TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
J-Bone skrev:
Puh... fick bort skiten. :)
1 liter aceton och ett 10-pack disksvampar gjorde susen. Nu är den lackad och ser klart godkänd ut för att vara hobbylackat. (hade tänkt lämna in den men alla lackerare har semester :( )

Nu ska den bara plockas ihop imorron så är Steg1-moddningen klar (pegga-blinkers fram och bak, hugger, undertray med dubbla runda bakljus, original undertrayen helt bortrensad och ersatt med en liten låda i rostfritt, krashpuckar, Joe V´s luftburk med K&N filter, switchable TRE, sjutspinnar och skyddsplåtar bortrensade).

Steg2-moddning kommer strax och blir: shimsad bakdämpare (höjd rideheight), pairvalven adjöss, 16 taggars drev fram och Jamies fjädringsinställningar.



1Liter aceton... :crash

Hoho, jag som tyckte att glasfiberspacklet gjorde mig hög... :D


Du kommer till Knutstorp om det blir något i augusti, eller??
Svara nu JA!
Och ta med verktyg för jag tänker skruva sönder din hoj och titta hur du har fixat "steg-1" moddningen... :lol
(hehe :D )

Och Rideheight. Om man ändrar den kommer man behöva en styrdämpare. Eller?? Viserligen vet jag att de flesta redan anser att man MÅSTE ha en sådan. Men det är lite hypat att man "måste" ha en sådan. Poser faktor på dem ju... :D
Men att säka den fram och höja den bak bara måste göra Tillern lite instabil. :)

Dessutom behöver jag någon inbiten TLR ägare att diskutera lite viktiga saker. Så som mitt vinterprojekt... :)

:hej
 
bara för att vara tradig så drog min zxr750 en TLR förra sommaren :p

V-twin power :rolleyes:

750RR
 
PutteLiten skrev:

Och ta med verktyg för jag tänker skruva sönder din hoj och titta hur du har fixat "steg-1" moddningen... :lol
(hehe :D )

be snällt så kan jag tjalla hur allt e gjort :rock

har bilder på det mesta nu.. ska skicka dem till J-benet så får han saxa in dem själv!! :öl

måste åter igen säga att an kommer rocka fett med nya moddningen...

måste tacka J igen för hjälpen med tvätt å puts på min lilla millan :fakta

tjing
 
KaZ skrev:
be snällt så kan jag tjalla hur allt e gjort :rock

har bilder på det mesta nu.. ska skicka dem till J-benet så får han saxa in dem själv!! :öl

måste åter igen säga att an kommer rocka fett med nya moddningen...

måste tacka J igen för hjälpen med tvätt å puts på min lilla millan :fakta

tjing

Det är DU som ska ha tack, present kommer väl vad det lider ;)
 
PutteLiten skrev:

Du kommer till Knutstorp om det blir något i augusti, eller??
Svara nu JA!

JA! Jag och Kaz ska ta ban-oskulden då är det tänkt. (kanske sker tidigare på nån bike-events.)

PutteLiten skrev:

Och Rideheight. Om man ändrar den kommer man behöva en styrdämpare. Eller?? Viserligen vet jag att de flesta redan anser att man MÅSTE ha en sådan. Men det är lite hypat att man "måste" ha en sådan. Poser faktor på dem ju... :D
Men att säka den fram och höja den bak bara måste göra Tillern lite instabil. :)
:hej

Jag glömde att Steg1-moddningen även inkluderar byte av olja i styrdämparen från original 5 (tror jag) till 2.5
Ska köra helt utan dämpare ett litet tag för att känna skillnaden.
 
Last edited:
J-Bone skrev:
Det är DU som ska ha tack, present kommer väl vad det lider ;)

haha... ja man skulle ju kunna behöva ett par nya byxor.. :whip

har ju ett par svindyra mekarbrallor nu iaf!! :fakta

:squid
 
J-Bone skrev:
Din toktrimmade ZXR950 menar du? :p :D

:rofl :rofl :rofl

Du såg att jag lämnade plats till dig i den gröna gruppen på knutstorp nu den 19 aug. va??

750RR
fast den var bara på 900cc då... :hej
 
KaZ skrev:
be snällt så kan jag tjalla hur allt e gjort :rock

har bilder på det mesta nu.. ska skicka dem till J-benet så får han saxa in dem själv!! :öl

måste åter igen säga att an kommer rocka fett med nya moddningen...




Snäääällla söta rara KaZ. :)
Din hoj är JÄTTE fin... :D
:rolleyes:


:hej
 
Bakljus?

Är den någon som har ett bra tips om vad man kan sätta in för ballt bakljus i stället för orginal på en TLR -98? :confused:
 
Måste væl lægga in en liten bild då på J-benets nymoddade hoj!

den enda bilden som blev ok... skit telefon... kamera sux!

=) :whip

hær får ni en liten aning om vad han gjort...
 

Bifogat

  • bild(6).jpg
    bild(6).jpg
    31.3 KB · Visningar: 148
J-Bone skrev:
En till skitbild... det kommer bättre sen

:Hoppsmiley

Vill se mera vill se mera... :D

Nu kommer jag oxå snart ha orginal bakkuts. Ett tag i alla fall.

Helt otroligt att jag körde sönder mellan fästet för bakkutsen på bakramen... :mad:
Det måste ha varigt kassa svetsar eller något. Visserligen hade Martin fixat till de nya infästningen själv, så antagligen hade han varit lite snål med marginalerna. :(


Fick köpa ny bakram för 1500kr bra för det. :(
(Begagnad naturligtvis)
Skulle kosta nästan lika mycket att få det reparerat på firma. Mkt pga att vissa delar ligger "någonstans" i skåne. OCh att göra nya fästen, fixa passning etc så rekomenderade firman mig att köpa ny ram istället! Juste av dem att säga så. :)
Nu har jag ny bakram. Tvättad och fin. Nu ska man bara ta tag i och byta...
 
Last edited:
TLR prestanda

Hej!
Hittade den här tråden först idag. Det var ju intressant. Så intressant att jag blev sittandes hela eftermiddagen med alla 40 sidorna! Jaja, man får ju skylla sig själv.

I nåt av inläggen var det någon som skrev om att hans/hennes knarr wheelar både på 1:an och 2:an. Nån annan att hojen wheelar redan från 3000 rpm. Blev lite förvånad eftersom:
1. min TLR varken gör det ena eller det andra :-((.
2. Min turboKatana gör det (och på 3:an) = jag vet att det går åt en hel del mos för att hjula på 2:an.

Min hoj wheelar lagom efter 2/3 av ettan, vid ca 8000 rpm. Dvs när jag bara håller fullt utan att gunga eller fjamsa med kopplingen etc. Och därefter givetvis hela 2:an men jag har ju inte en chans att lyfta på 2:an. Detta känns rimligt med den angivna effekten. Jag har inte riktigt toppat men har åminstone åkt runt 270 ryck på mätar´n, känns inte som om den går så mycket fortare än så, även detta verkar ju rimligt med sisådär 135 hk (i bästa fall) på veven.
Jag har givetvis tatt upp knarren på bakslangen vid 3000 rpm(ännu lägre) men då har det ju varit på gunget, inte bara på att hålla stumt med rullen.
Jag har faktiskt inte koll på om den är rätt drevad.
[Det kanske sitter 12t fram och jättedrev bak, då ger den alltså bara typ 60hk! :-)]
Får ungefär samma resultat (märker ingen större skillnad) på std dämpare och Quill kolfiber.

Nu vill jag veta vad era hojar förmår. Och gärna seriösa svar, inte "min hoj wheelar på alla spraggar blablabla" med mer.

Tacksam för info.
Robban
Är man för gammal för att bakslanga vid 38??
Edit: Hojen är svensksåld (enligt regpappren) så den borde ju vara full effekt men det står strypt till 72kW (verkar ju osexigt!) i pappren.
 
Last edited:
PutteLiten skrev:
:Hoppsmiley

Vill se mera vill se mera... :D

Nu kommer jag oxå snart ha orginal bakkuts. Ett tag i alla fall.

Helt otroligt att jag körde sönder mellan fästet för bakkutsen på bakramen... :mad:
Det måste ha varigt kassa svetsar eller något. Visserligen hade Martin fixat till de nya infästningen själv, så antagligen hade han varit lite snål med marginalerna. :(


Fick köpa ny bakram för 1500kr bra för det. :(
(Begagnad naturligtvis)
Skulle kosta nästan lika mycket att få det reparerat på firma. Mkt pga att vissa delar ligger "någonstans" i skåne. OCh att göra nya fästen, fixa passning etc så rekomenderade firman mig att köpa ny ram istället! Juste av dem att säga så. :)
Nu har jag ny bakram. Tvättad och fin. Nu ska man bara ta tag i och byta...

Ska riktiga bilder med gammal hederlig kamera nån dag och sen försöka scanna dem bra så ska jag visa allt det vi har gjort de senaste kvällarna.

Du ska väl kapa bakramen bakom förarsadeln va?
 
J-Bone skrev:
Ska riktiga bilder med gammal hederlig kamera nån dag och sen försöka scanna dem bra så ska jag visa allt det vi har gjort de senaste kvällarna.

Du ska väl kapa bakramen bakom förarsadeln va?


:whip
Inget Tysk styling här inte... :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top