindbruset. Men kör jag i stan så kör jag inte med proppar. Man ska ju höra hur twinpulserna ekar mellan husen.MrDawe skrev:2239399Många som kör med öronproppar? =P
Är lite lam i öronen efter bara 15 mil med mina slipondämpare..Eller vänjer man sej..hehe

MrDawe skrev:2239399Många som kör med öronproppar? =P
Är lite lam i öronen efter bara 15 mil med mina slipondämpare..Eller vänjer man sej..hehe
Octofinger skrev:2239883Det är bara att inse att de här maskinerna har två saker som talar till deras nackdel.
1. De börjar ha några år på nacken. Första TLS'en fyller 9 år i år, så de har ju körts några mil vid det här laget.
2. TL'en fanns bara i typ fyra år. Det är inte lång tid, så de är lite av försökskaniner allihopa. Jämför med gixxern som har utvecklats under typ 20 år?
Sen är vi nog lite av mekaniker allihopa som också pratar om problemen och fixar själva. Det är inte så att vi bara säljer/skrotar eller lämnar in hojen så snart nåt är fel.

TLen fanns till och med 03(04?) i USA. Det ändrar dock inte faktum att från 98 och framåt så skedde inget nytt utom nya färger på S och R... Jämför med Gixxer som är totalt ny varannat år...
obruT skrev:2239311visst har det funnits en telefonica movistar lackad TL1000r här på forumet??
vem ägde den då/nu??
PutteLiten skrev:2240045
Jupp, det fanns det. Det var "lillebror" eller något liknande. Men han slutade vara aktiv efter att hans storebror förolyckades i en olycka (om jag minns rätt).
Vad jag vet behöll han hojen.
rfb skrev:2239392En liten fråga, är det mycket vajsing med TL? Det verkar vara så mycket "problem" i denna tråd, hojarna är trasiga till vänster och höger, de andra "rad4"-trådarna innehåller inte alls lika mycket sådana inlägg?
Det är det som är det sköna med tummar...sharpedge skrev:2240360Jag valde alltså fel hoj då jag har tummen i röven när det gäller mek![]()
Jag tog den för att den mullrade och att den tilltalade mig![]()
Ricken skrev:2240438Det är det som är det sköna med tummar...![]()
PutteLiten skrev:2240045
Jupp, det fanns det. Det var "lillebror" eller något liknande. Men han slutade vara aktiv efter att hans storebror förolyckades i en olycka (om jag minns rätt).
Vad jag vet behöll han hojen.
Octofinger skrev:2240503På tal om att skramla och vibrera...
Det är väl inte bara jag som har en så innihelsickes vibration i handtagen där kring 4500-5000 rpm och lite uppåt? ......?
Finns såklart en hel del kunskap här, men den tveklöst bästa kunskapspoolen för TL är TLZone.sharpedge skrev:2240360Jag valde alltså fel hoj då jag har tummen i röven när det gäller mek![]()
Jag tog den för att den mullrade och att den tilltalade mig![]()
rfb skrev:push-rod seal?
Throttle Position Sensor. Den svarta saken på sidan av spjällhuset. Den är en givare som visar för ECU'n hur mycket du sliter i gashandtaget. Det gäller att ha den justerat rätt så att ECU'n vet hur den ska spritsa bensin.
Men alltså, skaffa info om vad ett fel kan vara är relativt lätt då jag inte har problem emd att söka på internet... det är den praktiska biten som är strulet.Octofinger skrev:2240757Finns såklart en hel del kunskap här, men den tveklöst bästa kunskapspoolen för TL är TLZone.
www.tlzone.net
Finns inget om de här motorcyklarna som inte går att få reda på där.
obruT skrev:2240646så tragiskt det blev för den släkten...
villa i frid
ta hand om din bror


|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |