TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Är det någon som har en hel sådan här liggandes ??

svart.jpg

Jag letar även efter de två andra svarta plastbitarna (de som sitter innanför luftintags snorklarna)

:hej

asplund skrev:
2100733 Tjena alla tl nissar!
Är det nån som vet vilket år tl1000s slutade att tillverkas?
TL togs in till svedala 1997-2000 men finns tom 2003/2004 tror jag i staterna så kasta skit på Suzuki för att dom inte tog in dom längre :4skrika .En parantes gå in på träffar/samåkning och skriv upp dig på listan om du vill till tl-åkning 10/6

tlmartin skrev:
2100793 TL togs in till svedala 1997-2000 men finns tom 2003/2004 tror jag i staterna så kasta skit på Suzuki för att dom inte tog in dom längre :4skrika .En parantes gå in på träffar/samåkning och skriv upp dig på listan om du vill till tl-åkning 10/6

Ok! Tack för svaret. :tummenupp
Har köpt en hoj från belgien och när jag reggade in den igår
fick jag reda på att den var en -01. Så då kan det stämma eller :va
hade oxå för mig att dom sista var -00!
ang den 10/6 så har jag diskuterat det med en annan som har en tl1000r
att vi skulle dra upp :yoparty

olja

Tjo!

Jag saknar helt handbok till min TL samt alla andra mekböcker. Jag har bytt olja och filter. Är det då något man måste lufta i oljesystem för att få igång smörjning?

//Linkan

Akra-Linkan skrev:
2101966 Tjo!

Jag saknar helt handbok till min TL samt alla andra mekböcker. Jag har bytt olja och filter. Är det då något man måste lufta i oljesystem för att få igång smörjning?

//Linkan
Nopes.
Har du bytt filter så måste du dock fylla på lite mer olja än om du inte bytt det.
Enligt specen fyller man på 3.1l utan filterbyte och 3.3l med.

Starta upp hojen, varva inte upp den, och håll koll på oljetryckslampan. Slocknar den på ett par sekunder är du good to go. :tummenupp

Stabilt! :D Ska man ha Full i oljenivåfönstret eller rekommenderas mittimellan? Ska detta kontrolleras varm eller kall?

Nu e det bara packboxbyte i vänster gaffelben som Ducati Stockholm ska få dit. Alltid ett gissel med verkstäder och anpassning/planering av tiden :mad:

Oj va jag ska wheela sen :banana

Octofinger skrev:
2102059 Nopes.
Har du bytt filter så måste du dock fylla på lite mer olja än om du inte bytt det.
Enligt specen fyller man på 3.1l utan filterbyte och 3.3l med.

Starta upp hojen, varva inte upp den, och håll koll på oljetryckslampan. Slocknar den på ett par sekunder är du good to go. :tummenupp

Akra-Linkan skrev:
2102213 Stabilt! :D Ska man ha Full i oljenivåfönstret eller rekommenderas mittimellan? Ska detta kontrolleras varm eller kall?

Nu e det bara packboxbyte i vänster gaffelben som Ducati Stockholm ska få dit. Alltid ett gissel med verkstäder och anpassning/planering av tiden :mad:

Oj va jag ska wheela sen :banana
jag skulle nog vilja ha nästan fullt vid varm hoj, onödigt och låta henne svälta på bakhjulet o dyl...

Ricken skrev:
2102264 jag skulle nog vilja ha nästan fullt vid varm hoj, onödigt och låta henne svälta på bakhjulet o dyl...
Jag skulle nog ha nånstans mellan nedre markering och mitten på en 97'as tillis eftersom den har en så kass vevhusventilation och lätt råkar ut för olja i luftburken.
Vet inte alls hur oljan expanderar, så jag vet inte om man ser större skillnad mellan varm och kall motor. En varm motor expanderar ju i sig också...

Kan väl ha som regel att aldrig, varken varm eller kall, ligga under min iaf. Wheela är aldrig bra en längre tid på med de här motorerna tyvärr. :(

Bäst vet jag inte, men billiast är bosch,...

Nu är väskan packad, bilen tankad och håret klippt JÄTTE kort.
Så nu drar jag till varmare landet i en vecka.

Ha det så gott här hemma utan mig, det lär nog inte bli nåt problem med vädret som är nu...

Ha det så gott

Är det någon som har varit med om att bil och mc inte försäkrar tl 1000s?
det beskedet fick jag när jag ringde dit! :arsele
Det var monsterhojar sa dom!

Bosch UR3CC
kör jag med.

Powercommander

Tja!
Tänkte höra om det är nån som vet, min TLs går lite ryckigt
runt 4000 varv, nån som har nåt bra tips? (Kn filter och bullerdämpare)

Va och frågade på Cis i Jkpg, dom sa att man måste sätta dit powercommander för att ställa insprutningen?

Det räcker väl att ställa in med en yosi-box?

Har en tank till en TLs om är ordentligt bucklig på ena sidan som är på väg i sopen, nån som vill ha den?

Ooops...
CR9EK heter tydligen det som inte är iridium. :dummer

Jag kör CR8EIX (iridium) i min tillis å de har funkat än så länge. Är tyvärr sviiiindyra, så det kan vara en idé att hitta dem från nåt annat land. De kostar över två hundra spänn styck här hemma. :mad:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC