TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Tack vare stor hjälp av Ricken så är motorn isärplockad och ligger på bänken... :tummenupp Vevaxeln har fått sig och måste fixas,, :( ska ta grejerna till den lokala motorrenoverarn till veckan och se om dom kan fixa det....
 

Bifogat

  • TLmotor.JPG
    TLmotor.JPG
    91.2 KB · Visningar: 81
  • TLmotor2.JPG
    TLmotor2.JPG
    100.4 KB · Visningar: 80
Är det några här som tycker att tl maskinerna är dyra att försäkra, jämfört med andra hojar i samma effektklass, ??

Jag pröjsar 2650:- halv/ helår, inbillar att jag då kör lite lugnare, står själv för ev skador jag själv åstadkommer.
 
Gabor skrev:
Är det några här som tycker att tl maskinerna är dyra att försäkra, jämfört med andra hojar i samma effektklass, ??

Jag pröjsar 2650:- halv/ helår, inbillar att jag då kör lite lugnare, står själv för ev skador jag själv åstadkommer.


Inte farligt. En annan pyntar 3750:- halv/halvår. Gör ju ca. 5000:- per säsong. Men så kanske det är när man är 23 år.

Hoppsan. Såg att du hade en TLS. Jag cruisar R-modellen så det kanske gör lite skillnad iaf.
 
mr_hman skrev:
Tack vare stor hjälp av Ricken så är motorn isärplockad och ligger på bänken... :tummenupp Vevaxeln har fått sig och måste fixas,, :( ska ta grejerna till den lokala motorrenoverarn till veckan och se om dom kan fixa det....
Det är tur att man tycker om att skita ner sig :)

jag har ju inte direkt varit överdrivet aktiv härinne dom senaste dagarna, p.g.a helger och sånt plus det faktum att jag inte har något bredband just nu.

Men jag tänkte kompensera det nu med en blid och en gåta.

Vad får man om man korsar en 60 kilos tjej och en 40 kilos schäfer i en kälk backe???



ann.JPG


Och på nyårsafton oxå av alla kvällar. men kul hade vi.
 
Ricken skrev:
Det är tur att man tycker om att skita ner sig :)

jag har ju inte direkt varit överdrivet aktiv härinne dom senaste dagarna, p.g.a helger och sånt plus det faktum att jag inte har något bredband just nu.

Men jag tänkte kompensera det nu med en blid och en gåta.

Vad får man om man korsar en 60 kilos tjej och en 40 kilos schäfer i en kälk backe???

men kul hade vi.

Ja man ska passa sig för 60 kg tjej, farliga... :pannkyss
 
Nu behöver jag er hjälp kära TL kollegor... Det är så att jag behöver ny vevstake, så är det någon som vet var jag får tag i en sådan eller ett par så skriv en rad... Även tips på var jag kan köpa packningssats, kolvringar, vevstakar och sådant... Hoppas att ni har några förslag....
 
mr_hman skrev:
Nu behöver jag er hjälp kära TL kollegor... Det är så att jag behöver ny vevstake, så är det någon som vet var jag får tag i en sådan eller ett par så skriv en rad... Även tips på var jag kan köpa packningssats, kolvringar, vevstakar och sådant... Hoppas att ni har några förslag....
Vad trist att du behöver en ny vevstake.Jag tror att det är lättast att hitta en vevstake på tlplanet alt ebay om du har tur men jag har inte sett nån vev på ebay.Om inte så kanske du ska kolla runt på en beg motor på tlp eller ebay
 
Tl 1000 R

Som det tidigare diskutterats , har ju en del tl 1000s motorer rasat, mest då som vevstakslager som gått ner. Min fråga är då följande; är även detta ett fenomen på tl 1000r. Finns det andra brister på r modellen som jag som ev blivande köpare bör känna till. Letar fortfarande efter "rätt" objekt men det är ju stilltje på marknaden den här årstiden. :4skrika / P_son
 
Det är väl andra stakar o kolvar i R om jag inte är helt ute o cyklar. :va
 
P_son skrev:
Som det tidigare diskutterats , har ju en del tl 1000s motorer rasat, mest då som vevstakslager som gått ner. Min fråga är då följande; är även detta ett fenomen på tl 1000r. Finns det andra brister på r modellen som jag som ev blivande köpare bör känna till. Letar fortfarande efter "rätt" objekt men det är ju stilltje på marknaden den här årstiden. :4skrika / P_son

finns inga brister på TLR-en,de svagheter TLS-en hade är borta likaså från årsmod -99 på TLS-en.

Det har förekommit att vevlagren har stuckit på TLR oxå,men då har det för det mesta varit för mycket bakhjulkörning=oljan försvinner från oljepumpshuset och oljetrycket försämras,det i kombination av övervarv. :)

J-Bone skrev:
Det är en TL, den ska va kurvig. Inga plattrövar göre sig besvär. :pannkyss

Kuvigt är bäst och snabbast,en stor röv släpper luften bättre :D = mindre luftmotstånd och fortigast topphastighet.

mr_hman skrev:
Nu behöver jag er hjälp kära TL kollegor... Det är så att jag behöver ny vevstake, så är det någon som vet var jag får tag i en sådan eller ett par så skriv en rad... Även tips på var jag kan köpa packningssats, kolvringar, vevstakar och sådant... Hoppas att ni har några förslag....

försök att få tag i ett par vevstakar från en TLR med märkning 2.Håller bättre eller satsa på ett par outslitliga rejäla och lättare Carillo om du har planer på att behålla hojen och utveckla den,mitt tips.
 
Last edited:
Tjena!!

Tjena på er....Tänkte bara hör med er vad ni använder för motorolja till era tl 1000r cyklar...o vart ni handlar alla era andra reservdelar till era små leksaker!!

Glad fortsättning på er alla.....MVH THOMMY
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top