TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
hocke skrev:
Det är samma MC och samma företag, dessutom samma pris som förut, den borde vara ordenterligt prutbar :confused:

Ang bänkningen, jag har bokat tid för min rackare och det vart den 20 april. Det var först då han hade tid, ska kolla med en annan firma här i byn och se om jag kan få komma dit lite snabbare. J-Bone, Ronny och Larsson vill ni vara med och bänka lär ni ringa Andreas på 018-314492 och försöka få in era samma dag, det är en torsdag.

Snackade med han idag och det blir den 25/4 :banana

hocke skrev:
Han ville ha 1200 + moms för min, men det är en hel del jobb med min eftersom han inte har någon färdig mapp att utgå från. Vet inte om jag får bra pris bara för att jag känner hans kompis lr inte. Jag vet inte heller vad som är "normal pris" för detta. Det jag vet är att han är förbannat duktig och jag vill kolla skillnaden på motorerna i samma bänk som sist. Trist att jag inte får köra tidigare än om en månad bara :huvet

Han ville ha samma av mig :tummenupp och som referens kan jag säga att Din MC tar 2500:-
 
Tja.... det är Lördag och det betyder att det är dax för.....

-----

---

Ja just det ja... nya reta-Ricken-bilder!!!! :pannkyss






Klicka för större versioner....







Nu har man inga problem med kedjejustering länge i alla fall!! :banana


Ha en fortsatt skön helg.... Ricken också!

Robban
 
Robster skrev:
Tja.... det är Lördag och det betyder att det är dax för.....

-----

---

Ja just det ja... nya reta-Ricken-bilder!!!! :pannkyss






Klicka för större versioner....







Nu har man inga problem med kedjejustering länge i alla fall!! :banana


Ha en fortsatt skön helg.... Ricken också!

Robban
mmmm.
det som retar mig mest är att jag inte har nån rejäl inkomst, hade jag haft det så hade jag bara handlat ännu mer än dig..............

Men snygga grejer är det iallafall.
 
Tänkte montera äntligen få tummen ur och montera "ride heigt adjustern" imorn, samt de slänga på de nyinköpta laserdämparna. Nu när solen börjar ta på snön ute går det fort :)

Blev dock osäker om det är hundbenet vid dämparen eller fjädern som ska ersättas med adjustern? Borde vara den vid fjädern, men vill ändå kolla med er innan jag sätter igång att plocka bort delar.
 
ExOffroad skrev:
Blev dock osäker om det är hundbenet vid dämparen eller fjädern som ska ersättas med adjustern? Borde vara den vid fjädern, men vill ändå kolla med er innan jag sätter igång att plocka bort delar.

Delen du ska byta är den som sitter fast mellan swingen och länken som i sin tur sitter fast i fjädern alltså på högra sidan :)
 
Eftersom det verkar vara en massa killar som kan TL här så ställer jag frågan.

Vad är det för fel på en TL1000S -97 som stannar ibland när man släpper gasen?

tex om man åker mot ett rödljus drar in kopplingen o släpper gasen helt så stannar motorn i bland samt rycker lite vid jämn gas??

Någon som har ett förslag?
 
Cyberdog skrev:
Eftersom det verkar vara en massa killar som kan TL här så ställer jag frågan.

Vad är det för fel på en TL1000S -97 som stannar ibland när man släpper gasen?

tex om man åker mot ett rödljus drar in kopplingen o släpper gasen helt så stannar motorn i bland samt rycker lite vid jämn gas??

Någon som har ett förslag?

TPS, Trottle position sensor feljusterad. Kan vara dags att göra storservice och nollställa motorn. Kontaktspreya alla elkontakter, rengöring av spridare, mm hur lång har den gått ??
 
Gabor skrev:
TPS, Trottle position sensor feljusterad. Kan vara dags att göra storservice och nollställa motorn. Kontaktspreya alla elkontakter, rengöring av spridare, mm hur lång har den gått ??

Runt 4000 kommer inte ihåg exakt, det sitter slipons på den också har det något med det att göra?
Hur mycket tid o pengar är det att göra sånt?
Jag är bilmek i grund o botten men har aldrig kollat på hojar direkt så kan man göra det själv?
 
Du kan definitivt göra det själv, det finns en verkstads handbok att ladda hem, kommer inte ihåg adressen just nu, men jag lägger upp den senare, där står ALLT!!!
 
Konstaterade att det är värt att montera dit high ride adjustern, har en del i justermån.
Stötte dock på patrull när jag skulle ta bort hundbenet vid fjädern. Muttern som sitter på insidan vi svinget satt så inåt h-vete och den var inte lätt att komma åt. Är det en specialnyckel? Provade med 17 hylsa med en ledad nyckel, men fick inget riktigt tag. Är det enklare att motera bort bakhjulet, för att lossa muttern från det hållet? Bakhjulet kanske måste bort ändå för att få ut fjädernpaketet med hundbenet?
 
ExOffroad skrev:
Konstaterade att det är värt att montera dit high ride adjustern, har en del i justermån.
Stötte dock på patrull när jag skulle ta bort hundbenet vid fjädern. Muttern som sitter på insidan vi svinget satt så inåt h-vete och den var inte lätt att komma åt. Är det en specialnyckel? Provade med 17 hylsa med en ledad nyckel, men fick inget riktigt tag. Är det enklare att motera bort bakhjulet, för att lossa muttern från det hållet? Bakhjulet kanske måste bort ändå för att få ut fjädernpaketet med hundbenet?
Jag har bara tagit bort grojerna utan bakdäcket där, har aldrig behövt några special verktyg på den biten.
gör om gör rätt
 
Robster skrev:
Tja.... det är Lördag och det betyder att det är dax för.....

-----

---

Ja just det ja... nya reta-Ricken-bilder!!!! :pannkyss


Klicka för större versioner....

Nu har man inga problem med kedjejustering länge i alla fall!! :banana


Ha en fortsatt skön helg.... Ricken också!

Robban

Ett tips.

Använd loctit på skruvarna till coolfiber plattorna på dina Gilles.
De vibbrerar loss annars.
Jag upptäckte det när mina nästan tog en flugtur... :rolleyes:

:hej
 
Hej jag har en fråga! :confused:

Jag bor förnärvarande i Tyskland men är på väg hem till GBG. Nu funderar jag på att köpa en TL 1000 årsmodell 2000 eller 1999.
Fråga 1 är det smartare att köpa den i Tyskland?
Fråga nummer 2 vad är det för för försäkringsklass på en sådan?

Tack på förhand!
 
peter_n skrev:
Hej jag har en fråga! :confused:

Jag bor förnärvarande i Tyskland men är på väg hem till GBG. Nu funderar jag på att köpa en TL 1000 årsmodell 2000 eller 1999.
Fråga 1 är det smartare att köpa den i Tyskland?
Fråga nummer 2 vad är det för för försäkringsklass på en sådan?

Tack på förhand!
Du borde ju kunna hitta en billigare i tyskland, tycker jag ialla fall.

jag betalar 7000:- hel helår för min, 25 år i jämtland.
 
peter_n skrev:
Hej jag har en fråga! :confused:

Jag bor förnärvarande i Tyskland men är på väg hem till GBG. Nu funderar jag på att köpa en TL 1000 årsmodell 2000 eller 1999.
Fråga 1 är det smartare att köpa den i Tyskland?
Fråga nummer 2 vad är det för för försäkringsklass på en sådan?

Tack på förhand!
TL1000S ligger i försklass 6 medans TL1000R ligger i klass 7
 
Ricken, har du micklat med TPS:en, isf behövs det nåt specialverktyg för det? T.ex klockor och sånt, isf är det nåt du har i din ägo?
 
Jag har tittat lite på den ja, varför skulle jag inte ha gjort det? :confused:
Den finns ju där med skruvar på, då kan man ju inte låta bli :D eller hur :arsele


Vad är det dårå?
Har du fipplat på den, eller är du bara sugen?

Det behövs inga speciella saker till den, bara en bit kabel att kortsluta kontakten bak i röven med.

Det grejar du. :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top