TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Dags att debutera i Tl-Tråden!
Snubblade över en Tls och gillar maskinen skarpt! Lite frågetecken som jag hoppas få svar på bara.
Har ett litet glapp i styrlagret, är det något man kan 'dra åt' eller lämna in och pressa in ett nytt? :confused:
Det var nog det enda frågetecknet när jag tänker efter...
Att byta från radfyra till vinkel känns mer än bra! :tummenupp

/ Peter
 
Nu behöver jag hjälp från er TL vänner, jag planerar ett fighterbygge och det jag undrar är om miltalet lagras i själva mätaren eller nån annanstans på hojen? Anledningen är att om det lagras i mätaren så måste jag komma på ett sätt att använda originalmätarhusen, vill inte fuska med miltalet inför nån försäljning.
 
Octofinger skrev:
2101781 Utöver de detaljerade sprängskisser som finns i verkstadshandboken?
Kolla med Robster om han har nå sjyssta skisser på sin TLS-cd.


Oki!! Får ta och köpa verkstadshandboken....
 
PETER-STHLM skrev:
2106157 Dags att debutera i Tl-Tråden!
Snubblade över en Tls och gillar maskinen skarpt! Lite frågetecken som jag hoppas få svar på bara.
Har ett litet glapp i styrlagret, är det något man kan 'dra åt' eller lämna in och pressa in ett nytt? :confused:
Det var nog det enda frågetecknet när jag tänker efter...
Att byta från radfyra till vinkel känns mer än bra! :tummenupp

/ Peter
Jamen välkommen till TL-TRÄSKET angående ditt glapp så prova att dra åt om det inte går så är det nog bara att byte lager :tummenupp
 
An3Azz skrev:
2107350 Nu behöver jag hjälp från er TL vänner, jag planerar ett fighterbygge och det jag undrar är om miltalet lagras i själva mätaren eller nån annanstans på hojen? Anledningen är att om det lagras i mätaren så måste jag komma på ett sätt att använda originalmätarhusen, vill inte fuska med miltalet inför nån försäljning.


Miltalet lagras i mätaren.
 
Hoj Jocke skrev:
2108329 Miltalet lagras i mätaren.


Ok, fråga två blir då, funkar det att använda ett R instrumet på en S, jag vill ju gärna ha kvar oljetrycks/fi lampan, samt displayen så man har temp/felkoder där.
 
Last edited:
DARTOS skrev:
2107413 Oki!! Får ta och köpa verkstadshandboken....
Tanka hem den istället!
Skicka ett PM så ska du få en länk att tanka den ifrån. Jag vill inte lägga upp den helt publikt då min lina nog inte skulle palla det, men för nån enstaka nerladdning kan jag lägga upp den.
Det är servicemanualen och alla fischerna.
 
Växelindikator

Nu ska det bli kul om jag kan få er att förstå vad jag menar :confused:
Det är så att jag är på jakt efter "växelindikatorn" som sitter bakom kopplingskorgen på min tiller.
Håller på med Pedros GPI och får det inte att funka ordentligt och det ända som är kvar nu så är det byte av den givaren.
Har haft bort den och försökt gjort "ren" den, blev lite bättre men inte så bra som det kan vara. :huvet

Någon som har en motor som kanske är skuren eller dylikt och orkar plocka bort den och sälja den till mej :Bugar :Bugar

Ride Safe/Janne
 
Strul skrev:
2108771 Nu ska det bli kul om jag kan få er att förstå vad jag menar :confused:
Det är så att jag är på jakt efter "växelindikatorn" som sitter bakom kopplingskorgen på min tiller.
Håller på med Pedros GPI och får det inte att funka ordentligt och det ända som är kvar nu så är det byte av den givaren.
Har haft bort den och försökt gjort "ren" den, blev lite bättre men inte så bra som det kan vara. :huvet

Någon som har en motor som kanske är skuren eller dylikt och orkar plocka bort den och sälja den till mej :Bugar :Bugar

Ride Safe/Janne
Har du mätt upp gps'en så du vet att den verkligen är paj?
 
Problemet är att den funkar ibland och lägger av ibland :huvet
Om jag byter den så behöver jag inte fundera längre över den...
Neutrallampan krånglar också, ett samband?
Verkar som den blevf lite bättre den också sedan jag tog bort och fingrade på gps:en :confused:
 
Strul skrev:
2110564 Problemet är att den funkar ibland och lägger av ibland :huvet
Om jag byter den så behöver jag inte fundera längre över den...
Neutrallampan krånglar också, ett samband?
Verkar som den blevf lite bättre den också sedan jag tog bort och fingrade på gps:en :confused:
Kan mycket väl vara ett samband.
Den är ju egentligen bara en liten vrid-brytare med flera lägen som antingen kopplar in ett motstånd mellan ECU'n och jord (för att visa vilken växel som är i) eller som helt enkelt jordar neutralsignalen så att kretsen för neutrallampa å sånt sluts.
Vet några exempel på att den lägger av. Motstånden kan gå sönder och då visar den inte rätt signaler längre. Du bör nog byta den. Om GPS'en inte ger signal för växel så kör ECU'n neutral-kartan för insprutning och tändning. Motorn går inte precis på topp då... :rolleyes:
Alternativt att du monterar en TRE istället, men då har du ju inte så mycket nytta av din GPI längre...
 
Hur är det med glykolen på TLR. Jag ska byta nu. ska jag köpa någon speciell sort. Typ som audi och passat som kör med röd glykol i deras alu motorer.
 
An3Azz skrev:
2108384 Ok, fråga två blir då, funkar det att använda ett R instrumet på en S, jag vill ju gärna ha kvar oljetrycks/fi lampan, samt displayen så man har temp/felkoder där.

Jag har satt på en TLR mätare på min S, allt funkar förutom varvräknaren
:mad: är nån beräkning av varvtalet som kommer från databoxen.

Har köpt en Koso hastighetsmätare från tyskland, får bli den istället,
mycket mindre, har oljetryckslampa. :tungan
 
tlmartin skrev:
2108119 Jamen välkommen till TL-TRÄSKET angående ditt glapp så prova att dra åt om det inte går så är det nog bara att byte lager :tummenupp

Tackar! Det verkar fungera, ska ut och hissa lite mer framhjul :yoparty

/P
 
Wilbers dämpare.

Tjenis alla experter och alla andra!

Jag är ganska nybliven ägare till en TLS -00 som jag har byggt fighter av och trivs som fisken i vattnet. Dock skulle jag vilja ha tag på en Wilbers dämpare till hojen och det verkar ganska dött hos Wemi. Vart får man tag på en sådan lättast? Skulle också vilja ha tips på en smidig styrdämpar-lösning, då original går bort för min del.
En fråga ang. TPS:en. När jag kortsluter servicekontakten, går säkringen till instrumenten, var har jag kortis? Instrumentet är troligtvis helt eftersom jag får samma fel utan. Jag har lödat om kontakten till originalinstrumentet och funderar på om de två olika jordkablarna kan ha hamnat fel, kan det vara felet?

Tacksam för svar och hjälp. (Tack Robster för din hjälp tidigare).
Mvh
TLStreetfighter.
 
Octofinger skrev:
2110751 Kan mycket väl vara ett samband.
Den är ju egentligen bara en liten vrid-brytare med flera lägen som antingen kopplar in ett motstånd mellan ECU'n och jord (för att visa vilken växel som är i) eller som helt enkelt jordar neutralsignalen så att kretsen för neutrallampa å sånt sluts.
Vet några exempel på att den lägger av. Motstånden kan gå sönder och då visar den inte rätt signaler längre. Du bör nog byta den. Om GPS'en inte ger signal för växel så kör ECU'n neutral-kartan för insprutning och tändning. Motorn går inte precis på topp då... :rolleyes:
Alternativt att du monterar en TRE istället, men då har du ju inte så mycket nytta av din GPI längre...

Har TRE också, det är en kombinerad från Pedro.
Undrar vad en gps kostar :(
 
ethno skrev:
2110884 Hur är det med glykolen på TLR. Jag ska byta nu. ska jag köpa någon speciell sort. Typ som audi och passat som kör med röd glykol i deras alu motorer.

Borde vara den gröna sorten vart själv rekomenderad den hos en handlare :)
 
hocke skrev:
2072066 . Nu måste jag få andra TL hojar att bänka på samma ställe så jag har något att jämföra med.

Polarn ska lämna sin hoj där imorgon en TLS med yoshi hel/highpipes med kolfiberburkar kn och pc II + lätt mod av luftburk

Själv var jag hos andreas idag :banana slutade på 123,6 hp och 103 nm på slangen fan den killen är duktig :Bugar och kan varmt rekomenderas till alla som vill bänka hojen :tummenupp
 
Lasse: paketera honom och skicka ner honom hit till skåne. Kunde ju vara kul att låna honom en vecka eller så :hihi


Och så till min vanliga anledning till att posta.

HJÄLP....
Är det någon som har tips på bättre batteri till en TLR, bättre än orginal då. (och absolut bättre än mitt skiiiiiiiiiiit batteri)
Eller, är det till att köpa nytt orginal ($$) batteri??

Fick f-n batteritorsk vid bensistationen... :lol
Men fick ialla fall hjälp av två fin fin bönor :krama (jo, OK; jag frågade dem... det var dem eller en sur 745a...). Men, var i h sitter batteriet på en V90?? :lol
hittade bara en pluspol i motorutrymmet. Var visserligen rätt kul, och funkade fint att koppla TL batteri till den :P

Men, var köper jag ett superduperbatteri??

:hej
 
Yoshi box

Hoj Jocke skrev:
2104525 Tja!
Tänkte höra om det är nån som vet, min TLs går lite ryckigt
runt 4000 varv, nån som har nåt bra tips? (Kn filter och bullerdämpare)

Va och frågade på Cis i Jkpg, dom sa att man måste sätta dit powercommander för att ställa insprutningen?

Det räcker väl att ställa in med en yosi-box?



Har samma problem med min TLS -99.
Den har jag fått ställt på 10% på låg och mellan register med hjälp av en Yoshi box.
Det blev mycket bättre, men inte riktigt bra.
Man får man väl skaffa sig en PC...
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top